Saab 9-5 Fiiix och Triiiix Bilen krockad och blir troligvis skrot :(

J_Erixzzon
21 november 2010 · 1 270 Inlägg

nej det gör ju inte det, men sen vet man ju inte vad mitt försäkringsbolag tycker.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 november 2010 · 3 404 Inlägg

J_Erixzzon skrev:
nej det gör ju inte det, men sen vet man ju inte vad mitt försäkringsbolag tycker.

Ditt? Var det tanten som var vållande så är det väll hennes försäkring som ska pröjjsa din bil

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
J_Erixzzon
21 november 2010 · 1 270 Inlägg

TenZer skrev:

J_Erixzzon skrev:
nej det gör ju inte det, men sen vet man ju inte vad mitt försäkringsbolag tycker.

Ditt? Var det tanten som var vållande så är det väll hennes försäkring som ska pröjjsa din bil

Aa just! Skrev lite snabbare än vad jag han tänkta wink Men hon ansåg att jag gjorde fel men enligt polis åå alla så gjorde hon fel.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 november 2010 · 3 404 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

TenZer skrev:

J_Erixzzon skrev:
nej det gör ju inte det, men sen vet man ju inte vad mitt försäkringsbolag tycker.

Ditt? Var det tanten som var vållande så är det väll hennes försäkring som ska pröjjsa din bil

Aa just! Skrev lite snabbare än vad jag han tänkta wink Men hon ansåg att jag gjorde fel men enligt polis åå alla så gjorde hon fel.

Klart hon försöker rädda sitt arsle, hävdar polisen att du gjort minst fel så är det det som gäller. Sen kan försäkringsbolagen försöka slingra sig bäst dom vill

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
J_Erixzzon
21 november 2010 · 1 270 Inlägg

TenZer skrev:

J_Erixzzon skrev:

TenZer skrev:

Ditt? Var det tanten som var vållande så är det väll hennes försäkring som ska pröjjsa din bil

Aa just! Skrev lite snabbare än vad jag han tänkta wink Men hon ansåg att jag gjorde fel men enligt polis åå alla så gjorde hon fel.

Klart hon försöker rädda sitt arsle, hävdar polisen att du gjort minst fel så är det det som gäller. Sen kan försäkringsbolagen försöka slingra sig bäst dom vill

Jo får se i veckan vad dom kommer fram till! Sen ska jag till min bil i morgon och plocka ur och prata med dom som ska kolla på den och se vad dom tror.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Supra_robin
22 november 2010 · 4 663 Inlägg

aj aj fan inge kul asso

Majoren442
22 november 2010 · 213 Inlägg

Klart att det sällan är värt det om man ser det ur det ekonomiska perspektivet men den har faktiskt ett sentimentalt värde och då brukar det vara värt det

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
J_Erixzzon
22 november 2010 · 1 270 Inlägg

Majoren442 skrev:
Klart att det sällan är värt det om man ser det ur det ekonomiska perspektivet men den har faktiskt ett sentimentalt värde och då brukar det vara värt det

Okej, men det märks hur det kommer bli! Återkommer med det när jag vet smile

Saab_Robin skrev:
aj aj fan inge kul asso

Nej klart det aldrig är kul och krocka sad Men är sånt som kan hända och nu hade jag oturen och råka ut för det =/

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
DLarsson
22 november 2010 · 12 Inlägg

Fyfan va tråkigt att höra sad

J_Erixzzon
22 november 2010 · 1 270 Inlägg

DLarsson skrev:
Fyfan va tråkigt att höra sad

Ja det är tråkigt sad

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
_Jonex_ Byggare Behm
22 november 2010 · 562 Inlägg

Det var ju tråkigt.
Om du låter Fb betala delarna och lagar bilen själv så får du nog behålla den.
Men ska man räkna på timpris och delar, vad det kostar att få den lagad så blir det troligtvis över bilens värde, och då blir det skroten.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
J_Erixzzon
22 november 2010 · 1 270 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Det var ju tråkigt.
Om du låter Fb betala delarna och lagar bilen själv så får du nog behålla den.
Men ska man räkna på timpris och delar, vad det kostar att få den lagad så blir det troligtvis över bilens värde, och då blir det skroten.

Skulle kunna göra så om man haft tid, för det lär ta tid när man jobbar hela dagarna och behöver en bil dagligen till jobbet =/

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 november 2010 · 6 170 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Det var ju tråkigt.
Om du låter Fb betala delarna och lagar bilen själv så får du nog behålla den.
Men ska man räkna på timpris och delar, vad det kostar att få den lagad så blir det troligtvis över bilens värde, och då blir det skroten.

Felet är att han nog inte kan göra det själv om det skulle vara så att stötfångarbalk eller rambalkar fått sig en smäll. Då måste ju bilen riktas och det gör man ju inte själv....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
22 november 2010 · 3 404 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

_Jonex_ skrev:
Det var ju tråkigt.
Om du låter Fb betala delarna och lagar bilen själv så får du nog behålla den.
Men ska man räkna på timpris och delar, vad det kostar att få den lagad så blir det troligtvis över bilens värde, och då blir det skroten.

Felet är att han nog inte kan göra det själv om det skulle vara så att stötfångarbalk eller rambalkar fått sig en smäll. Då måste ju bilen riktas och det gör man ju inte själv....

Nej men kan fb fixxa det samt lösa resterande delar som behöver bytas så kan det kanske funka? Nu är det tydligen tanten som är vållande och då kan ts ställa högre krav jämte fb, eller tänker jag fel?

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
TireSlayer Tvivlare
22 november 2010 · 2 266 Inlägg

Man brukar väl räkna att om airbagarna löst ut på en lite äldre bil är det inte lönt att fixa. Ser ut som att förarairbagen har löst ut.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
J_Erixzzon
22 november 2010 · 1 270 Inlägg

MantaRobin skrev:
Man brukar väl räkna att om airbagarna löst ut på en lite äldre bil är det inte lönt att fixa. Ser ut som att förarairbagen har löst ut.

Båda airbagen fram löste ut smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
TireSlayer Tvivlare
22 november 2010 · 2 266 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

MantaRobin skrev:
Man brukar väl räkna att om airbagarna löst ut på en lite äldre bil är det inte lönt att fixa. Ser ut som att förarairbagen har löst ut.

Båda airbagen fram löste ut smile

Inte för att låta taskig eller tråkigt, men då kan du nog räkna den som skrot, definitivt. Dom går bara att köpa nya och är inte särskilt billiga.. hmm sen behöver du diverse frontdetaljer, lack, eventuellt en ny framvagn, kanske rikt, hjulinställning... den bistra sanningen hmm tråkigt när det händer människor som verkligen bryr sig om sina bilar o sköter dom.

Senast redigerat av MantaRobin (22 november 2010)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
J_Erixzzon
22 november 2010 · 1 270 Inlägg

MantaRobin skrev:

J_Erixzzon skrev:

MantaRobin skrev:
Man brukar väl räkna att om airbagarna löst ut på en lite äldre bil är det inte lönt att fixa. Ser ut som att förarairbagen har löst ut.

Båda airbagen fram löste ut smile

Inte för att låta taskig eller tråkigt, men då kan du nog räkna den som skrot, definitivt. Dom går bara att köpa nya och är inte särskilt billiga.. hmm sen behöver du diverse frontdetaljer, lack, eventuellt en ny framvagn, kanske rikt, hjulinställning... den bistra sanningen hmm tråkigt när det händer människor som verkligen bryr sig om sina bilar o sköter dom.

Jo jag har fått höra det! Sen utöver allt det dära är det ju arbetstiden och det blir ju lite att göra så många kronor blir det på bara arbetet.

Har inte haft tid att åkt till bilen idag då jag har vart på sjukhuset för jag fick så ont i bröstet efter krocken men klara mig med bara en spricka i bröstkorgen.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
23 november 2010 · 1 270 Inlägg

Har idag vart till SAAB där bilen står. Prata med han som var ansvarig och så sa han att den var synd på en så pass fin bil, sen att det syndes att jag lagt ut mycket tid på den. Men han räkna upp lite i runda slängar på vad det skulle kosta och laga den på det han sätt och det var:

2 Airbags typ 30000kr
Front delar 30-40000kr
lack 10-15000
Sen skulle en hjulinställning behövas för ett hjul vart snett så skulle behövas bytas lite där men det skulle han kolla på när han kunde hissa upp den.

Så han skulle återkomma med ett exakt pris på den.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/large/1021995_2btx0w.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/large/1022001_ngz3eu.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/large/1021999_nfrl2g.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/large/1021997_9s3joz.jpg

Men skulle troligtvis bli skroten fast han sa att han hade gärna fixa den så den fick rulla på vägarna igen. Men han avsluta med att jag skulle börja leta efter ny gärna 04 eller nyare wink
Så får se vad som händer nu!


//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
zemet
23 november 2010 · 4 041 Inlägg

fan va trist:( Men det kan vara värt att välja hur du spenderar pengarna. Vissa saker kanske måste göras på Saab men andra saker kan vara betydligt billigare att låta speedparts göra eller att göra svart. Om du hittar rätt gubbe med rätt kontakter så kan du säkert få tag på nya airbags billigare än 30000.

Får du några pengar för din personskada? Och hur fort gick det för att det ska bli såhär stora skador?

Senast redigerat av zemet (23 november 2010)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang