4421
Sök

Hur fan tänkte dom där? (verkligen smaklös styling)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 maj 2011
JO jag skulle ju föredra fälgar från de "ritkiga" märken men mest för att de är snyggare, men jag tycker att rota nämns alltid i negativ bemärkelse. Jag tycker att dem har gjort precis det som alla efterlängtat, tagit fram/kopierat designer som är snygga och kränger dem till folk som är bilintresserade men inte har så mycket pengar att dem kan torka sig i röven med dem.

Finns billigare "märkessaker" men tycker man inte dem är snygga så gör man inte det, för jag väljer hellre ett par fälgar jag tycker är snygga än att köpa ett par skitfula fälgar bara för att dem är "äkta"

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

5 111 Inlägg
16 maj 2011
BMWn är nästan lika äcklig som en Opel Omega jag såg som hade skärmbreddning gjord av bitar från ett cykelhjul.... roll

2 077 Inlägg
16 maj 2011
Och jag lyckades skapa en diskussion här med smile hahah!
Som sagt jag dömmer ju inte dem som kör ROTA,jag sa bara att jag inte skulle köra på det simple as that.
Jag har aldrig sagt dem är ett oseriöst företag men jag gillar inte kopior oavsett vad det rör!

Allt är smaksak med!
Det finns bra feta bilar i Sverige som rullar på rota det kan jag medge.. bra exempel är väl cims supra då som ingen kan ha missat vid detta laget? kevlar_soul här på garaget!

Ja det finns andra bra märken med,bbs,enkei,ssr,schimidt wink
Bara fantasin och ekonomin som sätter gränserna!

Håller med putteliten här,beror på vad du ska ha dem till med wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Kung
603 Inlägg
16 maj 2011
FordRSC skrev:
http://www.blocket.se/malmo/Ford_Focus_RS___one_of_a_kind___33814225.htm?ca=23_10&w=3

Stackars Forden! yikesyikes

Den var ju helnice ju smile

högtalarna var väl inte helt klockrena men dom kan man slita ut smile

Och snälla ta eran fälgdiskution i en mer lämplig tråd wink

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

572 Inlägg
16 maj 2011
FordRSC skrev:
http://www.blocket.se/malmo/Ford_Focus_RS___one_of_a_kind___33814225.htm?ca=23_10&w=3

Vad va felet på denna forden??? :S

DZ Design På Facebook

Kung
603 Inlägg
16 maj 2011
Dannz0 skrev:
FordRSC skrev:

Folk har fått plast och lacknoja och tror att alla bilar som är stylade med det är smaklösa wink

Och när jag säger lack så menar jag ju såklart lite mer "extrem" lack inte vanlig svensson grått smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Designer.
1 260 Inlägg
16 maj 2011
Uttelito skrev:
Dannz0 skrev:
FordRSC skrev:

Folk har fått plast och lacknoja och tror att alla bilar som är stylade med det är smaklösa wink

Och när jag säger lack så menar jag ju såklart lite mer "extrem" lack inte vanlig svensson grått smile

Håller med! Allt som inte är "orginal" har blivit smaklöst och äckligt.
Alla tror att stilrent är lika med orginal. Tråkiga tider vi lever i. Inte nog med att ALLA nya bilar ser exakt lika ut, alla stylade bilar ser exakt lika ut med.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Kung
603 Inlägg
16 maj 2011
MIKK0 skrev:
Uttelito skrev:
Dannz0 skrev:

Alla tror att stilrent är lika med orginal. Tråkiga tider vi lever i. Inte nog med att ALLA nya bilar ser exakt lika ut, alla stylade bilar ser exakt lika ut med.

Därför tycker jag att styling i sig är rätt tråkigt, man vill ju ha en stilren bil men man kan lägga ut hur mycket pengar man vill på plast och vingar men endå ha en bil som går som en permobil, vore väl roligare att ha en vanlig "svensson" bil som drar alla plastraketer och liknande wink

Många bilar i tråden är dessutom inte smaklösa utan bara udda och roliga, men tror att tråden har tappat focus lite från smaklös styling till att bara posta bilder på udda bilar eller stylade bilar.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 maj 2011
Uttelito skrev:
MIKK0 skrev:
Uttelito skrev:

Därför tycker jag att styling i sig är rätt tråkigt, man vill ju ha en stilren bil men man kan lägga ut hur mycket pengar man vill på plast och vingar men endå ha en bil som går som en permobil, vore väl roligare att ha en vanlig "svensson" bil som drar alla plastraketer och liknande wink

Många bilar i tråden är dessutom inte smaklösa utan bara udda och roliga, men tror att tråden har tappat focus lite från smaklös styling till att bara posta bilder på udda bilar eller stylade bilar.

Jag kan hålla med, många bilar i tråden är inte totalt misslyckade bara för att dem inte följer det utseendet jag tycker om. Jag hade lätt kunnat tänka mig den lacken på forden. Fast eftersom det är en RS hade jag kastat ur stereon och satsat på prestanda mer. Fälgarna hade också åkt bort...

Känns som att folk skyr motivlack som någon efterbliven 80-talsgrej. Motivlack är skitsnyggt om det görs rätt.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

572 Inlägg
16 maj 2011
Uttelito skrev:
MIKK0 skrev:
Uttelito skrev:

Om man nu är mer intresserad av mer kraft i spisen så är ju det man ska lägga pengar på.. Men om man skiter i hur spisen går och vill lägga pengar på styling så gör man det.. Många som inte är miljonärer som kan lägga ut 100 000 på motor och 100 000 på styling.. Och då blir det som det blir..

Och jag håller med dig om att många bilar i tråden är inte smaklösa. Men alla har ju olika smaker..

DZ Design På Facebook

Designer.
1 260 Inlägg
16 maj 2011
Dannz0 skrev:
Uttelito skrev:
MIKK0 skrev:

Om man nu är mer intresserad av mer kraft i spisen så är ju det man ska lägga pengar på.. Men om man skiter i hur spisen går och vill lägga pengar på styling så gör man det.. Många som inte är miljonärer som kan lägga ut 100 000 på motor och 100 000 på styling.. Och då blir det som det blir..

Och jag håller med dig om att många bilar i tråden är inte smaklösa. Men alla har ju olika smaker..

Kollar man på försäkringskostnaderna för personer under 25 (?) så förstår man varför många kör bilar som går som permobiler smile

2 077 Inlägg
16 maj 2011
AcesHigh666 skrev:
Uttelito skrev:
MIKK0 skrev:

Jag kan hålla med, många bilar i tråden är inte totalt misslyckade bara för att dem inte följer det utseendet jag tycker om. Jag hade lätt kunnat tänka mig den lacken på forden. Fast eftersom det är en RS hade jag kastat ur stereon och satsat på prestanda mer. Fälgarna hade också åkt bort...

Känns som att folk skyr motivlack som någon efterbliven 80-talsgrej. Motivlack är skitsnyggt om det görs rätt.

Kunde inte sagt det bättre smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
16 maj 2011
Dannz0 skrev:
FordRSC skrev:

För mycket "pimp my ride" över det hela. Bilen ska köras som tusan, inte ha 2000000 st högtalare i, tycker jag wink

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Ford fantast
1 607 Inlägg
16 maj 2011
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-1bd88ecd04643821c06e99db0f20f782.jpg

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Designer.
1 260 Inlägg
16 maj 2011

1 060 Inlägg
16 maj 2011

hade inte tvekat en sekund på att äga den

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

160 Inlägg
16 maj 2011
Uttelito skrev:
Och snälla ta eran fälgdiskution i en mer lämplig tråd wink

Håller med finns lämpligare trådar

SÄNK MER!
389 Inlägg
Ford fantast
1 607 Inlägg
16 maj 2011
skulle bara se vad ni tycker själ tycker jag den är sjuukt fet smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

194 Inlägg
16 maj 2011
okej? men då ska du ju inte lägga den här precis?

Sök