4472
Sök

$$$ för bogseringshjälp!

4 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har en Mercedes SL som strular lite, så jag har bokat upp en tid hos en märkesverkstad den 5:e maj kl 07:00. Eftersom bilen går någorlunda bra, så tror jag att jag kan köra den dit. Dock så har den som sagt varit lite strulig, t.ex. så svarar den bara delvis på gaspådrag och går lite halvryckigt emellanåt, och därav så vill jag inte chansa att behöva betala en svindyr bärgare om den lägger av, utan erbjuder dig en slant, som kan köra efter mig, och vid ev. behov, bogsera mig till märkesverkstaden. Avfärdsort är Märsta, och det är ca 2,5 mil till verkstaden.

Lämpligtvis så kör vi vid 03- till 04-tiden på natten, eftersom bilen strular mer vid låga varvtal / tomgångskörning, och kör man på natten så är ju risken för rödljus betydligt mindre.

Ersättningen diskuterar vi i telefon, men förslagsvis så får du en slant även om bilen inte behöver bogseras, och ytterligare en slant om jag behöver bogseringshjälp. Jag har för övrigt en väl fungerande elastisk bogserlina.

Väl mött!

Vänligen,
M.

2 014 Inlägg
26 april 2010
Vill göra dig uppmärksam på att dubbelpostning inte är tillåtet. Du har redan en tråd där bogseringshjälp efterfrågas, men jag raderar den och låter denna vara kvar då den nya är mer detaljerad.

Tråd flyttad:

Allmänt -> Efterlyst

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök