5103
Sök

Corvette C5

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
inte mycket att hurra över en kille i en corvette c5 drodde han var skit cool och la sig jämsides , sen försökte dra ifrån oss men fick så mycket pisk av brorsans 9-3 aero SS, med utbytt motor till 9-3 SC Aero V6 motor ,nya vevstakar,Nordic kolvar Mod block , 3" avgas , Byte till garret turbo , fetare intercooler , super Sportkoppling , nya Spridare , ny Bränslepump sen i nästa rödljus vågade han inte

det jag vill komma fram till är , vad är det för motor i en C5 och hur många hk och nm , kan inte vara mycket eftersom han inte hade en chans

8 156 Inlägg
10 juni 2006
http://www.idavette.net/facts/c5specs/

Type:
5.7 Liter (LS1) V8 SFI

Horsepower/kW @ engine RPM:
345 @ 5600/257 kW @ 5600

Torque/N-m (lb.-ft. @ engine RPM):
350 @ 4400/475 N-m @ 4400

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

329 Inlägg
10 juni 2006
Är de som du säger att ni "verkligen" piskade honom, så lär han inte varit någon rally förare alternatift hållt igen en hel del, för så stor skillnad som du påstår att de är mellan dessa 2 bilar är de rimligen inte om förutsättningarna är lika.
mvh
Senast redigerat av Ludds (10 juni 2006)

35 Inlägg
13 juni 2006
MrJetta du eller din bror är välkomna att pröva lyckan i ett race. Jag kör en C6 Z06. Du får gärna komma i någon av dina turboladdade kärror eller i din pappas Ferrari. Nämn tid och plats. Rullande start eller stillastående? ;-)

Corvette C 6 Z06, Audi R8 V8 - Sålda
Audi A6 BTdi, Audi R8 V10 Plus -Nuvarande

643 Inlägg
13 juni 2006
Mr_Jetta skrev:
inte mycket att hurra över en kille i en corvette c5 drodde han var skit cool och la sig jämsides , sen försökte dra ifrån oss men fick så mycket pisk av brorsans 9-3 aero SS, med utbytt motor till 9-3 SC Aero V6 motor ,nya vevstakar,Nordic kolvar Mod block , 3" avgas , Byte till garret turbo , fetare intercooler , super Sportkoppling , nya Spridare , ny Bränslepump sen i nästa rödljus vågade han inte

det jag vill komma fram till är , vad är det för motor i en C5 och hur många hk och nm , kan inte vara mycket eftersom han inte hade en chans

joo då kan vi säkert få se en bild på den saaben smile gärna under huven åxå. .

320 Inlägg
13 juni 2006
fortfarande är  corvette SÅ JÄVLA MKT MER bil  än trimmad snaab. därför SMÅLOG han nog åt er.
kan skulle "PISKA" er blodiga på en bana säkert.

142 Inlägg
14 juni 2006
aa tar ju hellre SAABen han snacka om än en gammal hobbyskrytbil som corvette. Personligen skulle jag nog höja mer på ögonbrynen om SAABen kom en om corvetten kom hmm

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

305 Inlägg
14 juni 2006
herre gud, välja saaben istället för en c5a? Ni måste ju vara knas, saaben behöver allt fyrhjulsdrift och över 2000 hästar för att man ska välja den istället. C5an är ju skitgrym! Det behöver inte alltid gå snabbast, det ska vara stil också smile

8 156 Inlägg
14 juni 2006
HyPeRiOn skrev:
herre gud, välja saaben istället för en c5a? Ni måste ju vara knas, saaben behöver allt fyrhjulsdrift och över 2000 hästar för att man ska välja den istället. C5an är ju skitgrym! Det behöver inte alltid gå snabbast, det ska vara stil också smile

Jag skulle välja Saaben även om den bara hade 500 hästar wink
Men C5:an lockar väldigt mycket.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

192 Inlägg
14 juni 2006
Congaman skrev:
MrJetta du eller din bror är välkomna att pröva lyckan i ett race. Jag kör en C6 Z06. Du får gärna komma i någon av dina turboladdade kärror eller i din pappas Ferrari. Nämn tid och plats. Rullande start eller stillastående? ;-)

Hehe, helt rätt... wink

1 723 Inlägg
14 juni 2006
vitafaran skrev:
aa tar ju hellre SAABen han snacka om än en gammal hobbyskrytbil som corvette. Personligen skulle jag nog höja mer på ögonbrynen om SAABen kom en om corvetten kom hmm

du har inte kört en C5a antar jag? smile

321 Inlägg
14 juni 2006
Har redan en helt ok uppgraderad SAAb så ja skulle ta vetten smile

Tough ain´t...ENOUGH!

1 723 Inlägg
14 juni 2006
-Ncs- skrev:
Har redan en helt ok uppgraderad SAAb så ja skulle ta vetten smile

är det vad som är viktigt? att man kan "ta" alla andra? hade jag velat "ta" alla andra hade jag lagt ner mer pengar på en annan bil eller trimmat upp den här. Men vi har ju alla olika prioriteringar.

10 287 Inlägg
14 juni 2006
Men....
Är det inte stor skillnad mellan en C5 och en C6 Z06?

/Göran

Congaman skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 639 Inlägg
14 juni 2006
Mr_Jetta skrev:

Många kör nog hellre Vette än Saab även om fläkten är uppstressad på många ex av denna familjebil  Du kan få en Fiat från 65 att rasta en Ferrari Enzo, men inte faaan skulle jag hellre välja Fiaten för det.. Got tha point ???

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

733 Inlägg
14 juni 2006
Congaman skrev:

ja e annars på om de e så wink

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

2 594 Inlägg
14 juni 2006
Mr_Jetta skrev:

kange i fantasiernas värld he he

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
Svenss0n skrev:
Mr_Jetta skrev:

Ge mig en sida man kan länka bilder bilder hit så kan jag lägga upp bild direkt !

1 639 Inlägg
14 juni 2006
Men hallå, wo tha fuck bryr sig att en Saab rastar en Corvette ? Är det bara hur snabbt bilen tar sig från 0-100 som gäller ? Då kan man ju köpa sig en gammal tvåförti, plocka ut 1000hk och sedan vara kung och skratta åt alla andra med Porschar,Supror M3'or Ferraris o annat slött...

Lägg ned !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

15 Inlägg
14 juni 2006
Mr_Jetta skrev:
Svenss0n skrev:
Mr_Jetta skrev:

Ge mig en sida man kan länka bilder bilder hit så kan jag lägga upp bild direkt !

http://imageshack.us/

men tror inte att du kommer göra det.

Sök