5022
Sök

Lådförslag. Slustegsförslag. Gas alpha 1225x

167 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Tjenixens. har googlat och blädrat lite fram och tillbaka på forum men de gjorde mig inte klokare snarare tvärt om.

Har 2 x Gas alpha 1225x jag köpte på mig billigt när en butik la ner.
har inte haft någon direkt nytt av dom utan tänkte mer gör nått rolig i framtiden.

nu är framtiden  här så nu kliar de lite i fingrarna har dock några frågor utan svar.

hur stor sluten låda skall man ha till dessa för att de skall låta bäst? har ju inte så stort bagage i bmwn, musiksmak är väll allt från rise aginst till rosa helikoptern om ni fattar vad jag menar roll s
pelar de roll hur lådan är utformad? platt. rund, pyramidisk?

vad skall man ha för slutsteg? monoblock eller 2 kanals? märke stryrka osv. pengar är inte problemet om vi säger så men behöver ju inte kosta en förmögenhet häller för basarna va ju nästan gratis så kan inte tänka mig att de är nått direkt o hänga i granen.
skall man koppla basarna i serie eller parallellt?

Tack på förhand

\\Krakis

Effekt, peak             500 Watt           
Effekt, RMS             250 Watt           
Frekvensomfång (-3dB)     28 - 800 Hz           
Frekvensomfång (-6dB)               
Fs      32 Hz           
Impedans      4 Ω           
Känslighet      87 dB           
Qts      0,72           
Vas      58 L
Senast redigerat av krakis (16 april 2010)

Bas älskare
716 Inlägg
16 april 2010
en låda på ca 60 liter skulle duga, sluten, de e då 30 liter per kammare, och ett DLS ca12 steg.

stRaend
16 april 2010
koppla basarna parallellt. Då blir det 2ohm smile så då ska du leta efter ett steg som ger 500wrms och uppåt i 2ohm. Helst monoblock då de är utformade för att vara till basar, och de har även högre verkningsgrad än andra steg.

167 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
VolvoXet. hur räknar du ut de? för enligt mitt googlade är de allt mellan 30-40l per bas. men de kanske inte spelar så jätte stor roll?

stRaend Okej sneglat runt lite och sinus live sl-a1500 v2 kan de vara nått? verkar vara lite ris och ros. alla som inte har de säger att de är skit och dom som påstå sig äga ett säger att de är super för dom pengarna.

4 693 Inlägg
16 april 2010
Värt pengarna är det då man brukar kunna hitta dom för runt 1500 begagnade.
Men kör 70 liter som jag sa, kör du mindre så blir det inte lika fin djupbas.

Booyakasha!

167 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
hittar dock inte ett enda begagnat. men finns väll någon som inte gör annat en nya smile

stRaend
16 april 2010
krakis skrev:
VolvoXet. hur räknar du ut de? för enligt mitt googlade är de allt mellan 30-40l per bas. men de kanske inte spelar så jätte stor roll?

stRaend Okej sneglat runt lite och sinus live sl-a1500 v2 kan de vara nått? verkar vara lite ris och ros. alla som inte har de säger att de är skit och dom som påstå sig äga ett säger att de är super för dom pengarna.

jodå, det funkar. Men det ger ju effekt och inte välljud vad jag läst. Fast deklart, vet inte ifall gas är så välljudande om man ska jämföra? smile

4 693 Inlägg
16 april 2010
krakis skrev:
hittar dock inte ett enda begagnat. men finns väll någon som inte gör annat en nya smile

http://www.blocket.se/sodermanland/Sinu … amp;last=1

http://www.bilstereoforum.se/showthread … amp;page=2

Booyakasha!

stRaend
16 april 2010
tror han sökt på v2 bara smile fast v1 funkar väl lika bra?

Bas älskare
716 Inlägg
16 april 2010
60 liter är ju 30 liter per kammare.

4 693 Inlägg
16 april 2010
stRaend skrev:
tror han sökt på v2 bara smile fast v1 funkar väl lika bra?

Ingen skillnad på effekten iaf, bara dockningen

Booyakasha!

1 Inlägg
5 maj 2010
hur gick de för dig ? hur byggde du ? blev de bra? big_smile

1 679 Inlägg
5 maj 2010
Har samma i min bil och jag kör på ett Rockford P300-1 monosteg:)
Det spelar på bra smile

Sök