namcon skrev:
Evildan skrev:
hur länge har du haft din bil?
vet du att dina pedalgummin är original då?
har du fullständig historik?
din kanske har rullat längre än du tror och pedalgummin är utbytta någon gång?
gummin och rattar slits så olika fort beroende på förare (vissa har en massa nötande ringar eller ruskig handsvett eller smutsiga händer) och trafiksituation, långa raka motorvägsmil sliter givetvis inte på samma vis som ett ständigt växlande, rattande i tät stadstrafik.
Den har ja haft i 1 år men har varit i familjen sen 2000 vilket är mer än halva bilens liv, och ja mina är orginal, sen har varenda kvitto på den sen 93 även små saker som lampbyte som folk normalt sätt inte ens brukar spara, sen har jag alla bes papper från 96 tills idag, så vill jag kolla upp när nån del böts ut sist så kan jag kolla det.
Min har gått i stan från 2000-2010 så då borde ju min se ut så där om något, så nä den som är i annonsen stämmer inte alls!
Inte för jag ser vad det har i den här tråden att göra men men. Men det kan vara bra för folk att ha något att uppmärksamma på när dem köper beg bilar, som är mätarfuskade så det skriker om det, men du skulle vell gå på det å tro att den gått så lite tydligen.
Nu får det räcka med sånt här skit i den här tråden tillbaka till lustiga annonser...
Trefligt, då har du historiken och vet att miltalen stämmer, kul med dokumentation på släden.
Det du däremot inte verkar ta till dig däremot är att likadana bilar slits mkt olika delvis pga det jag tidigare beskrev i texten ovan, så att den i annonsen rullat de angivna 21000-21499 milen stämmer antagligen mkt väl.
Är även väldigt enkelt att få det verifierat pappersmässigt.
Självklart är det bra att du tipsar om sådana simpla småsaker man enkelt kan titta efter om en bil är mätarfuskad av en klåpare.
"men du skulle vell gå på det å tro att den gått så lite tydligen"
Du gör samma vanliga tröttsamma misstag som så många andra (nu gissar jag bara din ålder efter hur du skriver och tror dig veta en så jvl massa) allsmäktiga 18-22åringar på detta forum och ANTAR en jvl massa korkade saker och tolkar ord som inte ens är skrivna någonstans i inlägg.
21000-21500mil är väl inte lite, men om du syftar på de 9401 milen som stod på mätaren tänker jag inte ens kommentera det för det strider mot forumets regler att använda sådnt språk.
Du har väldigt rätt i en sak....nog med skit.