Bobbey skrev:
Hej, har problem med min baslåda. Det kommer knappt någon bas alls, detta förbryllar mig ganska mycket då ingen använder min bil förutom jag och den funkade innan jag åkte till skåne förra veckan. Jag lämnade bilen hemma då så den har inte rört sig 1 meter under tiden jag var borta. Det jag gjort för att försöka åtgärda felet är:
Gå in i huvudenhetens menyer (stereon) kolla om något ändrats
Gå igenom kablaget i bilen om förstörda kablar
Kollat så alla kablar sitter rätt
Kollat inställningarna på slutsteget om det ändrats samt om man övergår till det normala dunket om de ändras
Kollat om slutstegets connect gröna lampa lyser, det gör den
Om basens "högtalare" är intryckta, dvs sönderspelade, icke
Även kollat större högtalarna så kablarna sitter på plats därbakom vilket de gör
Säkringarna på slutsteget, 4 st är kollade och är INTE sönderbrända
Kollat säkringen nära batteriet, inget fel på den.
Diskanterna samt mina större högtalare funkar prima, mina större högtalare är hälften högtalare hälften basar.. och inte heller där funkar basen. Har basen gått åt helvete? Det måste väl vara basen?
Jag har haft tankar på att åka in till affären jag inhandlade mina grejer på men vill helst inte det då dem inte kan sina saker utan lurar på en massa annan jävla smörja.. ursäkta ordvalet men det är så
Iallafall fick jag rådet att skriva ett inlägg här om detta problem då ni på detta forumet skulle vara hyffsat kunniga