Är sugen på en vinterbil så jag slipper sladda runt med min Cheva på vintern, bakändan är väldigt hal och automat hjälper inte mycket för att hålla den i kontroll heller.
Hade tänkt mig en Subaru 1800 Pick-Up med 4WD, som jag skulle rolla gul för å matcha Chevan men har ingen erfarenhet om bilmodellen alls, aldrig ens sätt en i verkligheten och undrade om någon här har lite mer erfarenhet om dom.
Är van vid lite större motorer än 1.8 och undrar om bilens storlek och vikt kompenserar för saknad motorkraft så att den inte känns helt dötråkig å köra iaf.
Hur stor är hytten? Är en väldigt kraftigt bygd(tjock

) snubbe på 190cm så har lite problem med mindre bilar oftast, ryms jag i bilen?
Hur är dom å meka med? Är mekaniker men för ett annat märke så är ganska händig om man inte behöver massa specialverktyg osv. för att göra jobb på dom.
Är delar lätta att få tag på? Största delen beg.delar har väll rostat bort men antar att Mekonomen tex. borde ha det mesta i sitt sortiment för dom?
Har hittat ett par som är billiga men rostiga, förstår att som alla gamla japaneser är största delen av plåten som knäckebröd men hur alvarligt är det i bärande delar på dom? Antar att det är självbärande kaross men är det någorlunda lättåtkomligt att svetsa å massa på ekonomiplåt på dom? Eller måste jag plocka ner hela drivlinepaketet osv. för att kunna utföra ev. reparationerna?
Ska man satsa på en så tidig som möjlig för att få den skattefri (eller åtminståne skattefri om nått år) eller ska man försöka få tag på en som är så ny och norrifrån som möjligt för att det ska vara nån plåt kvar överhuvudtaget?
Tacksam för svar eller ev. tips om modellen/objekt.