1792
Sök

Elfel i baklyse mb w124

2 140 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Nu är det ju så att mitt baklyse på passagerarsidan slutat fungera efter om lödning så att hela nedre raden skulle lysa vid pos. ljus påslaget. Säkringen är HEL men får ingen ström till bakljuset? Någon som vet vad det kan vara?
Senast redigerat av AntrE (29 april 2010)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Motborgare
1 099 Inlägg
29 april 2010
AntrE skrev:
Nu är det ju så att mitt baklyse på passagerarsidan slutat fungera efter om lödning så att hela nedre raden skulle lysa vid pos. ljus påslaget. Säkringen är HEL men får ingen ström till bakljuset? Någon som vet vad det kan vara?

Om du är hundra på att säkringen är hel (det är separat säkring till höger, resp. vänster sida) så är det bara att följa strömmen upp till ljusvredet och sen vidare. Det finns dock en lampövervakningsmodul under säkringsdosan. Det kan vara den som strular till det.

-- K

2 140 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
AntrE skrev:

Om du är hundra på att säkringen är hel (det är separat säkring till höger, resp. vänster sida) så är det bara att följa strömmen upp till ljusvredet och sen vidare. Det finns dock en lampövervakningsmodul under säkringsdosan. Det kan vara den som strular till det.

-- K

jo vet att det är separata säkringar, lampövervakningsmodulen visste jag inte om får kolla upp de.

tack för svaret!

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök