3663
Sök

Få loss toppen på MB 230e -89

124 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
okej har inte lyft toppen på en merca förr, ha skruvat bort all skit och nu återstår det bara ett litet problem

Det ligger en plast skärm på högersida av kamkedjan och sitter på plats med en slags stång som verkar sitta från utsidan av toppen horizontellt och vidare under kamkedjan sedan in i godset,  det skumma är att den är gängad M6 ca 1,3cm från där den sitter på utsidan av toppen
(om det är tänkt att man ska få lös den borde det väl vara Tex. insex elr liknande)

Frågan lyder hur får man lös den? 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63293/922064_boq7i7.jpg
kamm

som ni ser, plastbiten och stången..   komigen nu ge mig ett svar så ja kan få loss toppen och börja joba imorrn neutral

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

124 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
kan det va som jag tror, att den ska dras ur? något slags styrstift? avdragare på det kanske

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 maj 2010
Nu hänger jag inte riktigt med på din beskrivning men om det jag tror så är det ett stift som håller "bananen", alltså glidskenan på plats.

Jag hade isf samma problem med en 300D och jag försökte gänga ut den vilket resulterade i att den gick av, fick då borra och försöka med grispitt utan resultat. Till slut tog jag en liten bult och tvingade in den i hålet jag borrade och använde en avdragare. Den skulle alltså bara dras ut.

Jag är inte helt säker på att det var så dock, detta var typ 3 år sen så jag kommer inte ihåg helt 100%.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (6 maj 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök