6238
Sök

Min Ensiferum Cover

709 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
Har gjort en Cover av den sjukt bra låten "Eternal Wait".

Kanske lite udda att lägga upp denna på ett bil forum. men vill så gärna ha lite kritik på den (:

Har den på tuben:
http://www.youtube.com/watch?v=-z1YqqjYiVE

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
10 maj 2010
Skall jag vara ärlig så måste jag säga att det är modigt att göra cover både med röst och instrument. Så mitt ska jag säga mitt så låter det väldigt bra instrumentvis, men du fattas den power i rösten som orginalet har, det hela låter mer gnälligt. men det var inte dåligt, men tyngre röst hade det varit bra

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 maj 2010
Håller med "SatansWrath". Sången var lite sådär, kan jag tycka.

Generellt är gitarrspelandet okej. Men musiker som jag är så måste jag ändå påpeka lite.

Rent allmänt så är de olika slingorna inte i takt. Anslagen kommer inte så precist som dom borde göra. Jag rekommenderar dig att börja träna efter metronom. Det hörs väldigt tydligt att du inte spelar till klick (det är förstås ingen nödvändighet, men har man inte den taktkänslan så är det viktigt).

Stämmorna synkar bra, däremot är det problem tillsammans med kompgitarren. Det låter liksom stressigt och nästan lite hoppigt.

Men absolut inte dåligt heller. Det är bara att öva vidare!

709 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Missade dessa svar! smile kan bara hålla med er,
försökte göra en bättre version här för ett tag sen.
jag spelar in bara för kul typ!

Spelade in denna bara för att se om de gick, typ!
tidsfördriv kanske man kan kalla det,

Tyvär har jag inte sån stark röst! haha
Tack för kritiken iaf!

Har mina planer på att spela in en ny, som kommer gå lägre då, denna är lite väl hög!

Tack för kritiken iaf!

Sök