Ang ev. Whiplash, ska man anmäla även om man inte känner något?

MilleN
16 april 2010 · 9 108 Inlägg

Blev påkörd bakifrån i fredags, kände mig öm och stel över lördagen (som om man sovit konstigt) men efter det har det varit helt lugnt.

Det är antecknat i skadeanmälan men ska man göra en anmälan någon annanstans? Till sitt eget olycksfallsförsäkringsbolag eller något liknande eller räcker det med skadeanmälan? Pallar inte ringa runt. Det var med "firmabilen". Rätt vanligt scenario, fan att folk inte tittar. Eleven klarade sig bra i alla fall smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/906086_z6ggq0.jpg
Så här kan det gå när någon inte tittar om det står en bil framför när man ska in i en rondell. Ork.

skydark
16 april 2010 · 375 Inlägg

ja, du ska anmäla detta till ditt egna försäkringsbolag.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
666_Beast
16 april 2010 · 1 863 Inlägg

Se till att du går till läkare för att kolla upp nacken. Blev påkörd för ca 10 år sen och då sa mitt försäkringsbolag att jag skulle bli läkarundersökt ifall man får problem senare i livet. I mitt fall var det visserligen ryggen som skadades men det ska väl vara samma sak med nacken.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Rojpen
16 april 2010 · 2 230 Inlägg

japp gå till en läkare och få det kollat så det finns på papper smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Larsson2k
16 april 2010 · 100 Inlägg

Självklart ska man alltid anmäla sånt. Du som pluggar/är trafiklärare borde väl veta det ?

MilleN
16 april 2010 · 9 108 Inlägg

qzN skrev:
Självklart ska man alltid anmäla sånt. Du som pluggar/är trafiklärare borde väl veta det ?

Man vet inte per automatik allt bara för att man jobbar med någonting, vet man inte får man fråga wink Vissa säger att det räcker med skadeanmälan men jag ringer försäkringsbolaget också och hör vad dom säger. Tack för snabba svar.

Mr_Woods Musiker
16 april 2010 · 472 Inlägg

Det var väldigt vad folk har krockat de senaste dagarna!
Själv har jag fått ställa mig på framhjulen några gånger de senaste dagarna för att folk ej kan utfarts/högerregeln, börjar bli lite irriterad faktiskt!

Hoppas det gick bra med dig!
Pisksnärrtskador verkar vara en vanlig yrkesskada hos trafiklärarkåren! Min körlärare påminde ALLTID om att inte stå på bromsen vid rött ljus så fort någon närmade sig bakifrån...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Mortalis VW-nörd?
16 april 2010 · 4 332 Inlägg

Lätt o va efterklok men du skulle gått till läkaren direkt. T.o.m. akuten tar sånt här som högprioriterat faktiskt så du går "före i kön" för många andra. (Iaf här i gbg)
Så gå så fort som möjligt och kolla så det inte råkar bli värre. Kanske upptäcker dom att du behöver nå vård eller stöd för att inte förvärra de

Senast redigerat av Mortalis (16 april 2010)

KHRacing
16 april 2010 ·

skydark skrev:
ja, du ska anmäla detta till ditt egna försäkringsbolag.

Fel, han skall anmäla det till sin arbetsgivarens försäkringsbolag, inget annat.
Det tog 18månader innan min whiplash gjorde sig känd för mig,
inget man vill lämna över till någon kanjag säga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang