Hur går det i Ishockey-VM -10?

MagnuC El-montör
6 maj 2010 · 72 Inlägg

Vem vinner, vem försvinner, vem skräller?
Hur ser din Top-5 ut?

Om Red Wings faller mot shark's nu ikväll så stiger sverige nog upp och slåss om en 3-plats.
Finland har ett bra lag, men vi saknar fortfarande någon som riktit är målhungrig,
vi brukar oftast inte ha så bra lag på pappret men lagandan brukar oftast finnas där.

Svenska laget ser ungt och odiciplinerat ut, det går nog bra att tappa puck mot danmark,
gör man det alltför ofta mot de bättre nationaliteterna blir man nog straffad 9 av 10 gånger.

Omark är det den killen som filmar som Ben affleck? Hoppas någon sänker honom, precis som de
borde ha gjort me J.Ruutu några år sedan, filmning är för fotbolls damerna inte i hockey!


1 - Ryssland
2 - Canada
3 - USA
4 - Finland
5 - Sverige

Jag tycker egentligen att alla stornationer i hockey skulle skrälla detta år, så alla de andra nationerna skulle kunna få komma in på top -5'an det är ju som sagt alltid de samma som slåss om Top-3.
Skulle va bra för sporten.

P.S I Stanley Cup blir det : Sharks - Boston i finalen. Du hörde det här först! smile

DanThor Lagerhjon
6 maj 2010 · 178 Inlägg

Jadu är ju inte så intsatt men nog ser backsidan ganska så "orutinerad" ut i Sverige. Fast tycker det är spännande om lite talang får plats. Vi får väl se hur många av Detroitspelarna som är sugna på att sätta sig på ett plan till Tyskland om det nu skulle bli så att det åker ur.

Sen så är det väl de vanliga lagen, men vill nog iaf kika lite på Norge för de gjorde väl en ganska stabil insatts i OS. Och de har ju inte mågna spelare som inte kommer vara uppbundna av NHL-slutspel vad jag vet. Ska iaf bli första året på länge som jag har chans att se Vm iom att jag inte har haft tillgång till de kanalerna. Men iår blir det ju även i HD smile

te_wik Forummoderator
6 maj 2010 · 12 813 Inlägg

1 - Canada
2 - Ryssland
3 - Sverige
4 - Finland
5 - USA

Så tror jag, men det är väldigt svårt att förutse då alla lag har måna unga debutanter.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
MagnuC El-montör
6 maj 2010 · 72 Inlägg

DanThor skrev:
Jadu är ju inte så intsatt men nog ser backsidan ganska så "orutinerad" ut i Sverige. Fast tycker det är spännande om lite talang får plats. Vi får väl se hur många av Detroitspelarna som är sugna på att sätta sig på ett plan till Tyskland om det nu skulle bli så att det åker ur.

Sen så är det väl de vanliga lagen, men vill nog iaf kika lite på Norge för de gjorde väl en ganska stabil insatts i OS. Och de har ju inte mågna spelare som inte kommer vara uppbundna av NHL-slutspel vad jag vet. Ska iaf bli första året på länge som jag har chans att se Vm iom att jag inte har haft tillgång till de kanalerna. Men iår blir det ju även i HD smile

Angående kanalerna så här i finland syns inte det i "skattebetalarens" kanaler utan i någon
betalkanal.
Men i Österbotten så syns även SVT och några andra svenska kanaler så jag kan se vi er! smile

Synd bara att dendär Rehnberg snackar en massa skit, Kaj Kunnas och Wikegård är annars en bra duo.

IceEyes Varningar: För många..
6 maj 2010 · 2 552 Inlägg

Svårbedömt, men med tanke på alla "Nej tack" från NHL så ser det onekligen inte ljust ut. Man tycker att proffsen egentligen inte behöver hitta på massa ursäkter om man inte vill delta. Tre Kronor får finna sig i att slå ur underläge.

Även Ryssland känns lite svårbedömda med sitt stjärnspäckade lag. Antingen totalfiasko eller en dundersuccé från turneringens inledning hela vägen till finalen. Personligen tror jag mer på det första.

Nej hjärnan säger att Kanada gör en "Sverige" och vinner OS och VM samma år, även om det inte blir någon lekstuga.

Senast redigerat av IceEyes (6 maj 2010)

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
te_wik Forummoderator
7 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Kom igen nu Tyskland, håll ut sista perioden mot jänkarna. Överraskande 1-0 Ger-Usa


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Rille0
7 maj 2010 · 2 021 Inlägg

1 Sverige
2 Slovakien
3 Ryssland
....
....
....

187 Finland

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Superdtm i övrigt värdelös.
7 maj 2010 · 613 Inlägg

orutinerat och orutinerat på backsidan. Är ju skapligt unga grabbar iförsig men de har ju bevisat klubblags messigt att de är att räkna med.
Menar Rundblad spela slutspel med skelleftå
Hedman lirar ordinarie i tampa
olliver ekman-larsson har spelat kvalserie med leksant och va en av de bättre backarna.
Erik larsson spelad även han Nhl.
Så talang finns det gött om.

De mer rutinerade som Sanny Lindström, Magnus Johansson måste kliva fram och visa vägen för de unga grabbarna så tror ja att backsidan löser sig rätt bra ändå.


Tippar  för övrigt en tredjeplats

te_wik Forummoderator
7 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Riktigt kul att Tyskland besegrade USA i öppningsmatchen, dessutom när dom är hemmanation smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
FoXoN
8 maj 2010 · 502 Inlägg

1a Sverige, tycker det är dax för svenskarna att visa vad dom går för.

MagnuC El-montör
8 maj 2010 · 72 Inlägg

Ja tyskland förtjänade mer eller mindre vinsten imo, 77k åskådare är ju magiskt.
Men nu skulle de allt kunnat sjunga lite mera, tyckte endå att det blir mera tryck inne i arenor.

Bra för hockeysporten att någon annan nation stiger fram.

and btw, Rille0 tycks inte kunna räkna till 5 tongue

Superdtm i övrigt värdelös.
8 maj 2010 · 613 Inlägg

helt rätt att tyskland vann wink Får se va de går för Italien nu mot kanada smile

te_wik Forummoderator
8 maj 2010 · 12 813 Inlägg

DANMARK!!! big_smile Vilken skräll!! Detta kan bli ett intressant VM.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
adde87
9 maj 2010 · 228 Inlägg

1 - Ryssland
2 - Canada
3 - Tjeckien
4 - Finland
5 - En outsider kanske, Danmark

Tror att Sverige total floppar om vi inte får in lite spelare från Canucks och Detroit!

Det e VI som e HAMMARBY!
MagnuC El-montör
9 maj 2010 · 72 Inlägg

haha, ja jesus.

Fy fan va VM plötsligt blev intressant Tyskland vinner USA och Danmark vinner Finland.
Hoppas det blir mera sånt, sporten behöver det!

Annars MÅSTE J.J ( lagtränaren i finland ) avgå!
Spelartaktiken igår va från 70-talet, satans tomte.

Backarna skall in i städskrubben och få ett gått kok-stryk!
Dom höll inte ens SM-liiga nivå.

te_wik Forummoderator
9 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Ser inge vidare ut för tre kronor mot norge heller, även om det står 2-1 just nu till Sverige.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 maj 2010 · 14 056 Inlägg

te_wik skrev:
Ser inge vidare ut för tre kronor mot norge heller, även om det står 2-1 just nu till Sverige.



Mvh Tommy

En del tror nog att Sverige skulle köra över Norrmännen....men men. Finnarna trodde nog att dom skulle köra över danskarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
FoXoN
9 maj 2010 · 502 Inlägg

5-2 till Sverige emot Norge. Känns bra. En bra start i allafall.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
10 maj 2010 · 1 874 Inlägg

Efter gårdagens prestation emot Norge så tror jag att Sverige åker på däng direkt.

Nu vann dom förvisso. Men när man såg Svenskarnas nervösa spel, så trodde jag enda
fram till sista perioden att dom skulle förlora. Och spelar man så slarvigt emot ett pisslag
som Norge... ja... då är chanserna inte stora!

MagnuC El-montör
10 maj 2010 · 72 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Efter gårdagens prestation emot Norge så tror jag att Sverige åker på däng direkt.

Nu vann dom förvisso. Men när man såg Svenskarnas nervösa spel, så trodde jag enda
fram till sista perioden att dom skulle förlora. Och spelar man så slarvigt emot ett pisslag
som Norge... ja... då är chanserna inte stora!

Precis samma med de finländska femmorna, slarvar man så mycke mot Danmark är det dags att
tänk om!

Men frasen "pisslag" skulle jag nog inte kalla något lag som är i VM - Division, de är inte bara
att gå på plan och tro att målen kommer av sig själv ( som nu finland gjorde ).
Det skall nog arbetas löst även mot de dom du kallar pisslag.

Men vi ska va glad att det blir lite andra lag som visar upp sig i VM också så det inte alltid är dom
samma lagen, roligt skulle det ju vara med en Norge - Danmark - Tyskland i top-3.
Tänk va det skulle göra åt sporten! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang