Jag har inte koll på numren på luftmassemätarna. Är den 3" så räcker den till. Måhända behöver man en ställbart bränsletrycksregulator för att hamna så bra som möjligt.
Och 16T räcker utan problem.
/Göran
Xtremesm skrev:
012 LMM är från 960 3" Gröna 968 spridare borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.
Varför skulle det inte räcka med en 16t då?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Jag har inte koll på numren på luftmassemätarna. Är den 3" så räcker den till. Måhända behöver man en ställbart bränsletrycksregulator för att hamna så bra som möjligt.
Och 16T räcker utan problem.
/Göran
Xtremesm skrev:
012 LMM är från 960 3" Gröna 968 spridare borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.
Varför skulle det inte räcka med en 16t då?
okey det låter bra. Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?
Jag har inte koll på numren på luftmassemätarna. Är den 3" så räcker den till. Måhända behöver man en ställbart bränsletrycksregulator för att hamna så bra som möjligt.
Och 16T räcker utan problem.
/Göran
Xtremesm skrev:
012 LMM är från 960 3" Gröna 968 spridare borde inte det funka då? Snackade med en annan snubbe och han sa att det matcha bra.
Varför skulle det inte räcka med en 16t då?
okey det låter bra. Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?
(edit) är turbons fullständiga namn Mitsu TD04-16T?
Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?
Man behöver dock skaffa en kraftigare tryckklocka för att kunna reglera laddtrycket. För jag misstänker att du vill ladda mer än 0,7 (eller vad det är original på dom aggen) Finns hos turbomeck.
Tänkte på det med westgaten, vad för någon ska man ha till den turbon?
Man behöver dock skaffa en kraftigare tryckklocka för att kunna reglera laddtrycket. För jag misstänker att du vill ladda mer än 0,7 (eller vad det är original på dom aggen) Finns hos turbomeck.
Okey skaffar man en tryckklocka som är anpassad för 16t eller kan man ex köpa en tryckklocka till en 18-19t?
16t hänger med till ca 260 hk om jag inte minns fel
hade 286 bromsade i rototest med 16t...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
1.2. Bromsad av Lillen på Magnum Racing. Inte speciellt välbyggt (orörd 531 - förutom förbränningsrummen - med VX3). Däremot så fick BSR göra tre vändor med olika tändchip innan Lillen var nöjd. Så en hel del av resultatet satt nog i att vi fick till tändning riktigt bra.
/Göran
turboforssen skrev:
vad för ladd körde ni med då?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Har du funderat någonting på koppling, jag har en tp-712 och sinterlamell som jag har haft i min 945a ltt med dm-svänghjul som jag tänkte göra mig av med, har använt den ca 20 mil utan att slira på kopplingen onödigt mycket:)