3203
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

killercow
27 november 2011
Thunderbird88 skrev:
killercow skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Antisladd på en 95:ans Ford? Nja...

är inte AC å klimatanläggning samma sak? hmm

Nja, klimatanläggning som jag förstått det är att du ställer in t.ex 20C och då håller den 20C i bilen automatiskt.
Fast det kanske är automatisk klimatanläggning?
AC är endast kall luft.

jo fast då har du ju automatisk klimatanläggning eller ACC

AC ingår ju i den automatiska klimatanläggningen.

AC å klimatanläggning är samma sak typ

ACC å automatiskklimatanläggning är samma sak, det är den typen som går att ställa in grader

Trucker
2 710 Inlägg
27 november 2011
Har ACC i Saaben, men finns 5 år nyare Kia o Hyundai som endast har AC. Eller Seat smile

Fart missbrukare

Forummoderator
18 349 Inlägg
27 november 2011
killercow skrev:
Thunderbird88 skrev:
killercow skrev:

Nja, klimatanläggning som jag förstått det är att du ställer in t.ex 20C och då håller den 20C i bilen automatiskt.
AC är endast kall luft.

ACC å automatiskklimatanläggning är samma sak, det är den typen som går att ställa in grader

Sen finns det ju bastarder som är en blandning. Tänker på MB w124, Xantia och BMW E32 som har temp som är automatisk men man får reglera fläkten själv. I Fallet Xantia har jag för mig även luftfördelningen.

Lite OT kanske :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

killercow
27 november 2011
Dieselsmurfen skrev:
killercow skrev:
Thunderbird88 skrev:

AC är endast kall luft.

Sen finns det ju bastarder som är en blandning. Tänker på MB w124, Xantia och BMW E32 som har temp som är automatisk men man får reglera fläkten själv. I Fallet Xantia har jag för mig även luftfördelningen.

Lite OT kanske :-)

Back to topic wink

998 Inlägg
27 november 2011
trippelturbo skrev:
Har ACC i Saaben, men finns 5 år nyare Kia o Hyundai som endast har AC. Eller Seat smile

Finns nya volvo som bara har ac, man får vad man betalar för smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
27 november 2011
killercow skrev:
Thunderbird88 skrev:
killercow skrev:

AC är endast kall luft.

Nej så är det inte....

AC = Bilen har har Aircondition, är alltså utrustad med en AC kompressor för att kunna kyla luften under utomhustemperatur.

ACC = Automatic Climate Control, du ställer in tempen med ett reglage och via givare kupén håller systemet temperaturen själv och bestämmer själv hur mycket luft som tas utifrån eller körs runt i kupén.
Alla bilar med detta system har ju AC som du skriver.
Senast redigerat av Busgrabb (27 november 2011)

Autotech

killercow
27 november 2011
Busgrabb skrev:
killercow skrev:
Thunderbird88 skrev:

AC är endast kall luft.

Nej så är det inte....

AC = Bilen har har Aircondition, är alltså utrustad med en AC kompressor för att kunna kyla luften under utomhustemperatur.

ACC = Automatic Climate Control, du ställer in tempen med ett reglage och via givare kupén håller systemet temperaturen själv och bestämmer själv hur mycket luft som tas utifrån eller körs runt i kupén.

Å vad är då klimatanläggning?

Rattarna för med blått-rött, vart luften ska komma ut och hastighet på fläkten?

Då har väl alla bilar klimatanläggning i såfall

Fri fart för ett fritt folk!
14 877 Inlägg
27 november 2011
LordLife skrev:
trippelturbo skrev:

Finns nya volvo som bara har ac, man får vad man betalar för smile

japp man kan få allt om man vill

går att köpa nya bilar helt utan ac/ecc/acc
om man nu vill ha det

att man inte ser till att ha ecc/acc i en ny bil är för mig en gåta
snacka om att vara dumsnål

själv eftermonterade jag ecc/acc i min gamla 740 för vem orkar med en varm bil eller en svinkall (ac)

lagom är svårslaget och det lyckas man aldrig med om man inte har atomatisk värme reglering

kan säga att jag njuter varje dag av att ha exakt 20-22grader oavsätt väder
har samma i min buss och man vänjer sig och det är fruktansvärt bekvämt att kunna skita i att lägga energi att starta och stänga av fläkten och höja och sänka värmen

Kör fort så hinner inget hända...

Rejsa ?
2 959 Inlägg
27 november 2011
killercow skrev:
Busgrabb skrev:
killercow skrev:

Nej så är det inte....

En klimatanläggning är väl det vi i Sverige benämner ACC eller ECC med?

Autotech

Team Breehäng
1 623 Inlägg
27 november 2011
Börjar bli lite drygt dehär! Om ni bara ska diskutera klimatanläggningar, så gör det i en annan tråd!!

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Vettemannen
27 november 2011
-BASmannen- skrev:
Börjar bli lite drygt dehär! Om ni bara ska diskutera klimatanläggningar, så gör det i en annan tråd!!

Jag tycker som dig!!!

/Benny

Fri fart för ett fritt folk!
14 877 Inlägg
27 november 2011
killercow skrev:
Busgrabb skrev:
killercow skrev:

Nej så är det inte....

olika namn för samma sak

en klimatanläggning är en Acc/ecc bara försvenskat

Electronic control climate och automatic control climate är jhu vad det handlar om och på svenska blir det istort sätt klimatanläggning

olika bilmärken kallar sina system för olika saker fast det handlar om samma sak
enda skillnaden är väll att vissa märken kör med flera zoner så "alla" får sin egen tempartur där dom sitter

Kör fort så hinner inget hända...

killercow
27 november 2011
Busgrabb skrev:
killercow skrev:
Busgrabb skrev:

Nej så är det inte....

En klimatanläggning är väl det vi i Sverige benämner ACC eller ECC med?

Å då ingår AC i klimatanläggningen å då blir det ju onödigt skriva AC i annonsen om det står klimatanläggning.

Back to topic roll

Team Breehäng
1 623 Inlägg
27 november 2011
killercow skrev:
Back to topic roll

Ja det hoppas jag!

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

5 198 Inlägg
27 november 2011
killercow skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/FORD_Mo … 13&w=3

"Ständig servad och underhållen"

jo ja ser de på det punkterade alt. dåligt pumpade framdäcket tongue

utrustad med: "servo" vore väl konstigt om en mondeo från 95 inte hade de roll

Å vad är "Halkkontrol" för nått? tongue

Temperaturmätare med snöflinga när temp understiger+5,,,

3 292 Inlägg
27 november 2011
Vet inte om detta är rätt avdelning för mig.. men hittade en annons på blocket om en XC70 D5 -04 med 25 tusen på mätaren, den borde stå i ca 100 tusen spänn men den kostar 60 tusen, jag mailade och fick svar två dagar senare att bilen finns i England och att man ska betala in pengar till ett engelskt transportbolag som ska hålla pengarna tills bilen anländer till sverige och jag godkänt bilen. Den är svenskreggad ännu då den togs med från sverige när ägaren flyttade till england. Ägaren/annonsören pratar inte svenska trotts att bägge föräldrarna är svenskar, dessa är dessutom dödssjuk gamla (föräldrarna). Transportföretaget (som jag tror bara finns på papper och ägs av säljaren av bilen) erbjuder dessutom pengarna tillbaka garanti inom 10dagar och gratis returfrakt av bilen till england om jag som köpare inte är nöjd.

Mailet jag fick låter helt otroligt alltså, verkligen stor-bluff varning här alltså.

Jag tror att betala pengarna till transportbolaget (som ska hålla på pengarna tills jag meddelar att bilen är ok) är det samma som att sätta in dom direkt på säljaren konto.. mer eller mindre, för nån bil kommer jag inte få´, och några pengar tillbaka kommer jag inte att få.

Hur tycker ni detta låter.. ?

Skumt enligt mig...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Team Breehäng
1 623 Inlägg
27 november 2011
Danne_1977 skrev:
Vet inte om detta är rätt avdelning för mig.. men hittade en annons på blocket om en XC70 D5 -04 med 25 tusen på mätaren, den borde stå i ca 100 tusen spänn men den kostar 60 tusen, jag mailade och fick svar två dagar senare att bilen finns i England och att man ska betala in pengar till ett engelskt transportbolag som ska hålla pengarna tills bilen anländer till sverige och jag godkänt bilen. Den är svenskreggad ännu då den togs med från sverige när ägaren flyttade till england. Ägaren/annonsören pratar inte svenska trotts att bägge föräldrarna är svenskar, dessa är dessutom dödssjuk gamla (föräldrarna). Transportföretaget (som jag tror bara finns på papper och ägs av säljaren av bilen) erbjuder dessutom pengarna tillbaka garanti inom 10dagar och gratis returfrakt av bilen till england om jag som köpare inte är nöjd.

Mailet jag fick låter helt otroligt alltså, verkligen stor-bluff varning här alltså.

Jag tror att betala pengarna till transportbolaget (som ska hålla på pengarna tills jag meddelar att bilen är ok) är det samma som att sätta in dom direkt på säljaren konto.. mer eller mindre, för nån bil kommer jag inte få´, och några pengar tillbaka kommer jag inte att få.

Hur tycker ni detta låter.. ?

Skumt enligt mig...

Du kan inte länka annonsen? Men skumt låter de, det håller jag med om neutral

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

3 292 Inlägg
27 november 2011
http://www.blocket.se/jamtland/Volvo_XC … =3&w=1

Mailet jag fick var 3 A4 papper som jag skrev ut för att enklare kunna granska skiten, det var som en livsroman hur säljaren förklarade helt otroliga saker.. osv osv.. jag kan ha helt fel.. men det låter verkligen skumt. Med tanke på priset på bilen så borde den vara såld för länge sen om detta var seriöst.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Forummoderator
18 349 Inlägg
27 november 2011
En av få bilar som kanske skulle klara sig bättre UTAN bild.

http://www.blocket.se/halland/Golf_2_a_ … 15&w=2

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 november 2011
Gör det inte. Min magkänsla säger nej. Jag skulle inte gjort det ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök