4884
Sök

Missljud från min S40N

390 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Tja!
Har en volvo s40n som jag är nöjd med förutom att det uppstår ett dunkade eller klonkande ljud när man kör över farthinder och guppiga vägar. Men idag hade jag nästan tom tank och då uppstod ljudet så fort man kom till ett farthinder eller liknade(Mycket). Så jag tankade bilen och plötsligt efter det så kom ljudet nästan inte alls...hur kommer det sig??? bilens stötdämpare är i bra skick samt att jag har lämnat in den till Volvo men de hittade inte något fel....men jag som kör bilen vet att det inte ska komma sånt dunkande ljud..Vet ni var felet kan ligga????

Mvh Mastercar
Senast redigerat av MasterCar (18 maj 2010)

390 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Kom igen, någon???

2 763 Inlägg
19 maj 2010
Det verkar som om vikten i bensinen gör så att ljudet nästan försvinner. DEt kan inte vara nån bussningeller nån stötdämparfäste som gnäller?? hmm

Volvo - For Life

77 Inlägg
19 maj 2010
Någon drivknut som är kass? är ju väldigt vanligt fel på dessa bilarna som är ifrån 04-06.

390 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
aa det kan vara möjligt att det är antingen bussing eller stötdämparfäste eller drivknuts fel. Men är det svårt att kolla om något av dessa delar är slitna eller trasiga?? Om nej, måste jag lyfta hela bilen med en lyft eller räcker det med att kolla på de delar när bilen står på marken???

Mvh Mastercar

Sök