Saab 93 SS (03) JT 3" twinpipe.

_nicke_87
24 april 2010 · 17 Inlägg

Som rubriken lyder, har införskaffat mej ett JT 3" twinpipe helsats till min 93 SS Aero.

Har monterat bort hela mitt befintliga avgassystem inklusive katten som vi inte ska gå noggare på hur man lyckas få bort den på rätt sätt. mad

Nu till min fråga är det någon som har några biler på ett likadant avgassystem färdigtmonterat på sin bil ?
Jag har vridigt och vänt på alla delar i två dagar snart och kan aldrig på rätt pasform på det om man inte kappar det en bit.

För enligt min åsikt så måste avgassytemet vara ca 10cm förlångt ? (Har bankat med gummiklubba i alla skarvar som finns så det går inte få ihop det mer)
Tycker själv att man inte ska behöva kapa i ett nytt sytem som dom påstår ska ha 100% rättpassform.

Eller är det generellt dåligt passform på JT´s system på alla bilar ?

///_nicke_87

SaabTurbo95 servicetekniker
24 april 2010 · 73 Inlägg

d e nog bara å kapa.
flera eftermarknads system som e dålig passform på.
Har själv inte haft problem med JT, men polaren köpte det till sin 9-5 för 2år sedan.
slutade med att det skulle peka rakt ut i bakskärmen om man inte kapa innnan osv.

Att montera avgassystem innebär förmig.
kapen, svets och mkt våld.

MVH//Andreas

Saab 9-3 TTiD "Hirschen" (2009)
_nicke_87
24 april 2010 · 17 Inlägg

SaabTurbo95 skrev:
d e nog bara å kapa.
flera eftermarknads system som e dålig passform på.
Har själv inte haft problem med JT, men polaren köpte det till sin 9-5 för 2år sedan.
slutade med att det skulle peka rakt ut i bakskärmen om man inte kapa innnan osv.

Att montera avgassystem innebär förmig.
kapen, svets och mkt våld.

MVH//Andreas

Mkt våld och tålamod har det gått åt iaf.

Men dom som gjort avgassystemet har andvänt klämverktyg på avgasstemet när dom böjd röret bla så om man kapar så kommer dom bli glappa i muffarna.

Men har bestämt nu att det blir ett raktrör istället för dämparen som sitter på mitten.

/// _nicke_87

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang