för 1 timme sedan
Trådstartare
Tjena, har en 740 som jag tänkt sätta ner en om605 turbo i, har ej skruvat så mycket med mercadieslar förut så tänkte att det kan va kul och testa. Det är så att jag funderar på ifall man ska köra med Volvos aw71 låda så kardan och alla fästen och spakställ passar, tänkte då köra med någon sorts adapterplatta mellan motor och låda, men hur blir det med convertern och flexplattan? Om man kör med convertern från b230in så det passar axeln ut från lådan. Är det möjligt att få den att passa en flexplatta från Mercedes? Annars kanske det går att svetsa igen hålen på b230 flexplattan och sätta den i svarven och gö egna hål som passar mercans vevaxel. Kan låta väldigt dumt men bara idéer. Annars är väll ifall man sätter ner en 605a med tillhörande automat från merca (722.4) hur mycket skiljer den mot Volvos låda i storlek? Och är det nått mer att göra än att svetsa om kardan o fixa ny växellådsbalk? Går växelspaken från Mercedes lådan in på rätt ställe eller måste man hålla på att kapa upp massa?
Kom gärna med tips och förklaringar på andra lösningar eller hur jag lättast gör.
Tack på förhand Vincent.