Volvo 245 (bus/banbil)

Swahnz Diesel !
10 januari 2011 · 42 Inlägg

C-K skrev:

Swahnz skrev:
hoppas man får se den nåt i sommar smile kan bli kul:)

Ja jobbar för det iaf, bara jag får ihop motorn ska det inte vara någe problem, kommer att åka på så många banträffar i närområdet som möjligt cool

Låter bra de:) hade gärna velat ha ett liknande projekt men är helt enkelt för lat tongue

Diesel !
C-K
10 januari 2011 · 67 Inlägg

Swahnz skrev:

C-K skrev:

Swahnz skrev:
hoppas man får se den nåt i sommar smile kan bli kul:)

Ja jobbar för det iaf, bara jag får ihop motorn ska det inte vara någe problem, kommer att åka på så många banträffar i närområdet som möjligt cool

Låter bra de:) hade gärna velat ha ett liknande projekt men är helt enkelt för lat tongue

Hehe jo ibland orkar man ju bara inte. Ja har vart borta från banåka i 2 år nu och man blir ju så jäkla sugen igen. Så då tänkte ja åka ifrån polarnas evos med en kombi lol

Swahnz Diesel !
11 januari 2011 · 42 Inlägg

C-K skrev:

Swahnz skrev:

C-K skrev:

Ja jobbar för det iaf, bara jag får ihop motorn ska det inte vara någe problem, kommer att åka på så många banträffar i närområdet som möjligt cool

Låter bra de:) hade gärna velat ha ett liknande projekt men är helt enkelt för lat tongue

Hehe jo ibland orkar man ju bara inte. Ja har vart borta från banåka i 2 år nu och man blir ju så jäkla sugen igen. Så då tänkte ja åka ifrån polarnas evos med en kombi lol

älskar kombi:) känns mycke goare wink

Diesel !
C-K
12 januari 2011 · 67 Inlägg

Får bli en liten Update, dock händer det inte jätte mkt just nu då jag väntar på delar,

Har iaf tagit den fjäderben och länkarmar,  länkarmarna komer även att förstärkas, och till fjäderbenen har jag lagt en beställning med väghållningsgodis från Sellholm,

Var även iväg igår med Blocket till Custom Racing i Örebro, för borrning och toppdecka.
Så skulle få tillbaka de om nån vecka, så man kan börja sätta ihop blocket igen, då jag har fått mina nya SPM stakar o kolvar.


Dessa kommer att få ett rejält lyft med delar från sellholm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1040212_f213d7.jpg

Vad kan detta paket innehålla?? smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1040214_xk067c.jpg

Ett blästerskåp, perfekt att kunna blästra alla delar själv

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1040215_qwa6wu.jpg

Även en bild på nya H-profilarna
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1040216_554ten.jpg

Blir att få igång blästerskåpet nu, och fixa alla delar i framvagnen wink

C-K
26 januari 2011 · 67 Inlägg

Intresset verkar vara lite svalt här inne roll

Men får väl slänga upp lite nya bilder, dock inte hänt jätte mycket då de vart mycket på jobbe,

Har iaf fått tillbaka blocket från borrning, ska nu bara ha tag på en annan vevaxel då den som satt i var i lite för dåligt skick, sedan kan ja börja montera ihop blocket igen,

Väntar även på delar till fjäderbenen från sellholm, borde komma vilken dag som helst,.

har dock lite svårt att bestämma mig om ja ska köra på orginalsprut så länge eller skaffa ett eftermarknads sprut, aldrig hållts med sådant så jag vet ej annars får jag special beställa chip från viking, vad tycker ni,?



https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1046698_9j2o94.jpg
Blästrat
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1046699_vuum0d.jpg
Dessa kommer svarvas
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1046700_hzerpu.jpg
Stumt ska det vara för bana
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1046702_g7v696.jpg
Blästrat och grundat
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1046704_dvus8g.jpg
Blocket borrat och toppdeckat, även slängt på lite ny färg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1046705_e1ftjm.jpg
Nya kolvarna

Hoppas kunna börja montera ihop blocket snart, har bara fått lite problem med övre kolvringen som inte är den bredd jag vill ha, så måste ha tag på någe annan.

Senast redigerat av C-K (26 januari 2011)

robininfOCUS Med lem
26 januari 2011 · 768 Inlägg

Trevligt trevligt. Ska du lätta galet osv? /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
C-K
26 januari 2011 · 67 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Trevligt trevligt. Ska du lätta galet osv? /Robin

har ju rensat ur hela inredningen endast instrumentbrädan kvar skrapat bort all asfalstsmatta inne i bilen, sedan kommer dörrarna lättas även krockbalkarna kommer moddas och draget flyger all värdens väg, sedan åker 2st racing stolar in detta borde göra några kilo tongue

nordstromj
26 januari 2011 · 1 772 Inlägg

Ser bra ut. Har samma funderingar ang original eller eftermarknadssprut, hur långt kommer man egentligen med original 2,4?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
C-K
26 januari 2011 · 67 Inlägg

NordstromJ skrev:
Ser bra ut. Har samma funderingar ang original eller eftermarknadssprut, hur långt kommer man egentligen med original 2,4?

Beror ju på hur motorn är byggd i övrigt men mer än 350hk tror ja inte går,
Ja är mer intresserad av hur pass bra det är för motorn att köra med typ viking bränsle o tänd chip, vill ju inte skjuta hål i nya kolven direkt

rallykleen Rally Mupp
26 januari 2011 · 300 Inlägg

Fränt bygge! Skåp är ju fränt att smiska bana med.

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1
vullen Mr White
26 januari 2011 · 1 072 Inlägg

Kul tråd..Kommer att följas :)

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
MasH
26 januari 2011 · 8 Inlägg

C-K skrev:

NordstromJ skrev:
Ser bra ut. Har samma funderingar ang original eller eftermarknadssprut, hur långt kommer man egentligen med original 2,4?

Beror ju på hur motorn är byggd i övrigt men mer än 350hk tror ja inte går,
Ja är mer intresserad av hur pass bra det är för motorn att köra med typ viking bränsle o tänd chip, vill ju inte skjuta hål i nya kolven direkt

Vet en som kört 400hk på orginal sprut 2.4 så visst går det lösa.

thePaavo Proffa
26 januari 2011 · 282 Inlägg

Allt annat verkar kanon, men att svarva bromsskivor på 2000-talet..? Varför spara in den lilla peng mot va en uppsättning nya fräsha kostar + att dom redan ser aningen för tunna ut..men annars riktigt roligt bygge wink

Saab 9000 Aero "MapTun Stage 6.5" (1993)
volvofille1 from reftele
26 januari 2011 · 180 Inlägg

kommer bli riktigt fränt detta, bra kaross att bygga på med:) prenumeration lagd! smile

Volvo 945 ltt "Den röe" (1996)
Volvo 240 GL "Das kalsong" (1988)
RasmusAnsund
26 januari 2011 · 97 Inlägg

värkar vara intressant.. prenumeration lagd! smile

Volvo 142 cab "cabben" (1969)
Volvo 745 gl "Förbättring" (1987)
C-K
26 januari 2011 · 67 Inlägg

rallykleen skrev:
Fränt bygge! Skåp är ju fränt att smiska bana med.

Absolut kul att hänga på såkallade sportbilar runt banan

C-K
26 januari 2011 · 67 Inlägg

MasH skrev:

C-K skrev:

NordstromJ skrev:
Ser bra ut. Har samma funderingar ang original eller eftermarknadssprut, hur långt kommer man egentligen med original 2,4?

Beror ju på hur motorn är byggd i övrigt men mer än 350hk tror ja inte går,
Ja är mer intresserad av hur pass bra det är för motorn att köra med typ viking bränsle o tänd chip, vill ju inte skjuta hål i nya kolven direkt

Vet en som kört 400hk på orginal sprut 2.4 så visst går det lösa.

Ok med riktig mapp då eller?

C-K
26 januari 2011 · 67 Inlägg

thePaavo skrev:
Allt annat verkar kanon, men att svarva bromsskivor på 2000-talet..? Varför spara in den lilla peng mot va en uppsättning nya fräsha kostar + att dom redan ser aningen för tunna ut..men annars riktigt roligt bygge wink

Helst ska jag på större skivor typ 320mm men ska kolla runt lite vad för bil man kan ta bromsok ifrån

zepppe SMR | SM Racing
26 januari 2011 · 280 Inlägg

http://www.l-m-r.se/item.do?productId=VOSI001

hoppas 330mm duger åt herrn!

Volvo 744 GLT "Frida" (1988)
MasH
2 februari 2011 · 8 Inlägg

C-K skrev:

MasH skrev:

C-K skrev:

Beror ju på hur motorn är byggd i övrigt men mer än 350hk tror ja inte går,
Ja är mer intresserad av hur pass bra det är för motorn att köra med typ viking bränsle o tänd chip, vill ju inte skjuta hål i nya kolven direkt

Vet en som kört 400hk på orginal sprut 2.4 så visst går det lösa.

Ok med riktig mapp då eller?

Vet inte exakt vad för programvara dom körde med var helt klart inte direkt ur kartongen. Står mer om det på TPC.

Jag kör själv orginal sprut på min bil går fint. tanken är att plocka ännu mer med nya motorn. iaf runt 300 går ju om man donar lite med LMM storlek osv har skaffat en bredbandslambda så man vågar labba lite mer utan att ha koll på de.

Du får väl fråga om du undrar något har läst på en del om det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang