Bilder: coffe.dk @ Gumball 3000 - 2010

HenrikssonMedia
6 maj 2010 · 236 Inlägg

Riktigt snygga bilder! Lite kärlek nerlaggda på dessa ser man, bra jobbat! smile

BMW E46 M3 "SMG2" (2003)
chrillesnakeman
6 maj 2010 · 393 Inlägg

Grymma bilder på feta bilar smile Träffa du Xzibit? Han skulle vara med hehe 
Mvh//Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Lugge Rekondare
6 maj 2010 · 218 Inlägg

Gryma bilder smile

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge
Volvo S40 T4 SPORT "Special Sport Edition" (2001)
coffe.dk Zzzz
7 maj 2010 · 937 Inlägg

Tack för alla kommentarer, kul att ni verkar gillar dem big_smile

MrJAM skrev:
Ja, då var ribban höjd återigen.

Grymma bilder. Jag gillar när folket runtomkring dessa events fångas på bild också. Ger ytterligare en dimension i bilderna.

Oja, alltid kul att fota lite runt omkring också och inte bara bilarna.

Ranoshka skrev:
Riktigt snygga bilder Coffe!! Bästa bilderna hittills

Tack smile

Urkas skrev:
Stäng av blixten nästa gång vetja! Men med undantag för den så är det riktigt bra bilder jau!

Nja, den kommer jag nog behålla.

nygren_iv skrev:
Väldigt fina bilder! 

fortsätt fota med blixt säger jag! big_smile

Japp, det kommer jag göra, behöver lära mig det lite bättre dock känner jag.
Har hållt på en del med blixtar det senaste och försöker lära mig smile
http://www.flickr.com/photos/coffe5/set … 797491425/
http://www.flickr.com/photos/coffe5/set … 835054195/

Norde skrev:
Helt klart de bästa bilderna jag har sett från Gumball! Känns som att man äntligen fick se något nytt och att dina bilder sticker ut och inte blir ett gäng i mängden som jag har kännt lite med de andra. Och behåll blixten på, tyckte den hjälpte flera av dina bilder att komma fram! Försökte kika lite exif också men se det gick inte wink Använt dig av färgfilter på en del bilder va? Grymt bra jobbat iaf! smile

Tack.
Ja för ovanlighetens skull fotade jag i raw och orkade lägga lite tid på bilderna i efterhand istället för att mer eller mindre lägga ut originalbilderna som jag brukar göra.
Antog att det var många som skulle lägga ut bilder från detta, så något måste man ju göra för att försöka sticka ut lite wink
Och ja som sagt, blixten kommer jag allt fortsätta med lite då och då och lära mig använda den bättre.

chrillesnakeman skrev:
Grymma bilder på feta bilar smile Träffa du Xzibit? Han skulle vara med hehe 
Mvh//Chrille

Tackar. Nja, träffa gjorde jag väl inte. Om man inte räknar att stå en meter från honom som att träffa honom wink
http://www.coffe.dk/gallery/cars10/1005 … _8129.html
Dock fattade jag inte att det var han, så jag brydde mig inte om att fota honom big_smile

Rallyt stora höjdpunkt uteblev ju dock, Hasslehoff!
Vi var mer intresserade av att träffa honom än att se alla bilar man redan sett innan ändå, haha big_smile

Senast redigerat av coffe.dk (7 maj 2010)

nuffe I brist på annat :)
10 maj 2010 · 526 Inlägg

Fina bevis på att det var värt att åka trots att Hasselhof inte var där big_smile

chrillesnakeman
10 maj 2010 · 393 Inlägg

coffe.dk skrev:
Tack för alla kommentarer, kul att ni verkar gillar dem big_smile

MrJAM skrev:
Ja, då var ribban höjd återigen.

Grymma bilder. Jag gillar när folket runtomkring dessa events fångas på bild också. Ger ytterligare en dimension i bilderna.

Oja, alltid kul att fota lite runt omkring också och inte bara bilarna.

Ranoshka skrev:
Riktigt snygga bilder Coffe!! Bästa bilderna hittills

Tack smile

Urkas skrev:
Stäng av blixten nästa gång vetja! Men med undantag för den så är det riktigt bra bilder jau!

Nja, den kommer jag nog behålla.

nygren_iv skrev:
Väldigt fina bilder! 

fortsätt fota med blixt säger jag! big_smile

Japp, det kommer jag göra, behöver lära mig det lite bättre dock känner jag.
Har hållt på en del med blixtar det senaste och försöker lära mig smile
http://www.flickr.com/photos/coffe5/set … 797491425/
http://www.flickr.com/photos/coffe5/set … 835054195/

Norde skrev:
Helt klart de bästa bilderna jag har sett från Gumball! Känns som att man äntligen fick se något nytt och att dina bilder sticker ut och inte blir ett gäng i mängden som jag har kännt lite med de andra. Och behåll blixten på, tyckte den hjälpte flera av dina bilder att komma fram! Försökte kika lite exif också men se det gick inte wink Använt dig av färgfilter på en del bilder va? Grymt bra jobbat iaf! smile

Tack.
Ja för ovanlighetens skull fotade jag i raw och orkade lägga lite tid på bilderna i efterhand istället för att mer eller mindre lägga ut originalbilderna som jag brukar göra.
Antog att det var många som skulle lägga ut bilder från detta, så något måste man ju göra för att försöka sticka ut lite wink
Och ja som sagt, blixten kommer jag allt fortsätta med lite då och då och lära mig använda den bättre.

chrillesnakeman skrev:
Grymma bilder på feta bilar smile Träffa du Xzibit? Han skulle vara med hehe 
Mvh//Chrille

Tackar. Nja, träffa gjorde jag väl inte. Om man inte räknar att stå en meter från honom som att träffa honom wink
http://www.coffe.dk/gallery/cars10/1005 … _8129.html
Dock fattade jag inte att det var han, så jag brydde mig inte om att fota honom big_smile

Rallyt stora höjdpunkt uteblev ju dock, Hasslehoff!
Vi var mer intresserade av att träffa honom än att se alla bilar man redan sett innan ändå, haha big_smile

Ok!
Xzibit är riktigt grym tycker jag.Kul att du fick en sån bild i alla fall smile Blir det gumball varger år? brukar det vara lika datum typ? Vi funderar på att åka ner ock kolla nästa år.
Mvh//Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
bruze
10 maj 2010 · 188 Inlägg

Sköna bilder, bra jobbat! smile
Hur länge höll de på vid Anderstorp?

Skall bli kul att se Erik & Mackan tv-serie från Gumball, måste väl bli till hösten det kommer i tv-rutan.

Mvh bruze

coffe.dk Zzzz
12 maj 2010 · 937 Inlägg

nuffe skrev:
Fina bevis på att det var värt att åka trots att Hasselhof inte var där big_smile

Men tänk så mkt bättre det hade varit om han hade varit där! ;D

chrillesnakeman skrev:
Ok!
Xzibit är riktigt grym tycker jag.Kul att du fick en sån bild i alla fall smile Blir det gumball varger år? brukar det vara lika datum typ? Vi funderar på att åka ner ock kolla nästa år.
Mvh//Chrille

Det är i början av maj varje år.
Men de kör ju olika rutter varje år, så nästa år åker de inte genom Sverige, då de skall köra London till Kairo.

bruze skrev:
Sköna bilder, bra jobbat! smile
Hur länge höll de på vid Anderstorp?

Skall bli kul att se Erik & Mackan tv-serie från Gumball, måste väl bli till hösten det kommer i tv-rutan.

Mvh bruze

Tack. Jag tror vi åkte därifrån vid 15-tiden, och då hade förarna börjat droppa av, men en del var fortfarande kvar.
Japp till hösten skulle det komma, skall bli riktigt kul att se det big_smile

MrJAM
13 maj 2010 · 1 464 Inlägg

coffe.dk skrev:

nuffe skrev:
Fina bevis på att det var värt att åka trots att Hasselhof inte var där big_smile

Men tänk så mkt bättre det hade varit om han hade varit där! ;D

Det är nästan så jag ser det framför mig, hur du har väggar tapetserade med Hoffens bilder. wink

Du kan inte beskriva lite mer vad du använder för kit och så? Jag är speciellt nyfiken på filterna som används för jag vet inte per automatik vilka som ger vad för effekter. Och vissa bilder har en oerhört 'gammal' och skön toning över dem.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Jo-que
13 maj 2010 · 155 Inlägg

bruze skrev:
Sköna bilder, bra jobbat! smile
Hur länge höll de på vid Anderstorp?

Skall bli kul att se Erik & Mackan tv-serie från Gumball, måste väl bli till hösten det kommer i tv-rutan.

Mvh bruze

Ska som sagt bli kul att se detta, race'ade hela vägen från Linköping till STHLM med Erik & Mackan. I 200an. Sköna lirare är dom tongue

Senast redigerat av Jo-que (13 maj 2010)

Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se
Audi A4 TDi "B8" (2009)
Matt3_
14 maj 2010 · 449 Inlägg

Fina bilder smile

Sanizz
14 maj 2010 ·

MrJAM skrev:

coffe.dk skrev:

nuffe skrev:
Fina bevis på att det var värt att åka trots att Hasselhof inte var där big_smile

Men tänk så mkt bättre det hade varit om han hade varit där! ;D

Det är nästan så jag ser det framför mig, hur du har väggar tapetserade med Hoffens bilder. wink

Du kan inte beskriva lite mer vad du använder för kit och så? Jag är speciellt nyfiken på filterna som används för jag vet inte per automatik vilka som ger vad för effekter. Och vissa bilder har en oerhört 'gammal' och skön toning över dem.

Då är vi 2 som undrar detta.. Vill så gärna veta (a)

coffe.dk Zzzz
15 juni 2010 · 937 Inlägg

MrJAM skrev:
Det är nästan så jag ser det framför mig, hur du har väggar tapetserade med Hoffens bilder. wink

Du kan inte beskriva lite mer vad du använder för kit och så? Jag är speciellt nyfiken på filterna som används för jag vet inte per automatik vilka som ger vad för effekter. Och vissa bilder har en oerhört 'gammal' och skön toning över dem.

Hehe nja inte riktigt så ;P

Använde en Canon 40D med Canon 70-200 F4/L  // Sigma 10-20 + Canon 430EX.
Om du menar filter på kameran så använder jag polfilter.
Menar du däremot filter i PS så är det inga filter, utan annat pill som är gjort där.

MrJAM
15 juni 2010 · 1 464 Inlägg

Tackar för det. smile

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
CruiZin Hemlös
14 september 2010 · 321 Inlägg

Mycket trevligt smile

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
JaZoR Team RmR
14 september 2010 · 393 Inlägg

Nästa år hoppas vi alla på fler bilder ifrån dig med gumball motiv tongue då vi ska ta oss över till london höhö tongue

Senast redigerat av JaZoR (14 september 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang