Ska pulverlacka fälgar, tål spackel Hög värme?

vofloo
18 april 2010 · 739 Inlägg

Tjenna
har breddat plåtisar nu, och nu ska min far ta med dem till jobbet så dem får pulverlack men jag undra Tål Spackel Värme? de är ju rätt varmt "om ni undra så är det en kant runt fälgen som behövs spacklas annars blir det en 1mm grop runt om fälgarna inte så snyggt!. hoppas ni vet något jag kan anväda mig av

Här ser ni en bild!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/111651/908309_v99yk5.jpg

vofloo
18 april 2010 · 739 Inlägg

ingen som vet ? sad

Fellow
18 april 2010 · 1 581 Inlägg

Vad är det för spackel? Jag hade ju använt kemisk metall o fyllt i.

Senast redigerat av Fellow (18 april 2010)

vofloo
18 april 2010 · 739 Inlägg

Fellow skrev:
Vad är det för spackel? Jag hade ju använt kemisk metall o fyllt i.

jo jag fundera med på detta men fäster pulverret på kemiskmetal då? eftersom först får fälgarna genom en behandlingar med några vattenbad av något slag sen pulverlackas dem sen in i ugnen allt går på ett band :p

@nDerS
18 april 2010 · 74 Inlägg

Du lär använda någon form av spackel som tål värme (~300grader) kemisk metall funkar ej.
Vet dock inte vad/vart du ska köpa för spackel, men får väl höra med nån lackeringsfirma/grossist eller nåt. Det bästa är nog ändå att tenna ojämnheterna, sen slipa det så det blir jämt

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
evilaudio
18 april 2010 · 16 195 Inlägg

pulverlack fäster inte på spackel.. de måste va metal.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
@nDerS
18 april 2010 · 74 Inlägg

Mm precis, kom på de nu, man strömför ju delen som ska lackas, och spackel leder ju inte ström tongue
Alltså är nog enda alternativet att tenna ojämnheterna/svetsa dom och sen slipa.

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
vofloo
18 april 2010 · 739 Inlägg

jobbigt de blev nu då :p får lacka dem själv då ;s

@nDerS
18 april 2010 · 74 Inlägg

Precis, våtlacka är ju ett alternativ, då kan du spackla hur jävla mkt du vill wink

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
vofloo
18 april 2010 · 739 Inlägg

@nDerS skrev:
Precis, våtlacka är ju ett alternativ, då kan du spackla hur jävla mkt du vill wink

haha jo big_smile men själv "hålet, springan" är ju knappa 1mm så de är inte mycket som går åt haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang