Puttski skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Min_lil … amp;last=1Hehe lille golfen

Min lille fine Golf -93
Pris: 7 000:- Årsmodell: 1993 Sollentuna: Visa var
Miltal: 25 000 - 29 999 Växellåda: Manuell Bränsle: Bensin
Hej alla glada!
Nu ska ni se hit för här finns ingen nit!
Nu ska jag sälja min lilla fina Golf!
Den har varit mig trogen i många år, å har aldrig varit svår!
Det är dock lite tråkiga nyheter...
En (troligtvis full) kärring körde in i baken på mig för ett tag sedan... Och i kollisions ögonblicket trodde jag att lill-golfen skulle få åka upp till den stora bilhimelen... Men ICKE!
Grabbarna-grus på den underbara verkstaden rätade upp plåten, så det bara blev en mindre kosmetisk skada (kallas tydligen karraktär)!
Och nu efter en bessiktning och några mil senare mår han fortfarande prima!
Sedan finns det ju personer som är avunsjuka på oss med Golf. Så då bröt dom upp min bagagelucka. I tron av att leva ett bättre liv efter det. I mina ögon är dessa personer inte värda ens en portion med havregrynsgröt och skorpor!
Så som ni förstår är bakluckan lite dum nu.
Givetvis var jag tvungen att skaffa lite rost till honom också... Hade inte så fett i plånboken just då, så det blev inte så mycket!
Och nu i dagarna så började han klaga på att han inte var nöjd med kylaren... Den var tydligen för "omodern" för honom... Så den måste bytas omgående!
Och om vi ska snacka utrustning...
Denna pärla har:
Både sommarskor och spikskor (för hala vintervägar)
Sedan har den ratt med inbyggd tuta
Bakljusena är ju givetvis orginaltonade (från en GTI tror jag), för att ge den där lilla extra stylade känslan!
El-hissar??? Nej du! Ska du vara tuff och åka med rutan nere så får du allt se till att veva lite!
Värme i stolarna finns inte heller (har dock inte varit något problem, då man är het av naturen).
Så nu står han ju mest å tjurar och vill inte åka en meter innan han får en ny kylare!
Men med lite puts å kärlek kan denna pärla rulla MÅNGA fina mil till!
Pris och eventuell kaffekopp kan diskuteras vid snabb och smidig avhämtning!
Mvh Emelie