Vilka högtalare ska jag köpa?

Hewre
13 maj 2010 · 4 Inlägg

Jag ska köpa ett kitsystem till min BMW e39, men har inte bestämt mig för vilka jag ska köpa, jag har inte så mycket erfarenhet av högtalare.

De högtalare jag funderar på att köpa är dessa:

http://www.brl.se/default.aspx?mc=283&a … amp;p=6755 MTX T6S502 5.25" kitsystem

eller

http://www.brl.se/default.aspx?mc=283&a … amp;p=6178 DLS RS5A 5,25" kit

MTX-systemet har högre W RMS, men jag vet inte hur mycket man ska hänga upp sig på det.

Skulle uppskatta råd eller om du vet något bättre alternativ i den prisklassen skulle jag bli tacksam smile

Kan även tillägga att jag har 2st 12" basar i bagaget. smile

Senast redigerat av Hewre (13 maj 2010)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 maj 2010 · 8 744 Inlägg

Vad ska du driva med? Om du inte ska ha nåt steg eller ska ha ett litet klent steg så bör du kolla efter lättdrivna högtalare (inte alltför hög effekttålighet samt hög känslighet).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Hewre
13 maj 2010 · 4 Inlägg

Jag har ett gammalt steg, Power Logic coustic.

AMP 260   45 WATTS RMS PER CHANNEL
                125 WATTS RMS (BRIDGED MONO)

Men vi kan bortse från slutsteget, det kan jag fixa. Det jag undrar är om det är stor skillnad mellan de högtalarna smile

Senast redigerat av Hewre (13 maj 2010)

Nilssen
13 maj 2010 · 1 Inlägg

Men steget kommer räcka till iaf tongue

micke7406
13 maj 2010 · 1 400 Inlägg

Ska du möta upp 2 st 12" Basar så rekommenderar jag dig att montera minst ett 6.5" kitt och driva dett med ett bra steg. Och även vara mycket noggrann med att få en bra montering.

                                                                                                                               Mvh. Micke

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
o_lindh
13 maj 2010 · 347 Inlägg

Blekinge bilradio har bra pris på hertz hsk nu, väldigt prisvärt kit.

Edit: Såg att det var flera butiker som sålde det kittet för tusenlappen, kolla prisjakt.

Senast redigerat av o_lindh (13 maj 2010)

zepppe SMR | SM Racing
13 maj 2010 · 280 Inlägg

Skulle man inte bara kunna göra om denna (eller göra en ny tråd), klistra den och ha den som en öppen tråd där folk kan ställa frågor.
Ist. för att ha 100 som behandlar samma sak ?

Sen kanske göra en lista på hur vissa basar låter, bilket slutsteg, vilken låda, vilken prisklass osv...

Volvo 744 GLT "Frida" (1988)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 maj 2010 · 8 744 Inlägg

Grim_reaper_SwE skrev:
Skulle man inte bara kunna göra om denna (eller göra en ny tråd), klistra den och ha den som en öppen tråd där folk kan ställa frågor.
Ist. för att ha 100 som behandlar samma sak ?

Sen kanske göra en lista på hur vissa basar låter, bilket slutsteg, vilken låda, vilken prisklass osv...

Psst, det finns en sökfunktion & med hjälp av den kan man hitta den här tråden. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Hewre
14 maj 2010 · 4 Inlägg

o_lindh skrev:
Blekinge bilradio har bra pris på hertz hsk nu, väldigt prisvärt kit.

Edit: Såg att det var flera butiker som sålde det kittet för tusenlappen, kolla prisjakt.

Jag kollade in detta kit, känns nog som att det är ett väldigt bra alternativ? Kan nog bli så att jag beställer ett sånt.

Tack för hjälpen big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang