Om det är XJn du menar, alltså den som heter Cherokee och inge mer så finns dom med fyra eller sexa, inga åttor. Beroende på årsmodell så heter dom lite olika men Sport är det vanligaste namnet på dom med fyra, då får du en bil med manuell låda och tygklädsel. Den som är intressant, som har bäst drivlina och bäst motor är Limited. Då får du en bil med en 4 liters rak sexa på runt 170-180 hk och som beroende på körsätt drar mellan litern och en och en halv milen. Limited 89-91 är dom som jag själv kollar efter, då får du den säkraste drivlinan som finns till dom bilarna, jag har läst om folk i Usa som kör med 7-800hk i dom bilarna utan att förstärka drivlinan.
Skatten när jag hade min låg på samma som för min Volvo 760, runt 2300 men sånt ändras ju.
Det är amerikanska bilar, mao inte gjorde för Svensk klimat men dom är ganska basic, dom kallas ibland för jänkarnas svar på Volvo 740, mao kolla som på en sådan, balkar, fästen osv och skulle nått strula så är dom inte speciellt svåra att fixa.
Försäkringen beror helt på var du bor osv, kolla nätet.
XJ är i mina ögon den perfekta kompromissen mellan landsvägsprestandan i Granden och offroad egenskaperna i Wrangler. Du får en bil som går att åka lång i även om det finns bekvämare bilar samtidigt så får du en bil som inte gör bort sig när vägen slutar, jag hade vansinnigt skoj med min Jeep, speciellt vintertid. En sak som du nog däremot lär reta dig på är att när du väl har en riktigt Jeep så inser du hur mycket folk missbrukar det namnet, allt som är 4wd är Jeep i en dels ögon.
Jeepsweden.net är en bra sida för mer info.
If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)