2398
Sök

Vad säger polis och besiktning om Singeltorkare?

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
Jag fixade singeltorkare till min igår.. En lättare modifiering blev det men vad säger besiktningen och polis om detta?

Det är ju en ommodifiering av orginalet men måste man regga om bilen för detta?

Blir väl till att testa och se vad alla säger.

/Ena

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
11 juni 2006
torkarna måste ta en viss procent av rutan har jag för mig dom sa till mig. jag fick en tvåa på de ivarjefall, för litet torkar blad har jag för mig de stod eller nåt sånt.

men de viktigaste är ju att du kan se ut om de skulle börja regna.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
Det enda som jag missar är på varje sida. kanske 10 cm längst ut i kanterna men det avståndet minskar desto närmare mitten jag kommer. Det är ju nästan som förut..

Det är inte riktigt klart ännu. Ska ha tag på en spikrak torkararm också (Den jag har är lite vriden) men det fungerar fin fint.

/Ena

12 086 Inlägg
11 juni 2006
Själva grejen med singeltorkare är inte olagligt.. men den måste ju fungera korrekt. Alltså täckta tillräckligt av rutan, sk synfältet! smile Sen får inte bladet stå rätt upp i viloläge, då skymmer den synfältet o de gillar dom inte. Men då kan man ju fråga sig hur snyggt de är att ha bladet snett åt sidan? =S

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
Just nu står bladet rätt upp med hänsyn till en liten sväng på torkararmen men den ska bytas.
Jag ska försöka fixa en bild på den.

Riktigt ovant blev det iallafall när man ska torka av rutan. Men annorlunda.

/Ena

BMW Power
2 362 Inlägg
11 juni 2006
Har besiktat med singeltorkare utan någon som helst synpunkt av det. Men som "Japmax" sa, lägg den ner i viloläge, ha den inte rakt upp. Jag lägger den alltid ner inför besiktningen sedan ställer den upp igen efter smile går på 2 röda.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 juni 2006
Varför ska man ha den stående rakt upp? Det ser ju skitfult ut, som om skiten har pajjat och fastnat i mitten eller nått. smile
Kan man inte bara ha den nerfäld där den inte syns?
Kanske är nått nytt med vindrutetorkarstyling, men jag ser inget snyggt i att se en vindrutetorkare, oavsett om det är en eller två. tongue
Dock tycker jag det ser ballt ut med bara en fet torkare i mitten, men det är då det regnar alltså. smile

BMW Power
2 362 Inlägg
11 juni 2006
FL3JM skrev:
Varför ska man ha den stående rakt upp? Det ser ju skitfult ut, som om skiten har pajjat och fastnat i mitten eller nått. smile
Kan man inte bara ha den nerfäld där den inte syns?
Kanske är nått nytt med vindrutetorkarstyling, men jag ser inget snyggt i att se en vindrutetorkare, oavsett om det är en eller två. tongue
Dock tycker jag det ser ballt ut med bara en fet torkare i mitten, men det är då det regnar alltså. smile

Smaken är som baken.

BMW, bogsering med wire :/

Östhammar
117 Inlägg
7 december 2010
har alltid undrat vad de är för arm dom kör med?

är ju inte e30 orginal, för armen som dom flesta har är mycket tjockare, och e30 orginal är lite böjd också..

hittade ingen bra bild på detta just nu men hoppas att ni fattar

Mvh

Skruvar bmw e30
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=195303
http://www.facebook.com/#!/TeamRuffstuffracing
Stort tack till Östhammar Reserv och motordelar som Alltid bidrar med bra pris och snabba leveranstider!

KHRacing
7 december 2010
Det är faktiskt icke reglementsenligt (olagligt) att singelkonvertera om man ej reggar som ombyggt/amatörbyggt fordon.

har inte bilen singeltork i orginal, får man ej bygga om det.

Svaret är från AB Svensk bilprovning för några år sedan, och reglerna har ej ändrats sen dess.

Svaret är okså riktat till trådskaprens ursprungliga fråga.
Senast redigerat av KHRacing (7 december 2010)

Sök