5572
Sök

Problem med glappande ampire m2000.1

4 554 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
har ett ampire steg som började glappa för 1.5 år sen, fick tummen ur att lämna in den på lagning för nån månad sen till en reparatör som ville ta i steget( va ingen i gbg området av dom jag hittade som ville ta i de). iaf reparatören har letat fel och kört fast då vissa komponenter är täckta av nån anledning. har mailat ampire och dom vägrar hjälpa till och hänvisar bara att ja ska skicka steget till dom vilket jag skulle tro är lika dyrt som att köpa ett nytt steg.. va gör man? någon som e grym på dessa steg som kan hjälpa? va kostar de att skicka ett 10kg steg till Tyskland? någon mer som haft problem med dessa steg?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
14 april 2010
http://www.jbelektronikservice.se/
Hör med denna killen, han lagar de flesta steg som gjorts, brukar va hyfsat snabb med.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

4 554 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
man kan ju alltid rådfråga men litar på min reparatör med då han  är från mina hemtrakter och hört mycket gott om han. de skulle isåfall va om jb vart med om liknande eller har bättre kontakt med ampire för som sagt vissa komponenter är täckta för att va hemliga eller nått så man inte kan veta dess funktion så någonstans i signaldelen av steget försvinner signalen och de är i samband med en av dessa täckta saker

Sök