2080
Sök

Färdigställa en ny B230FK!

10 287 Inlägg
10 juni 2010
#21
Om du går upp i spridarkapacitet så måste du öka arean på din LMM lika mycket som du har ökat kapaciteten på spridarna.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 juni 2010
#22
jag skulle satsa på en större turbo typ 18 eller 19 t

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

106 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#23
012 LMM är från 960 3"                                           
Gröna 968 spridare
borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.

Varför skulle det inte räcka med en 16t då?


10 287 Inlägg
10 juni 2010
#24
OK.

Jag har inte koll på numren på luftmassemätarna. Är den 3" så räcker den till. Måhända behöver man en ställbart bränsletrycksregulator för att hamna så bra som möjligt.

Och 16T räcker utan problem.

/Göran

Xtremesm skrev:
012 LMM är från 960 3"                                           
Gröna 968 spridare
borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.

Varför skulle det inte räcka med en 16t då?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

106 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#25
Sharky skrev:
OK.

Jag har inte koll på numren på luftmassemätarna. Är den 3" så räcker den till. Måhända behöver man en ställbart bränsletrycksregulator för att hamna så bra som möjligt.

Och 16T räcker utan problem.

/Göran

Xtremesm skrev:
012 LMM är från 960 3"                                           
Gröna 968 spridare
borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.

Varför skulle det inte räcka med en 16t då?


okey det låter bra. Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?


106 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#26
Xtremesm skrev:
Sharky skrev:
OK.

Jag har inte koll på numren på luftmassemätarna. Är den 3" så räcker den till. Måhända behöver man en ställbart bränsletrycksregulator för att hamna så bra som möjligt.

Och 16T räcker utan problem.

/Göran

Xtremesm skrev:
012 LMM är från 960 3"                                           
Gröna 968 spridare
borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.

Varför skulle det inte räcka med en 16t då?


okey det låter bra. Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?

(edit) är turbons fullständiga namn Mitsu TD04-16T?


10 287 Inlägg
10 juni 2010
#27
Den som sitter i avgashuset funkar bra.

/Göran

Xtremesm skrev:
Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

854 Inlägg
10 juni 2010
#28
Sharky skrev:
Den som sitter i avgashuset funkar bra.

/Göran

Xtremesm skrev:
Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?


Man behöver dock skaffa en kraftigare tryckklocka för att kunna reglera laddtrycket. För jag misstänker att du vill ladda mer än 0,7 (eller vad det är original på dom aggen) Finns hos turbomeck.


106 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#29
Kmarcus skrev:
Sharky skrev:
Den som sitter i avgashuset funkar bra.

/Göran

Xtremesm skrev:
Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?


Man behöver dock skaffa en kraftigare tryckklocka för att kunna reglera laddtrycket. För jag misstänker att du vill ladda mer än 0,7 (eller vad det är original på dom aggen) Finns hos turbomeck.

Okey skaffar man en tryckklocka som är anpassad för 16t eller kan man ex köpa en tryckklocka till en 18-19t?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 juni 2010
#30
Xtremesm skrev:
012 LMM är från 960 3"                                           
Gröna 968 spridare
borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.

Varför skulle det inte räcka med en 16t då?

jo 16t räcker men vill du trimma vidare sen så är det lika bra att köpa en större

16t hänger med till ca 260 hk om jag inte minns fel

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

10 287 Inlägg
10 juni 2010
#31
Jag bromsade kombon 15G/16T till 280Hkr så dit räcker den i alla fall.

/Göran


turboforssen skrev:
jo 16t räcker men vill du trimma vidare sen så är det lika bra att köpa en större

16t hänger med till ca 260 hk om jag inte minns fel

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 juni 2010
#32
turboforssen skrev:
16t hänger med till ca 260 hk om jag inte minns fel

hade 286 bromsade i rototest med 16t...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 juni 2010
#33
Sharky skrev:
Jag bromsade kombon 15G/16T till 280Hkr så dit räcker den i alla fall.

/Göran


turboforssen skrev:
jo 16t räcker men vill du trimma vidare sen så är det lika bra att köpa en större

16t hänger med till ca 260 hk om jag inte minns fel


torpis skrev:
hade 286 bromsade i rototest med 16t...

å fan se där:)
lär va riktigt välbyggda motorer
vad för ladd körde ni med då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

10 287 Inlägg
15 juni 2010
#34
1.2. Bromsad av Lillen på Magnum Racing. Inte speciellt välbyggt (orörd 531 - förutom förbränningsrummen - med VX3). Däremot så fick BSR göra tre vändor med olika tändchip innan Lillen var nöjd. Så en hel del av resultatet satt nog i att vi fick till tändning riktigt bra.

/Göran

turboforssen skrev:
vad för ladd körde ni med då?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

38 Inlägg
21 september 2010
#35
Har du funderat någonting på koppling, jag har en tp-712 och sinterlamell som jag har haft i min 945a ltt med dm-svänghjul som jag tänkte göra mig av med, har använt den ca 20 mil utan att slira på kopplingen onödigt mycket:)


Sök