5261
Sök

Vad kan en bieffekt vara när en bas sprängs?

1 468 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
Hej. jag undrar nu som så.
På lördag är det juh en ljudtävling på bra ljud i bil i norrköping med fria db mätningar. o då tänkte japassa på o spränga en philis 12a på 300w i samband med en db mätning med mitt autostudio e-7000.

Finns detnågra bieffekter som kan skada steget i samband med detta?

Mvh//Leo

4 693 Inlägg
6 maj 2010
Kortslutning i spolen är väl det enda jag kan komma på

Booyakasha!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 maj 2010
I mitt fall fick både steget och basen soptippsdöden som bieffekt. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

181 Inlägg
6 maj 2010
Hmm jag har "sprängt" eller bränt några basar. mest billighets o på skoj, men det har mest varit lite lukt o tystnad som hänt mig smile.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
6 maj 2010
Ja har man otur så ryker steget oxå så det är inget jag skulle testa och leka med om man inte tycker om att skicka saker på lagning.

MVH//Björn

1 468 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
dbakuten skrev:
Ja har man otur så ryker steget oxå så det är inget jag skulle testa och leka med om man inte tycker om att skicka saker på lagning.

MVH//Björn

jo jag tog reda på det genom lite samtal att klarlacken som är i botten på talspolen som gör att d inte blir kortis FÖRSTA eller ANDRA gången basen slår i botten men att det försvinner efter ett tag o då blir det en kortslutning som kan bränna steget.

men att bara spränga basen gör juh inget.

d värsta e juh att den lär juh dundra i botten så d slår härliga till. o det vill jag juh naturligtvis inte.

Det är inte riktigt värt o stå i centrum o mäta en mätning o spränga bas samtidigt OM steget skulle paja.

Att göra det är inte värt 16k =P.

Så tråden kan nu låsas nu när jag fått de svar jag sökte om ingen annan har någon fundering kring ämnet smile

Sök