5976
Sök

Diskussionsämne: Prisvärda bildelar

2 924 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Vad är PRISVÄRT för dig när det gäller bildelar?

Finns ju alltid exklusiva bildelar med högsta kvalité och en prislapp på högsta nivå, oavsett om det är en orginaldel eller tuning-produkt, vi kallar det; Orginalet, är det enda prisvärda för dig?

Eller är det när någonting kostar hälften så mycket men har högre kvalité än hälften av Orginalets kvalité?

Eller är det när Kina-produkterna med de lägsta priserna har högre kvalité än andra Kina-produkter?

Eller räcker det bara att det är billigt och är såpass bra kopierat att det liknar Orginalet?

Eller räcker det att säljaren insisterar och argumenterar för att det är en grymt bra produkt?

Eller är några svar från okända folk på internetforum avgörande för att du ska se det som prisvärt?

Förvisso köper man kanske inte alltid Prisvärda produkter, utan nöjer sig med att det är billigt.

Konstruktiv diskussion önskas!

OBS!
Regel §9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte. Masspostning av gästboksinlägg, kommentarer eller PM tas på stort allvar och kan leda till avstängning. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

~ Life is short, have FUN! ~

772 Inlägg
6 maj 2010
Orginal tycker inte jag är prisvärt, kvailiteten är kanonbra på orginal delar, men priset är för högt.
Det finns "piratdelar" som kostar en tredjedel men som då kanske inte håller lika länge. Men håller delen halva tiden av vad orginal delen gör (vilket dom oftast gör och mer därtill) så köper jag heller en "piratdel" än orginal.

Prisvärt är alltså för mig en del som kostar mindre men har då även lägre kvalitet.

oo=00=oo
374 Inlägg
6 maj 2010
Min erfarenhet gäller väl i första hand Subaru, Iveco, Alfa Romeo och BMW (Även en del Renault och Volvo av nyare modeller)
Jag har aldrig någonsin varit med om att BMW orginaldelar inte har passat. De funkar alltid kanonbra.
Vad gäller de andra nämda märkena, så är väl toleransen ibland inte helt perfekt trots orginaldelar. Till Renault och Volvo kan det vara ett rent helvete med orginaldelar ibland.
Har många gånger svurit över delar piratdelar från Mekonomen, Meca, Autoexperten, Ad-Center samt Biltema för att delarna inte har ordentlig passform.

Så för mig är det definitivt prisvärt med BMW orginaldelar. Och i 9 fall av 10 även för orginaldelar till de övriga ovan nämnda märken.
Piratdelar är, trots lågt pris, ingenting för mig.

Freude am fahren!

Sök