4874
Sök

Remout fel?

stRaend
4 maj 2010
Då måste steget sitta monterat i någon jordad plåt. men gör som bbad säger, dra remote från bakljuset. då är steget igång så fort bakljuset är igång.

767 Inlägg
4 maj 2010
TeamNorrland skrev:
stRaend ; Frågan besvaras ; Ja, steget lyser Rött/går i protect-läge.

BBAD ; Kanske jag ska göra så istället då. Får fara förbi OKQ8 en vända idag sen så hitta någon som är sugen på att fixa det. Är själv ganska ny opererad (med komplikationer) annars hade jag ju helt klart gjort de själv. Tack för tipset iallafall, då har jag en fråga. Ska jag ta det från själva vanliga lyset där baki eller kvittar det?

Mvh

om det lyser rött med bara pluskabeln ikopplad har du något annat fel. Steget får absolut inte vara i kontakt med någon plåtyta på bilen! Enbart jordkabeln ska ha kontakt med bilen. Sen gör du fel som håller på och rycker fram och tillbaka med kablarna utan att lossa minus kabeln på bilens batteri.
När du har alla kablar i kopplade plus, remote och minus och steget inte lyser. du har stereon på då va för steget ska ju enbart lysa när stereon är på.

557 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
stRaend ; Jag har jordningen på samma ställe som jag har haft tidigare för mitt f.d billjud och det har funkat klockrent. Så jag vet ju inte om den jordningspunkten har "gått sönder" eller vad man nu ska säga.

Jiimpa ; Den går ju inte ens igång när stereon är igång.

stRaend
4 maj 2010
men alltså. steget ska inte lysa eller något om du BARA har remoten ikopplad. då ligger steget eller något skruv till steget emot jord och det ska det inte göra.

edit: precis som jiimpa säger
Senast redigerat av stRaend (4 maj 2010)

767 Inlägg
4 maj 2010
TeamNorrland skrev:
stRaend ; Jag har jordningen på samma ställe som jag har haft tidigare för mitt f.d billjud och det har funkat klockrent. Så jag vet ju inte om den jordningspunkten har "gått sönder" eller vad man nu ska säga.

Jiimpa ; Den går ju inte ens igång när stereon är igång.

Det är inte din jordning som är fel! det är att steget i sig kan ha kontakt med jord som stRaend menar.

557 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Fattar jag detta rätt nu eller helt galet? Att jag ska skruva fast steget i plåt eller enbart jorden som jag nu har?

stRaend
4 maj 2010
steget. så att det "jordar" via chassit som det definitivt inte ska göra.

767 Inlägg
4 maj 2010
TeamNorrland skrev:
Fattar jag detta rätt nu eller helt galet? Att jag ska skruva fast steget i plåt eller enbart jorden som jag nu har?

Nej du ska absolut inte skruva fast steget i plåt. det får inte vara tendens till att det är i kontakt med plåt.
Men eftersom du säger att steget lyser rött när du inte har någon jordkabel i utan enbart +kabel så jordar det ju på något sätt.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 maj 2010
Det är inte som så att du har lågnivå(signal)kablarna från huvudenheten ikopplade när du håller på och testar?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

557 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Jag testade det vad BBAD skrev och de funkar klockers. smile

Sök