BMW "ratlooker", m3 kompressor

Där det gick fel.
  • 107 Följare
  • 214 038 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 mars 2016
nyman88
6 oktober 2010 · 544 Inlägg

lill_sankan skrev:
Ratlook är till för VW, tycker inte det passar på en gammal BMW alls tyvärr.

Ja vist tycker vi alla olika smile

Mina tankar och ideer med mina projekt är att vara udda på något vis. Dvs att en sån som du inte tycker om just min ide med en sunkig bmw rattis är för att du troligen är som alla andra wink Inget illa menat nu, jag bara säger som jag tro/tycker det är smile

Med andra ord så tar jag detta som en komplimang, ju fler som inte gillar min bil dessto bättre wink

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
6 oktober 2010 · 544 Inlägg

Mickem02 skrev:

lill_sankan skrev:
Ratlook är till för VW, tycker inte det passar på en gammal BMW alls tyvärr.

Kan ju vara för att det finns så mycket sunkiga VW:s ute i landet och inte lika många sunkiga BMW:s...? wink

Jag tycker det är fräckt iallafall!

Tycker som du micke smile
tackar btw

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
6 oktober 2010 · 544 Inlägg

___ skrev:
ja tycker det är fräckt att bygga på nått annat än en ww för en gångs skull big_smile ser awesome ut big_smile

Hehe tackar ödmjukast för dom orden smile

fler av dessa vore kul, Lite dött med komments från folket på garaget sad Ös på med era ideer och dom ev hatiska tankar ni kan tänkas ha om denna bil wink

Senast redigerat av nyman88 (6 oktober 2010)

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Mickem02
7 oktober 2010 · 152 Inlägg

nyman88 skrev:

Mickem02 skrev:
Kommer bli fräckt med luftfjädring och trådrullar! Lågt om inte annat smile Hoppas förresten växellådan fungerade bra?! Själv ska jag försöka mig på denna operation i vinter är det tänkt.

//micke

Haha "trådrullar" var något nytt namn för min del tongue
Tyvärr bytte jag bort lådan mot avgassystemet som sitter på den här bilen nu + tillverkningen av camberplattorna.
Lådan var spräckt i bakre kåpan fick jag se. Troligen har dom kört ras på hardyskivan då det var en bit alu borta under växelarmen.
Det skall nog gå bra med monteringen smile

Va den spräckt?? sad Det hade jag faktiskt ingen aning om. Då gjorde du rätt som bytte bort den!

mvh Micke

BMW 2002 "Alpina Tribute" (1973)
___
7 oktober 2010 · 588 Inlägg

nyman88 skrev:
fler av dessa vore kul, Lite dött med komments från folket på garaget sad Ös på med era ideer och dom ev hatiska tankar ni kan tänkas ha om denna bil wink

ta bort vitfläckarna? alternativt rolla den? tror det skulle bli bara fräckare


ser lite skabbigt ut med vit FRÄSCH färg på vissa fläckar hehe big_smile

nyman88
7 oktober 2010 · 544 Inlägg

Mickem02 skrev:

nyman88 skrev:

Mickem02 skrev:
Kommer bli fräckt med luftfjädring och trådrullar! Lågt om inte annat smile Hoppas förresten växellådan fungerade bra?! Själv ska jag försöka mig på denna operation i vinter är det tänkt.

//micke

Haha "trådrullar" var något nytt namn för min del tongue
Tyvärr bytte jag bort lådan mot avgassystemet som sitter på den här bilen nu + tillverkningen av camberplattorna.
Lådan var spräckt i bakre kåpan fick jag se. Troligen har dom kört ras på hardyskivan då det var en bit alu borta under växelarmen.
Det skall nog gå bra med monteringen smile

Va den spräckt?? sad Det hade jag faktiskt ingen aning om. Då gjorde du rätt som bytte bort den!

mvh Micke

Hehe ja tyvärr så var den det, men inga onda tankar om dig för det smile

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
7 oktober 2010 · 544 Inlägg

___ skrev:

nyman88 skrev:
fler av dessa vore kul, Lite dött med komments från folket på garaget sad Ös på med era ideer och dom ev hatiska tankar ni kan tänkas ha om denna bil wink

ta bort vitfläckarna? alternativt rolla den? tror det skulle bli bara fräckare


ser lite skabbigt ut med vit FRÄSCH färg på vissa fläckar hehe big_smile

Ett ord: Ratlooker wink

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
___
7 oktober 2010 · 588 Inlägg

just de! du måste ju visa upp rosten inte spraya över den ;D

nyman88
7 oktober 2010 · 544 Inlägg

___ skrev:
just de! du måste ju visa upp rosten inte spraya över den ;D

Ja där har du ju faktiskt en poäng smile
Men faktum är att så här såg den ut då jag köpte den, målad å jävlig. Jag tänkte låta den vara så då lite fläckigt klär den på något vis tongue

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
19 februari 2011 · 544 Inlägg

Nu var det 4 månader sedan jag uppade här ser jag... Fan vad tiden går fort!
Jag har "bara" hunnit sluta som bilmekaniker och börjat jobba i sthlm som masinmekaniker under dom här månaderna. Kallt och jävligt är det också, fyfan nu vill jag ha vår så att pärlan får komma ut i det fria igen!

Ja vad gör man inte halv 10 en lördagsmorgon? Jo jag tänkte skvalra lite om vad som eventuellt komma skall nu till våren med min bil smile

http://i55.tinypic.com/71igy1.jpg

http://i55.tinypic.com/293kfts.jpg
Börjar med att visa vad jag köpte den 23e december (det vart min egna julklapp)
Bmw 1602 -75, helt orginal och standard på alla sätt och vis utom EN sak..... -->

http://i56.tinypic.com/20u4nys.jpg

http://i55.tinypic.com/35lrw9y.jpg

http://i51.tinypic.com/34qr6mx.jpg
Förutom dessa godbitar. För er som inte kan bmw så kan jag berätta att detta är något extra extra för en 02 ägare att ha i sin bil.
Hårigt värre.. Så detta åker in i bilen det första som sker innan jag tar ut den i vår! smile

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
19 februari 2011 · 544 Inlägg

Ps: Självklart vart även den här 02an vinter utrustad med takräcke, barnspark, gamla skidor och ett reservhjul wink

För övrigt kan jag berätta att jag och en vän funderar på en spanienresa i bilen runt september iår. Det skall bli intressant då det är ca 5-600mil enkel resa ner dit smile

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
leffa33
19 februari 2011 · 38 Inlägg

Hej kul tråd och riktigt trevlig bil,kommer ihåg första gången jag testade en dubbel i, hjärta höll på att stanna FAN va man tyckte den gick bra.du har gjort ett bra jobb med bilen fortsätt så

BMW 525 (2007)
nyman88
19 februari 2011 · 544 Inlägg

leffa33 skrev:
Hej kul tråd och riktigt trevlig bil,kommer ihåg första gången jag testade en dubbel i, hjärta höll på att stanna FAN va man tyckte den gick bra.du har gjort ett bra jobb med bilen fortsätt så

Tjenare tjenare.
Börjar med att tacka för komplimangen, kul att du gillar den. smile
Många förstår inte mitt bygge, men den här bilen kommer aldrig att förfalla som den tidigare gjort då en bil är byggd för att rulla enligt mig! Den dagen jag totalt tappat livsgnistan för bilen kommer den ställas in på en loge och mogna tills gnistan kommer tillbaks.
Jag kan tänka mig hur känslan var på den tiden då dessa var nya, måste vart lika ljuvligt att köra som dom fortfarande är idag att köra.

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
deltapim
19 februari 2011 · 51 Inlägg

Har en uppsättning nya stolar, fram och baksäten, fick me dom när ja köpte min 02a.
har dock ingen använing av dom då ja bygger banbil:P
Är du intresserad så är de bara att höra av dig så får du bilder och såtongue

676hk på driven är bättre än 1000hk på forumet!
"JÄVLAR VILKET ÖS !!! När du peta i 4an trodde ja helt ärligt att vi skulle lyfta !! Quote Adde @ 220km/h" "ingen kommer ihåg en fegis!"
Mitsubishi Evolution III "Brukis" (1995)
BMW 327i "Laddturken 1.0 Smälld" (1984)
nyman88
20 februari 2011 · 544 Inlägg

deltapim skrev:
Har en uppsättning nya stolar, fram och baksäten, fick me dom när ja köpte min 02a.
har dock ingen använing av dom då ja bygger banbil:P
Är du intresserad så är de bara att höra av dig så får du bilder och såtongue

Jaha nu vart man ju helt klart nyfiken smile PM är skickat till dig.
Har du 02an upplagd på någon sida?

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
deltapim
21 februari 2011 · 51 Inlägg

Nej tyvärr, ska väl starta en projekt tråd när man har jobb och pengar så de händer nått;)
Skickar bilder imorrn då ja legat bakis hemma hela dan idag pga misslyckad helg xD

676hk på driven är bättre än 1000hk på forumet!
"JÄVLAR VILKET ÖS !!! När du peta i 4an trodde ja helt ärligt att vi skulle lyfta !! Quote Adde @ 220km/h" "ingen kommer ihåg en fegis!"
BMW 327i "Laddturken 1.0 Smälld" (1984)
Mitsubishi Evolution III "Brukis" (1995)
nyman88
25 februari 2011 · 544 Inlägg

deltapim skrev:
Nej tyvärr, ska väl starta en projekt tråd när man har jobb och pengar så de händer nått;)
Skickar bilder imorrn då ja legat bakis hemma hela dan idag pga misslyckad helg xD

Aha okej på så vis. Jag får önska dig lycka till med projektet iaf smile

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
4 april 2011 · 544 Inlägg

Hmmmm.... Typ bara 2 mån sen man ens tittade in här, not good!

Slänger upp lite förhandsvisning på vad som handlats nu under vintern till pärlan. smile


http://i55.tinypic.com/33w5kpx.jpg
Börjar med motorn. Hittade en m3 2,3l s14 motor från -90 (194hk orginal) med tillhörande växellåda. ca 15000mil på mätaren.

http://i52.tinypic.com/24grbpf.jpg

http://i55.tinypic.com/2v1unur.jpg
Över till insidan. Hittade en komplett 2002 Turbo sportskinn inredning i härligt slitet skick! Passar med andra ord perfekt till min bil.

http://i53.tinypic.com/5lcrp3.jpg
Till sist kom jag över en uppsättning äkta BBS RS splitt 15" 4/100 fälgar, ska väl duga tycker jag..

OBS: Dessa bilder är lånade då jag för tillfället saknar bra foton på mina prylar. Det kommer senare i vår/sommar då allt för hoppningsvis sitter på bilen.

För övrigt så står följande på tapeten:

* Bmw träff på mantorp park den 7e maj.
* Bmw träff i strängnäs den 22a maj.

Skall även försöka åka på träffar runt om sthlm i sommar. Där är onsdagsträffen i åkers styckebruk inräknat bla

ha de så länge// Nyman

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Lygdman Amatör
4 april 2011 · 488 Inlägg

Det ser ut att ha blivit en hel del godis i vinter, ska bli kul å se när motorn åker i så det blir lite mera fart i börnfilmerna wink

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
nyman88
4 april 2011 · 544 Inlägg

Lygdman skrev:
Det ser ut att ha blivit en hel del godis i vinter, ska bli kul å se när motorn åker i så det blir lite mera fart i börnfilmerna wink

Jo det har blivigt en del handlat. Inget gjort på bilen då den stått undansrtälld i 5mån nu dock.
haha nu förstår jag inte vad du menar? Den spöar det mesta i jänkeväg redan idag wink

Jag funderar faktiskt på att montera en kran till bakbromsarna sen då motorn endå är ur. Och det är av den enkla anledningen att jag vill spara på min bakbromsar "om" man nu skulle vilja värma lite däck i framtiden! cool

Senast redigerat av nyman88 (4 april 2011)

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang