Cassius
Hobbymekaniker
10 maj 2010
· 470 Inlägg
Se nu.
Det kommer att bryta i topplagringen, och har du monterat den ordentligt, som man bör, så kommer de bryta genom hela benet eftersom den är fast monterad i toppen!
Att de funkar original beror på att du har en bussning som tar upp brytkrafterna i rätt riktning (på bilden är de dom nedre modellerna, och det röda är bussningen som den ligger) Säg att du har ett stumt ledlager där istället, vänder du ledlagret så att du i bilens riktning ser rakt på hålet kommer du bryta sönder lagret eftersom det inte kan snurra åt det hållet, ser du rakt igenom hålet då du ser från sidan av bilen så kan de snurra med axelns rörelse! Infästningen upptill är en enkel bult och en mjuk gummibussning som också kan flexa. Dom sakerna är designade för att ta upp rörelser den vägen!
Den här modellen av upphängning skulle fungera.
http://www.solsticeforum.com/photopost/ … sion_2.jpg
Du skippar bara den övre A-armen och fäster topplagringen i ett torn som på 740in, då får du inte samma brytkrafter! Kompletterat med ett ledat stag i båda ändar som går från den nedre armen förslagsvis till std infästningen för bakaxeln har du en stadig konstruktion som är bra! Att komma på egna lösningar på bakvagnar som fungerar bra när några av världens smartaste människor inte sysslat med annat i 100 år är näst intill omöjligt, vill du få de att fungera, kopiera någon annan upphängning!
Och som jag redan sagt flera gånger, kontakta SFRO!!!