Fet felasfalterad/vägabula mitt på essingeleden!

coffe.dk Zzzz
19 april 2010 · 937 Inlägg

Ramzon skrev:

Kesler skrev:

DaAddez skrev:
Haha du flög några meter tongue

ja 7-10

Haha nejmen dra på trissor! Det är ganska långt, du vet det va? Det känns mycket mycket mycket orimligt, men vad vet jag.

Vafan vet du, du bor ju i Trollhättan!

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
19 april 2010 · 946 Inlägg

Kesler skrev:
Den nya asfalten ligger ca 10/15cm över resten av vägen.

Flög fan flera meter å slog sönder halva bilen när jag åkte över den.

Inte en Janne att det är 10-15 cm skillnad! Kör där ofta och jag har då inte märkt av några 15 cm höga gupp/kanter.
Nej, flyga flera meter tror jag inte heller inte på, är du säker på att du inte flög över räcket också och ner i Stora Essingen?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

hah vad ska man säga, garaget på hög nivå..fan va bra att det finns folk som noterar allt ^^

Ramzon Mediahora
19 april 2010 · 63 Inlägg

coffe.dk skrev:

Ramzon skrev:

Kesler skrev:

ja 7-10

Haha nejmen dra på trissor! Det är ganska långt, du vet det va? Det känns mycket mycket mycket orimligt, men vad vet jag.

Vafan vet du, du bor ju i Trollhättan!

Home of the väggupps! Så jag om någon har rätt att yttra mig. Men till TS, kontakta VV och be dom göra något åt det lär vara ditt bästa alternativ. Så vet dom iaf att någon har påpekat det.

Följ mitt fotoprojekt: http://roomsofexpressions.tumblr.com/
För övrigt nonsens jag pysslar med: http://www.facebook.com/BLAQphotography
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Kesler skrev:
Den nya asfalten ligger ca 10/15cm över resten av vägen.

Flög fan flera meter å slog sönder halva bilen när jag åkte över den.

Inte en Janne att det är 10-15 cm skillnad! Kör där ofta och jag har då inte märkt av några 15 cm höga gupp/kanter.
Nej, flyga flera meter tror jag inte heller inte på, är du säker på att du inte flög över räcket också och ner i Stora Essingen?

haha jo det gjorde jag faktiskt..flög faktiskt ner på min bakgård som ligger på stora essingen!

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
19 april 2010 · 946 Inlägg

Kesler skrev:

Dave_C70 skrev:

Kesler skrev:
Den nya asfalten ligger ca 10/15cm över resten av vägen.

Flög fan flera meter å slog sönder halva bilen när jag åkte över den.

Inte en Janne att det är 10-15 cm skillnad! Kör där ofta och jag har då inte märkt av några 15 cm höga gupp/kanter.
Nej, flyga flera meter tror jag inte heller inte på, är du säker på att du inte flög över räcket också och ner i Stora Essingen?

haha jo det gjorde jag faktiskt..flög faktiskt ner på min bakgård som ligger på stora essingen!

Inte säker på att man upplåter dyrbar mark på Stora Essingen till bakgårdar, men jag har haft fel förr. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Kesler skrev:

Dave_C70 skrev:
Inte en Janne att det är 10-15 cm skillnad! Kör där ofta och jag har då inte märkt av några 15 cm höga gupp/kanter.
Nej, flyga flera meter tror jag inte heller inte på, är du säker på att du inte flög över räcket också och ner i Stora Essingen?

haha jo det gjorde jag faktiskt..flög faktiskt ner på min bakgård som ligger på stora essingen!

Inte säker på att man upplåter dyrbar mark på Stora Essingen till bakgårdar, men jag har haft fel förr. smile

Haha man tackar man tackar..f.ö så bor jag på stora essingen wink
du e välkommen på bullar när du har vägarna förbi

helt plötsligt blev det tyst

Senast redigerat av Kesler (19 april 2010)

Echelon
19 april 2010 · 186 Inlägg

Elda skrev:
vi har en kul 6 cm ränna som går mitt i en rondell här i stan, och då överdriver jag inte. passade på att mäta den häromnatten wink Riktigt utmanande, en felkörning så kränger du däcket av fälgen även på en orginalbil.

Haha, antar att du menar rondellen vid flygstaden/maxi/blomsterlandet/k-rauta?

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
DaViper
19 april 2010 ·

Åkte över med Vipern idag - sänkt, hård och låg - inga problem.
Men ligger man i 120 på 70 väg tycker jag att man får skyll sig själv....

Opelmadness German cars, quality and beyond
19 april 2010 · 8 197 Inlägg

Nej till topic:

Det gör ju inget att skriva och fråga VV. Tvivlar på att det händer nåt dock.

Slog sönder grenröret och mellersta röret på en bil jag hade för några år sen p.g.a en hemsk tjälskada.
Ringde och fick prata med en gubbe som jobbade med vägarbeten. Han frågade om min bil var sänkt och den var sänkt ca 4 cm. Han skrattade bara och sa att jag fick skylla mig själv. hmm

Dagen efter kom en nyare Mercedes och slog bort halva oljetråget. Han fick inte ett öre av VV.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

Opelmadness skrev:
Nej till topic:

Det gör ju inget att skriva och fråga VV. Tvivlar på att det händer nåt dock.

Slog sönder grenröret och mellersta röret på en bil jag hade för några år sen p.g.a en hemsk tjälskada.
Ringde och fick prata med en gubbe som jobbade med vägarbeten. Han frågade om min bil var sänkt och den var sänkt ca 4 cm. Han skrattade bara och sa att jag fick skylla mig själv. hmm

Dagen efter kom en nyare Mercedes och slog bort halva oljetråget. Han fick inte ett öre av VV.

MVH T.

jo, försökte dra iväg ett mail nyss, men det funkade inte..ska försöka hinna med å ringa imorgon.. Får väl skylla mig själv för att bilen e så låg..men vägen ska ändå inte vara så.

DanneJ
19 april 2010 · 642 Inlägg

Ska köra där imorrn med Supran, ska se hur det känns, den är ganska låg 8-10 cm till fronten och dämpningen är stenhård, ska bli väldigt spännande.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Remiss
19 april 2010 · 1 339 Inlägg

Ramzon skrev:

coffe.dk skrev:

Ramzon skrev:

Haha nejmen dra på trissor! Det är ganska långt, du vet det va? Det känns mycket mycket mycket orimligt, men vad vet jag.

Vafan vet du, du bor ju i Trollhättan!

Home of the väggupps! Så jag om någon har rätt att yttra mig. Men till TS, kontakta VV och be dom göra något åt det lär vara ditt bästa alternativ. Så vet dom iaf att någon har påpekat det.

coffe.dk är också från Trollhättan, han var ironisk wink

Opelmadness German cars, quality and beyond
19 april 2010 · 8 197 Inlägg

Kesler skrev:

Opelmadness skrev:
Nej till topic:

Det gör ju inget att skriva och fråga VV. Tvivlar på att det händer nåt dock.

Slog sönder grenröret och mellersta röret på en bil jag hade för några år sen p.g.a en hemsk tjälskada.
Ringde och fick prata med en gubbe som jobbade med vägarbeten. Han frågade om min bil var sänkt och den var sänkt ca 4 cm. Han skrattade bara och sa att jag fick skylla mig själv. hmm

Dagen efter kom en nyare Mercedes och slog bort halva oljetråget. Han fick inte ett öre av VV.

MVH T.

jo, försökte dra iväg ett mail nyss, men det funkade inte..ska försöka hinna med å ringa imorgon.. Får väl skylla mig själv för att bilen e så låg..men vägen ska ändå inte vara så.

Nej den var liiite låg bara. wink

Försökte ringa dom när jag fick ett gäng stenskott ifjol, men det skulle mailas. Fick tyvärr avslag. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
DasAuto
19 april 2010 · 2 751 Inlägg

Men du verkade vara ensam med den flygande lilla stunde, vi får hoppas på att luftfartsverket inte snappade upp dina instrument då du var luftburen smile

Skämt o sidå , svenka vägar är fucked up, kroaten där jag åker till har betydligt finare motorvägar, och där har det ändå varit krig. Nu har dom en av Europas finare motorvägar. Jag vet inte vad sverige har för problem då dom inte kan börjar fixa lite. Vet att det finns gupp över allt. Och han som kom på 2+1fil borde avrättas.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Lowpass
19 april 2010 · 1 224 Inlägg

Volvo_Emil skrev:
Hur känns skarvarna i E4an genom stockholm med din bil då Kesler?

För dom känns ju inte med en normal bil, men med en bil som din så gör det ju nästan ont att köra över dom.

Skarvarna i Sthlm är fan förfärliga.. Det är inte bara skarvar och hål i marken samt felasfalterade vägar efter just i vintras det handlar om.. Standarden i Sverige är riktigt låg när det gäller vägar nu. Jämför med andra europeiska länder (nu vill jag inte höra något tjaffs om öststater som är helt utan en budget).
Men fler måste hålla med mig om att vi har hamnat efter i utveckligen här, Sverige har samma infrastruktur som man hade för 40 år sedan. Ni som har rest lite och inte är så trångsynta vet vad jag pratar om.
Ändå så betalar man en ganska saftig skatt.
För att inte prata om Essingeleden överhuvudtaget.. Den felaktiga vägbulan som nästan gör att man flyger åt helvete är inte allt. Man kommer ju inte fram och tillbaka från norra till södra sthlm en vanlig vardag, enda som finns är ju Essingeleden? Behövs mycket pengar men vafan..

i-vtec Do you?
Xuri One Man Clan
19 april 2010 · 4 287 Inlägg

Ja de är nog bara stockholmare som har problem med vägarna tyvärr...

stockholm prioriteras säkert långsammare än övriga sverige där trafiken är betydligt mindre.

å idag när jag åkte i bilen såg jag några träd som växte uppochner å några elefanter som dom hade till å plöja ett par åkrar :p

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
20 april 2010 · 1 903 Inlägg

bara jag som noterar det ironiska med att TS gång på gång på gång hänvisar till sitt första inlägg?
och i det första inlägget står det klart och tydligt att denna vägbula är 10/15cm.
i ord uttryck: tio femtondels cm. följaktligen då "0,666666......osv"cm.


men ne ärligt talat, uppenbarligen är det ju bara du som har problem med denna (enorma) skada i vägen. och med tanke på hur bilen din ser ut så är jag inte så förvånad (misstolka mig rätt, inget ont om din bil på något vis). men tror du att du kan få ut något på det så kontakta vägverket, eller om de är transportstyrelsen man ska prata med nuförtiden kanske. men se till att ha på fötterna bara innan du börjar klaga på dom smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Kesler
20 april 2010 · 3 650 Inlägg

Åkte över där nyss med en originalhög audi a6 å visst, det var inte så farligt..men med min gula var det fan inte kul..dom håller på å bygger där nu så 2 filer är avstängda så får hoppas att det blir bättre. Men de klart det kändes med a6an men eftersom dämparna hänger med så vare lungt. Mina ligger i botten så kan vara problemet tongue

aja somsagt verkar som stålplattorna å asfalten jämnas till nu ialf

Kesler
20 april 2010 · 3 650 Inlägg

Å ni andra som klagar på att jag klagar..sätt er sj i min bil, en tyskstukad låg bil eller en ratbubbla whatever så skulle ni svurit lika mkt som jag..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang