Vad tycker ni om hedin bil?

Lucifer85
5 maj 2010 · 87 Inlägg

som texten lyder vad tycker ni om hedin bil eller vad har ni hört om hedin bil

w203
5 maj 2010 · 37 Inlägg

En av Sveriges största Mercedes och Nissan handlare.
Har bara haft kanonservice där.

ExtremeBoost
5 maj 2010 · 312 Inlägg

Akta dig så du inte får stora servicen vilket innehåller olja, kylarvätska, glykol, byte av bromsbelägg provkörning och krocktest av din bil.... Räkningen för servicen får du efter krocktestet.

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
Slash Saabifierad
5 maj 2010 · 2 026 Inlägg

Jag tror man gör bäst i att hålla sig borta från Hedins bil i och med vad dom gjorde med Vipern.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Muttley
5 maj 2010 ·

de hade lurat en kille i skåne med på en asdyr merca. Däcken slets duktigt fort smile efter många hjulinställningar och justeringar så visade det sig vara en bil som de svetsat ihop av 2.  kommer inte ihåg vad bilen kostade men de var i 500 tusen klassen.  Och de vägrade att häva köpet fastän de ej gått så lång tid från köpet.

Rquired Allmänt envis
5 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Halmstad-filialen har ingen dålig service, men ingen bra sådan heller utan de gör precis vad de måste känns det som.

Dessutom har det gått snart ett år sedan jag var inne för att anmäla ett garantiärende, efter diverse påstötningar, diskussioner, undanflykter och "nya rutiner" (vilket även det säkert är undanflykter) så blev bilen i augusti genomgången och fotograferad. Efter detta hörde jag ingenting, ringde upp ett par gånger men fick inga besked.

Spelar ingen roll om det skulle bli ett positivt eller negativt besked, det är en principsak att man i alla fall ger någon sorts besked och inte låter det rinna ut i sanden. En firma som inte förstår ens så simpla saker tänker jag inte lämna min bil till.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mr_Woods Musiker
5 maj 2010 · 472 Inlägg

Jag har verkligen försökt köpa saker av "Hedin bil" i Uddevalla, men misslyckats...
Jag kommer inte att åka dit igen!

EDIT: Kanske bör tilläggas att om jag skruvat på de saker jag fått av dem så hade andra saker utan tvekan gått sönder!

Senast redigerat av Ras_J (5 maj 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
LordLife
6 maj 2010 · 998 Inlägg

I göteborg har jag bara upplevt dom som arroganta, fullkomligt ignorerad när jag skulle köpa bil på 3 av deras anläggningar. Fast det är samma på bilia.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Mr_Woods Musiker
6 maj 2010 · 472 Inlägg

LordLife skrev:
I göteborg har jag bara upplevt dom som arroganta, fullkomligt ignorerad när jag skulle köpa bil på 3 av deras anläggningar. Fast det är samma på bilia.

Ja på Volvos bilhallar undrar man ju verkligen om de vill sälja några bilar överhuvudtaget eftersom man nästan får leta ihjäl sig efter en säljare där!
Var faktiskt bl.a. därför det blev ett annat märke den gången... tongue

Senast redigerat av Ras_J (6 maj 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
LordLife
6 maj 2010 · 998 Inlägg

Ras_J skrev:

LordLife skrev:
I göteborg har jag bara upplevt dom som arroganta, fullkomligt ignorerad när jag skulle köpa bil på 3 av deras anläggningar. Fast det är samma på bilia.

Ja på Volvos bilhallar undrar man ju verkligen om de vill sälja några bilar överhuvudtaget eftersom man nästan får leta ihjäl sig efter en säljare där!
Var faktiskt bl.a. därför det blev ett annat märke den gången... tongue

Köpte min volvo privat hittade ett guldkorn smile  efter 3 månader på blocket tongue
Men När mamma skulle köpa ny bil på bilia så var dom inte så intresserade, den enda som var det var en kille från begagnat, jävligt schysst.
Men det blev en hyundai från svedala, jävlar vad vi blev trevligt bemötta.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Lucifer85
8 maj 2010 · 87 Inlägg

jobbarkompisen pratade med en tant om hennes bil

den hade börjat rosta lite överallt (ingen gammal bil typ 04-) och hon åkte till hedin med den och fick ett jätte dåligt bemötande
dom tog in den på plåt avdelningen och tittade på den sedan kom gubben tillbaka och slängde service boken på disken och sa att dom inte tog den för att den inte va servad hos dom.

men jag vet andra som har fått sina bilar lackade flera gånger och dom har inte blivit servade på hedin en enda gång

ripnilpor
25 juni 2010 · 1 Inlägg

Ja, rikspuckon kan man kalla dem utan att överdriva det minsta.
ville ha en första service på en "riktig" firma (trodde jag).

En stor service på min bil vid dryga 3000 mil kostar typ 6500:- då fick jag rabatt på ca 3000:-
då tänkte jag att är mycket dom skall göra men inte då, olja, bromsvätka, stift och filter.
det var dyrt sa jag, ni svingar väl med ett trollspö så att den blir som ny?!

Problemen började:
bilen var inte klar på utsatt tid, tre timmar senare...
tillbaka fick jag ett slarvigt oläsligt papper på flera sidor, otydligt som bara den (fick anlita en tolk).
efter jag läst rapporten så undrade jag vad dom egentligen gjort som kostade så mycket pengar.
"Vi har gjort massor, du hade ju en STOR service. frågan kvarstod.
-Vad har ni gjort?
-massor....
-lägg av jag kan inte se att ni gjort något märkvärdigt.
-jo, massa kontrollpunkter är det, och så bromsvätska, och kontroll av mönster djupet i däcken.
-men hallå, har ni gjort något som dom INTE gör på bilprovningen varje år, dessutom för 300:-

Nåja, jag har ju fått någon typ av bevis på att jag har gjort den stora servicen, dom tycker ju att den är värd detta, reservdelarna kostade 1500:-, wtf bromsarna är ju kladdiga och tråkiga att göra, tänkte jag.

MEN så, tänkte jag kolla och rengöra bromsarna för det hade dom inte gjort, det "behövdes inte"
Jasså.
Då jag häromdagen skruvade av hjulet så kollade jag runt lite, Men HALLÅ!!!!
den nippeln har ingen rört på fyra år!!!! (bilen är en -06)
helt orörd och lite grusig, HElvete vad sur jag blev. 6000 spänn, för vad grrrrr.
Jag ringde upp kundmottagaren och frågade hur man/ni gör då man byter vätska(luftar bromsarna).
Han berättade ingående ...

Jaha, då är inte det gjort...o.s.v.

jag skickade bilder på jobbet/inte jobbat.
efter midsommar så skall jag dit med bilen, det känns inte bra, dom kan ju inte bilar.

dessutom fick jag mkt dåligt bemötande både då jag lämnade in bilen och då jag skulle betala och hämta.

jag kollade nyss med en annnan firma vad dom skulle ta i pris. 3500:- inkl ALLT.

ALDRIG MED HEDIN, Mölndal.

bumpe Lastbilsmekaniker
26 juni 2010 · 3 878 Inlägg

tkd_rille skrev:
de hade lurat en kille i skåne med på en asdyr merca. Däcken slets duktigt fort smile efter många hjulinställningar och justeringar så visade det sig vara en bil som de svetsat ihop av 2.  kommer inte ihåg vad bilen kostade men de var i 500 tusen klassen.  Och de vägrade att häva köpet fastän de ej gått så lång tid från köpet.

Aaah just det, det är säkert någon på verkstan som har köpt en högerhalva och en vänsterhalva och svetsat ihop lite snabbt!

Lucifer85 skrev:
jobbarkompisen pratade med en tant om hennes bil

den hade börjat rosta lite överallt (ingen gammal bil typ 04-) och hon åkte till hedin med den och fick ett jätte dåligt bemötande
dom tog in den på plåt avdelningen och tittade på den sedan kom gubben tillbaka och slängde service boken på disken och sa att dom inte tog den för att den inte va servad hos dom.

men jag vet andra som har fått sina bilar lackade flera gånger och dom har inte blivit servade på hedin en enda gång

Han som nekade gjorde rätt! Rostskyddsgarantin täcker egentligen inte ytrost efter 6 år, utan dessa reparationer är en goodwill-fråga. Mercedes ger trogna kunder (fullstämplad bok) fördelar, dvs goodwill.
Gäller inte bara på rost utan kan ge rabatter/fördelar på andra reparationer med.



Jag behöver säkerligen inte upplysa er om att jag jobbar inom Hedin? Filial, avdelning och arbetsuppgifter är inte relevant i sammanhanget, dock ingen av dessa ovan nämnda...

Då samtliga filialer inom Hedin är ISO-Certifierade låter en hel del ganska så otroligt...

MEEN, det är klart. Hedin-bil är naturligtvis inte jättestora pga många och nöjda kunder som återkommer? Att vi enligt återkoppling till våra kunder har ca 85% som är 100% nöjda med hela sitt verkstadsbesök säger inget?

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
27 juni 2010 · 1 948 Inlägg

bumpe skrev:
MEEN, det är klart. Hedin-bil är naturligtvis inte jättestora pga många och nöjda kunder som återkommer? Att vi enligt återkoppling till våra kunder har ca 85% som är 100% nöjda med hela sitt verkstadsbesök säger inget?

Nej... det gör det inte wink och vart kommer siffran ifrån?? har ni gjort en undersökning med statistik? eller är det bara nått du tagit från "tomma intet" för att du jobbar där?

Jag behöver nog inte säga mer, har praktiserat på en vanlig bilverkstad en gång... och efter det lovar jag att jag gör allt som står i min makt för att undvika att en verkstad får röra mina bilar.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Hamilton
27 juni 2010 · 8 864 Inlägg

Nu när det finns en representant som kan ge svar på några av frågorna så låter vi tråden vara öppen.
Som regel tillåter vi ingen allmän smutskastning av företag då dom i regel inte kan bemöta kritiken.

Nivån på inläggen ska vara som övriga inlägg dvs följa regelrna vad gäller uppträdande.
Några inlägg i tråden är raderade pga regelbrott mot §13 Vett och etikett
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Bjork OEM <3
27 juni 2010 · 6 957 Inlägg

ExtremeBoost skrev:
Akta dig så du inte får stora servicen vilket innehåller olja, kylarvätska, glykol, byte av bromsbelägg provkörning och krocktest av din bil.... Räkningen för servicen får du efter krocktestet.

Hahaha Bobbys Vipers öde tongue

Tkr det är fel att dra alla Hedin bil över samma kant, finns idioter på alla ställen.

Samma här hemma, på Toveks (V.A.G) försöker jag alltid prata med samma folk jämt, på det
viset lyckades jag spara 500kr på ett oljebyte på den vite bilen tongue Den första jag fråga sa 1800kr,
den andre sa 1300kr tongue

Men visst, arroganta försäljare är inte unikt, men att dom vid servicedisken beter sig likadant är
ju tragiskt..

OEM <3
Hamilton
27 juni 2010 · 8 864 Inlägg

Det finns inte ett företag som har 100% nöjda kunder det blir alltid fel någonstans någon gång hos alla företag.


btw Bjork
det heter "dra alla över samma kam"

Fotograf på tierpidag.se
Muttley
27 juni 2010 ·

bumpe skrev:

tkd_rille skrev:
de hade lurat en kille i skåne med på en asdyr merca. Däcken slets duktigt fort smile efter många hjulinställningar och justeringar så visade det sig vara en bil som de svetsat ihop av 2.  kommer inte ihåg vad bilen kostade men de var i 500 tusen klassen.  Och de vägrade att häva köpet fastän de ej gått så lång tid från köpet.

Aaah just det, det är säkert någon på verkstan som har köpt en högerhalva och en vänsterhalva och svetsat ihop lite snabbt!

Import var det. i tyskland verkar de skita i vilket smile

Sarge
27 juni 2010 · 2 337 Inlägg

Jag hade min räser-Sprinter inlämnad på Hedin Bil i Göteborg när jag hade kört sönder avlastningsventilen och lite annat. Hur bra som helst, de bjöd på kaffe och kaka i personalrummet medan vi väntade och själva reparationen gick rätt snabbt och smidigt också. Inte ens när arbetsordern från vår markverkstad i Enköping krånglade var det sura miner.

Sen om det hela hade att göra med att jag stod i uniform, skottsäker väst och pistol 88 och faktiskt behövde ha tillbaka mitt åbäke så fort som möjligt, det låter jag vara osagt wink

Bjork OEM <3
27 juni 2010 · 6 957 Inlägg

Hamilton skrev:
Det finns inte ett företag som har 100% nöjda kunder det blir alltid fel någonstans någon gång hos alla företag.


btw Bjork
det heter "dra alla över samma kam"

Kanske där du bor, men här säger vi inte så, vad jag hört iaf..om det är okej? tongue

Senast redigerat av Bjork (27 juni 2010)

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang