Hur ser era budgeter ut??

Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Ghost RS skrev:
Har gått 23 månader sedan den lämnade fabriken, idag på eftermiddagen, börjar man se och känna målet big_smile

Cirka 235 000:-nerlagt just nu + BILINKÖPET!!! Det som kommer att göras ytterligare, är eventuellt ett komplett "kopplingskit" från Helix Autosport...

Fördelningen då:

Tuning: ~ 50 000:-
Däck & Fälg: ~ 60 000:-
Styling + Lackering: ~ 50 000:-
Multimedia: ~ 55 000:-
Väghållning/Bromsar: ~ 20 000:-

Det roligaste var att då vi hämtade ut den, ny från fabrik, så kände man att denna bilen skall man ha som den är, men tänkte inte göra något alls med den, sedan blir det som ett "beroende" man vill bara göra mer och mer...hela tiden....Nu, har man verkligen gjort allt man velat....så, nu skall man släppa den där stressen/pressen utav att ständigt ha något hängandes över en...

Det där att hela tiden behöva åka någonstans och göra det och det...samt få det och det monterat...

Nu är det dags att "skörda frukten" snart och bara njuta utav det hela, det skall bli så skönt...då är ju "bilvårdandet" , det ändå som hänger över en wink. Fast det kan vara tillräckligt illa, då man är pedant och har en svart bil.

Det är skönt att äntligen se ett slut på dessa ständigt pågående "projket" big_smile Det tar mycket rid/kraft...viss perioder, har man inte gjort annat än att tänkt på bilen...då, saker inte gått som det varit tänkt etc.

Ser framåt att bara njuta denna sommaren...och tvätta tongue That's it!!! big_smile

Med Vänlig Hälsning

hehe väldiogt olika bilar du har tongue hehe men fin var dom!

Speedparts That´s why.......
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Audifantast skrev:
hehe den hondan du hade var skit läcker går in o ger dej en 5:a för den smile hehe

Tackar! Kul o höra! Snart ska det vara klart!

Denna e dock ett litet snabbygge med låg budget. Man måste börja prioriter annat oxå big_smile


Mvh

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

jag köpte min bil för otroliga billiga 16 000:- och har lagt ut 7000:- på bland annat ett bra ljudpaket från JBL. seedan har det blivit lite smått här o där men e nöjd me den men sen te sommarn när jag fått in pengar från mitt sommarjobb  har inget fast jobb än sad så kommer alla 14 tusena gå dirket till fälgar o kjolpaket, vita mätartavlor, ögonlock o vinyl......hehe

Speedparts That´s why.......
Ghost RS Skoda Addict
15 juni 2006 · 167 Inlägg

Audifantast skrev:
hehe väldiogt olika bilar du har tongue hehe men fin var dom!

Tack!!! big_smile Ja, det är lite "kontrast" mellan dem...den svarta såg ut som den gula för 23 månader sedan...

Med Vänlig Hälsning

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
mrcelica
15 juni 2006 · 1 639 Inlägg

Ghost RS skrev:
Har gått 23 månader sedan den lämnade fabriken, idag på eftermiddagen, börjar man se och känna målet big_smile

Cirka 235 000:-nerlagt just nu + BILINKÖPET!!! Det som kommer att göras ytterligare, är eventuellt ett komplett "kopplingskit" från Helix Autosport...

Fördelningen då:

Tuning: ~ 50 000:-
Däck & Fälg: ~ 60 000:-
Styling + Lackering: ~ 50 000:-
Multimedia: ~ 55 000:-
Väghållning/Bromsar: ~ 20 000:-

Det roligaste var att då vi hämtade ut den, ny från fabrik, så kände man att denna bilen skall man ha som den är, men tänkte inte göra något alls med den, sedan blir det som ett "beroende" man vill bara göra mer och mer...hela tiden....Nu, har man verkligen gjort allt man velat....så, nu skall man släppa den där stressen/pressen utav att ständigt ha något hängandes över en...

Det där att hela tiden behöva åka någonstans och göra det och det...samt få det och det monterat...

Nu är det dags att "skörda frukten" snart och bara njuta utav det hela, det skall bli så skönt...då är ju "bilvårdandet" , det ändå som hänger över en wink. Fast det kan vara tillräckligt illa, då man är pedant och har en svart bil.

Det är skönt att äntligen se ett slut på dessa ständigt pågående "projket" big_smile Det tar mycket rid/kraft...viss perioder, har man inte gjort annat än att tänkt på bilen...då, saker inte gått som det varit tänkt etc.

Ser framåt att bara njuta denna sommaren...och tvätta tongue That's it!!! big_smile

Med Vänlig Hälsning

Ojojojoj otroligt vilka summor, tänk vilken bil du kunde fått från början...
I fjol gick jag o köpte mig en fabriksny custommotorcykel (Honda Shadow) för bara en bråkdel av vad många av er här lagt ut i styling på era bilar, tror jag får ut mer av det än om jag hade lagt dessa 90k på bilen.. smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Katamso skrev:

Audifantast skrev:
hehe den hondan du hade var skit läcker går in o ger dej en 5:a för den smile hehe

Tackar! Kul o höra! Snart ska det vara klart!

Denna e dock ett litet snabbygge med låg budget. Man måste börja prioriter annat oxå big_smile


Mvh

jo jo men man behöver ju ej lägga ut MASSA på den för att den ska vra fräsch smile

Speedparts That´s why.......
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Ghost RS skrev:

Audifantast skrev:
hehe väldiogt olika bilar du har tongue hehe men fin var dom!

Tack!!! big_smile Ja, det är lite "kontrast" mellan dem...den svarta såg ut som den gula för 23 månader sedan...

Med Vänlig Hälsning

hahahahaha jo men dom e verkligen fina...e du klara me dom eller blir det ett projekt som ALDRIG blir klart? tongue

Speedparts That´s why.......
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

mrcelica skrev:

Ghost RS skrev:
Har gått 23 månader sedan den lämnade fabriken, idag på eftermiddagen, börjar man se och känna målet big_smile

Cirka 235 000:-nerlagt just nu + BILINKÖPET!!! Det som kommer att göras ytterligare, är eventuellt ett komplett "kopplingskit" från Helix Autosport...

Fördelningen då:

Tuning: ~ 50 000:-
Däck & Fälg: ~ 60 000:-
Styling + Lackering: ~ 50 000:-
Multimedia: ~ 55 000:-
Väghållning/Bromsar: ~ 20 000:-

Det roligaste var att då vi hämtade ut den, ny från fabrik, så kände man att denna bilen skall man ha som den är, men tänkte inte göra något alls med den, sedan blir det som ett "beroende" man vill bara göra mer och mer...hela tiden....Nu, har man verkligen gjort allt man velat....så, nu skall man släppa den där stressen/pressen utav att ständigt ha något hängandes över en...

Det där att hela tiden behöva åka någonstans och göra det och det...samt få det och det monterat...

Nu är det dags att "skörda frukten" snart och bara njuta utav det hela, det skall bli så skönt...då är ju "bilvårdandet" , det ändå som hänger över en wink. Fast det kan vara tillräckligt illa, då man är pedant och har en svart bil.

Det är skönt att äntligen se ett slut på dessa ständigt pågående "projket" big_smile Det tar mycket rid/kraft...viss perioder, har man inte gjort annat än att tänkt på bilen...då, saker inte gått som det varit tänkt etc.

Ser framåt att bara njuta denna sommaren...och tvätta tongue That's it!!! big_smile

Med Vänlig Hälsning

Ojojojoj otroligt vilka summor, tänk vilken bil du kunde fått från början...
I fjol gick jag o köpte mig en fabriksny custommotorcykel (Honda Shadow) för bara en bråkdel av vad många av er här lagt ut i styling på era bilar, tror jag får ut mer av det än om jag hade lagt dessa 90k på bilen.. smile

det handlar om att prioritera har jag märkt! jag e så bilgalen så att varenda öre går till bilen...har inte råd med något annat än det...sen kan man bränna 100 000:- lätt på en bil men man kan få samma grejjer för 60 000:- men då e det sämre kvalité m.m så ALLT handlar om prioritering big_smile har jag inte rätt om det?

Speedparts That´s why.......
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Absolut inte... det e ju en del som e lite vrickade här uppe o lägger ner så mkt pengar på bilen big_smile Men som du säger det krävs inte så mkt för att få en fräsch bil. Tycker inte det ska handla om ett sätt att visa vem som har mest deg... tycker det börjat se ut så lite här o var sad

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Fast jag håller med om att i vissa fall tycker ju även jag att man kan undra va folk lägger sina pengar på? Det finns ju mer eller mindre bra objekt att utgå ifrån... tongue Med tanke på hur mkt man betalar för det.


mvh

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Katamso skrev:
Absolut inte... det e ju en del som e lite vrickade här uppe o lägger ner så mkt pengar på bilen big_smile Men som du säger det krävs inte så mkt för att få en fräsch bil. Tycker inte det ska handla om ett sätt att visa vem som har mest deg... tycker det börjat se ut så lite här o var sad

lite tråkigt när det är så...sad men va fan killar...ni har ju alla riktigt fräscha bilar!

Speedparts That´s why.......
Ghost RS Skoda Addict
15 juni 2006 · 167 Inlägg

mrcelica skrev:
Ojojojoj otroligt vilka summor, tänk vilken bil du kunde fått från början...
I fjol gick jag o köpte mig en fabriksny custommotorcykel (Honda Shadow) för bara en bråkdel av vad många av er här lagt ut i styling på era bilar, tror jag får ut mer av det än om jag hade lagt dessa 90k på bilen.. smile

Jag/vi fick precis den bil jag/vi ville ha från början!!! wink Och även idag då man 23 månader senare har lagt ner totalt över 400 000:-, så skulle jag ändå inte ha velat lagt dem pengarna på en annan bil.

Denna bilen fyller dem önskemål jag/vi har...samt att den har en underbar prestanda....den är väldigt annorlunda och det är framför allt en väldigt ovanlig modell från början...Sedan som den är "byggd" idag...så, känns den riktigt "unik" och det är en viktig faktor. smile

Sedan ville man verkligen ha en 4-dörrars bil, en relativt liten sådan med snygg kaross och bra "chassie", med god grundprestanda. Så, denna var "klockren" från början, för oss! big_smile

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (15 juni 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Ghost RS Skoda Addict
15 juni 2006 · 167 Inlägg

Audifantast skrev:
[ hahahahaha jo men dom e verkligen fina...e du klara me dom eller blir det ett projekt som ALDRIG blir klart? tongue

Tänkte vara klar med den "svarta", det enda som eventuellt tillkommer...eller troligtvis skall jag nog säga, är som sagt ett komplett "kopplingskit" från Helix Autosport...

Det fanns en tid i "bygget", då man funderade att gå upp ett steg i turbo...då, man redan gjort så mycket med bilen...med större turbo och annan "insprutning"...skall det gå att klämma ur cirka 255-260Hk...innan den börjar bli allt för plågad....Vågar inte tänka på vridet då, men det lär ju ligga uppåt 520-540Nm...

Men, man måste ju även hitta en bra firma i Sverige, som "mappar" dieselbilar...

Det känns som att, skulle man ta steget fullt ut och slutföra den biten, så kan man släppa hela tanken med "bruksbil"....Det är lite på gränsen nu redan...Sedan så vill man ju att bilen skall "leva länge" också...det är själv tanken..med alla pengar man "plockat in" i den...

Så, blir det något mer...så, blir det ett komplett "kopplingskit"...annars ser jag mig som färdig med den, för tillfället...(lätt att säga nu, man hinner nog bli sugen igen, innan sommaren är över) hehe big_smile

Med Vänlig Hälsning

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
mrcelica
15 juni 2006 · 1 639 Inlägg

Jo men med tanke på att jag för 400k skulle få en grymt fräsch vänsterstyrd Supra MKIV samt kunna köpa en fabriksny Toyota Yaris med 5 dörrar och sedan ha cash över att driva dessa en lååång tid framöver så förefaller det helt otroligt att lägga ut detta på en Skoda Fabia, men bara man är nöjd själv så är det huvudsaken ! smile

Senast redigerat av mrcelica (15 juni 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Ghost RS Skoda Addict
15 juni 2006 · 167 Inlägg

Katamso skrev:
Absolut inte... det e ju en del som e lite vrickade här uppe o lägger ner så mkt pengar på bilen big_smile Men som du säger det krävs inte så mkt för att få en fräsch bil. Tycker inte det ska handla om ett sätt att visa vem som har mest deg... tycker det börjat se ut så lite här o var sad

*tar åt mig*

För, man har kunnat gjort så mycket mer..utseendemässigt med bilen...för dem pengar man har lagt ut...

Jag hoppas inte någon tog det jag skrev som "kaxigt" eller så, för det var absolut inte min avsikt med det hela...Allt som är gjort på bilen, är gjort för "oss själva" så att säga, då vi inte har för avsikt att försöka ställa ut den eller få den bedömd.....Det finns som sagt MÄNGDER med bilar som ser så mycket bättre ut...våran ser ut som "skit" jämfört med alla läckra byggen som finns i detta avlånga land.

Jag tycker t.ex. att Misubishin och Audin är två utav dem läckraste bilarna jag sett i hela livet!!! big_smile I mina ögon sett, med min smak...smile

Kan nämna att vårat "body-kit" till denna, ligger avskruvat i källaren här hemma, eftersom man tappade det där med "bruksbils -känslan"...likaså WRC-Vingen...

Jag instämmer helt, det handlar inte om vilka pengar man slösat...bara man trivs själv och är nöjd...det behöver inte kosta så mycket heller...beroende på vad man köper....Vårat "body-kit" + vinge är från Tjeckien...och var förhållandevis billigt..

Aneldningen till att saker och ting dragit iväg mycket i pengar, är ju att man inte kan något själv...jag hade aldrig hållit på med bilar innan vi köpte denna, aldrig varit intresserad riktigt heller....så, då får man ju lämna in till 99% utav det som skall göras på bilen...och det är där det mesta utav pengarna försvinner...

Ursäktar om det jag skrev förr, togs på fel sätt....ville bara visa hur vi "fördelat", pengarna mellan dem olika områden man kan "göra om" på en bil! smile

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (15 juni 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Ghost RS Skoda Addict
15 juni 2006 · 167 Inlägg

mrcelica skrev:
Jo men med tanke på att jag för 400k skulle få en grymt fräsch vänsterstyrd Supra MKIV samt kunna köpa en fabriksny Toyota Yaris med 5 dörrar och sedan ha cash över att driva dessa en lååång tid framöver så förefaller det helt otroligt att lägga ut detta på en Skoda Fabia, men bara man är nöjd själv så är det huvudsaken ! smile

Jag fattar poängen! *ler* smile

Men, där man bor och om man ser till den "körstil" man gillar, så...skulle det inte funka något bra med den sortens bil...Trivs t.ex bra ute efter kurviga skogsvägar...

Så, det hade ju i sådana fall blivit en Mitsubishi Lancer Evolution....eller Subaru Impreza WRX/Sti....eller Mazda MPS...då ligger ju priserna inte allt för långt från vad man lagt ner...sedan vill man ju även bygga "multimedia" i en sådan, man vill ha riktigt feta fälgar/däck...man, vill ju trimma den förr eller senare...

Sedan så har man ju "investerat" lite i bilen efter....som...nu, hade man köpt någon utav ovanstående, så hade man ju varit tvungen att betalat allt på en gång...så, att säga...

Då, hade det hela hamnat betydligt högre..än vad denna gjorde...

Också skall man försäkra den...etc

Men, som sagt..det var aldrig tänkt att det skulle bli så mycket gjort med Skodan heller, från början....

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (15 juni 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Rogga
15 juni 2006 · 4 Inlägg

ca 90.000:- sen föra sommaren på en 242:a e fint det...

Kaka
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Ghost RS skrev:

Audifantast skrev:
[ hahahahaha jo men dom e verkligen fina...e du klara me dom eller blir det ett projekt som ALDRIG blir klart? tongue

Tänkte vara klar med den "svarta", det enda som eventuellt tillkommer...eller troligtvis skall jag nog säga, är som sagt ett komplett "kopplingskit" från Helix Autosport...

Det fanns en tid i "bygget", då man funderade att gå upp ett steg i turbo...då, man redan gjort så mycket med bilen...med större turbo och annan "insprutning"...skall det gå att klämma ur cirka 255-260Hk...innan den börjar bli allt för plågad....Vågar inte tänka på vridet då, men det lär ju ligga uppåt 520-540Nm...

Men, man måste ju även hitta en bra firma i Sverige, som "mappar" dieselbilar...

Det känns som att, skulle man ta steget fullt ut och slutföra den biten, så kan man släppa hela tanken med "bruksbil"....Det är lite på gränsen nu redan...Sedan så vill man ju att bilen skall "leva länge" också...det är själv tanken..med alla pengar man "plockat in" i den...

Så, blir det något mer...så, blir det ett komplett "kopplingskit"...annars ser jag mig som färdig med den, för tillfället...(lätt att säga nu, man hinner nog bli sugen igen, innan sommaren är över) hehe big_smile

Med Vänlig Hälsning

hehe inte fel med lite häst i bilen tongue hehe har en poalre som har en 855:a med 280 hk :S går rätt gött hans bilar finns me på garaget... han heter : Tengil
men 136 pigga hästar räker för mej:D så länge hahah

Speedparts That´s why.......
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Rogga skrev:
ca 90.000:- sen föra sommaren på en 242:a e fint det...

hehe men 240 e fina bilar!! goa som attan att köra...lika så 740 tongue

Speedparts That´s why.......
MickeTuncer Fotograf
15 juni 2006 · 966 Inlägg

Ca 80-90 000 bara d här året.. nästa år kommer det ljudanläggning och ny lack..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang