Hur ser era budgeter ut??

Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Ca 80-90 000 bara d här året.. nästa år kommer det ljudanläggning och ny lack..

shiit vart ställer du ut den? tongue  den platsar ju nästan i Elmia big_smile

Speedparts That´s why.......
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Ghost RS skrev:
*tar åt mig*

Menade inte här i tråden o inte dej heller... smile menar överlag nuförtiden!
Lite så på utställningar oxå... den som har mest deg kan bygga mest o vinne mest. Svårt att som vanlig "dödlig" att konkurrera mot helsponsrade killar.

Tycker man borde dela upp uställningen i olika klasser som billjudet.
En tanke bara.


mvh

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Ghost RS Skoda Addict
15 juni 2006 · 167 Inlägg

Katamso skrev:

Ghost RS skrev:
*tar åt mig*

Menade inte här i tråden o inte dej heller... smile menar överlag nuförtiden!
Lite så på utställningar oxå... den som har mest deg kan bygga mest o vinne mest. Svårt att som vanlig "dödlig" att konkurrera mot helsponsrade killar.

Tycker man borde dela upp uställningen i olika klasser som billjudet.
En tanke bara.


mvh

Okej!!! smile Vad bra! *ler*

Jag tycker som dig...det finns ju många som är mer eller mindre helt sponsrade, blir ju svårt att "tävla" på samma villkor då!!!

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (15 juni 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Ja näe det e sant. Tycker det e grymma byggen både Koozen o Funnen bygger. Men ska man betala för samma delar så kostar det ju ohygligt mycke och det är tråkigt när det handlar lite om vem som har tjockast plånka. Dom som e helsponsrade kanske skulle finnas på utställningarna som hedersgäster eller liknande.

Mvh

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

något som skulle vara grymt e om någon som inte var nått sponsrad skulle komma till elmia o slå alla med storm med sin bil o vinna.... vore verkligen kul...för dom som vinner nu e det inte svårt att fixa bilar...det blir som deras jobb :S har andra som gör jobbet o stylar åt dom i princip nbara dom som SÄGER att dom gjort allt .....gillar itne sådant fast bilarna e ju otroligt snygga tongue

Speedparts That´s why.......
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Nu får du va försiktig med va du säger... få av dom riktigt stora lämna iväg sina byggen! Dom gör rubbet själva. Koozen tillexempel! Dock finns det ju dom lämnar bort bilen o låter nån bygga om den helt... inget fel med det. Låt dom som e bra på det göra det... dock lite sådär att ställa ut en bil som man inte byggt själv o ta åt sej äran för det.... det e lite värre tycker jag!


mvh

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

lite så jag menade tongue

Speedparts That´s why.......
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Audifantast skrev:
lite så jag menade tongue

Okej. Håller med om att dom som endast lämnar bort allt jobb o sen står o tar all ära för bilen är lite sådär. Då bör man ju stå som demobil för firma som gjort det eller likande. Inte heller kanske så man ska tävla med dom som bygger själva utan isåfall i nån typ företagsbyggda bilar-klassen smile

Likdant med dom som köper en bil färdig. Hur kul kan det vara att ställa ut den utan att göra nåt själv med den? Tycker sånt e lite trist. Jag har själv bara ställt ut lite o känslan när jag vann va helt otrolig, Man har lagt ner timmar på jobb o pengar o försakat massa saker o så vinner man då e känslan otrolig. Undrar hur nån som inte petat på sin bil känner om man vinner? Lika värdig vinnare? Nja jag vet inte?

Bra diskussion här!

mvh

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

mmm ¨ålelr med! kusinen köpt en färdig stylad Calibra och han får BARA bra kritik vart han än går...Han får en massa blickar på snat men han berättade att inget av dessa kan han ta emot o känna att det värmer...men nu först när han lackat front, bytt framlyktor, board, och lite annat utanför och sedan har han även fixat dator i bilen me touch screen...först NU kan han säga att allt gott som sägs om den börjar kännas som dom menar han...kan VERKLIGEN inta vara roligt att ha en bil där en annan stylat färdigt bilen :S

Speedparts That´s why.......
MilleN
15 juni 2006 · 9 108 Inlägg

Jo det är svårt att som vanlig knegare kunna jämföra sig med de helsponsrade byggena, men sånt är livet.. Det som är jävligt synd är att Bilsport ändrat utställningsklasserna på en dag på strippen, förut hade man ju en liiten chans att dra hem nåt i märkesklassen men nu är det ju helkört smile Men skit samma, ställer ut för att det är kul. Bara en bonus med folk som tycker om bilen! Tror dock att bilsport tappar väldigt många utställare med 'normala' byggen pga de nya reglerna..

För att svara på frågan i topic så har jag inte orkat hålla räkningen på hur mkt man lagt ut men det har blivit minst 25-35.000 / år i snitt på trim/prylar/lack/fälgar/styling under de tre åren jag haft den i alla fall.. Det är en hobby och det får vara värt pengarna!

Senast redigerat av MilleN (15 juni 2006)

Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

MilleN skrev:
Jo det är svårt att som vanlig knegare kunna jämföra sig med de helsponsrade byggena, men sånt är livet.. Det som är jävligt synd är att Bilsport ändrat utställningsklasserna på en dag på strippen, förut hade man ju en liiten chans att dra hem nåt i märkesklassen men nu är det ju helkört smile Men skit samma, ställer ut för att det är kul. Bara en bonus med folk som tycker om bilen! Tror dock att bilsport tappar väldigt många utställare med 'normala' byggen pga de nya reglerna..

För att svara på frågan i topic så har jag inte orkat hålla räkningen på hur mkt man lagt ut men det har blivit minst 25-35.000 / år i snitt på trim/prylar/lack/fälgar/styling under de tre åren jag haft den i alla fall.. Det är en hobby och det får vara värt pengarna!

en jävligt fin bil iallafall smile

Speedparts That´s why.......
Jockecalibra
15 juni 2006 · 356 Inlägg

jag har prisis börjat styla bilen. lexos lampor bak är det ända som har kommigt på än. men spolier paketet ligger hos polaren och är snart klart för att monteras och så håller jag på att bygga bil ljud i bilen. och så har jag köpt M3 speglar i kolfiber som men ska på. sen kommer det komma större fälgar och ny lack kommer även vinge och ny huv att monteras till vintern. även börjat att montera led under bilen. har lagt ner ca ca 30 tussen än på ljud och spoler paket och led och däck och kolfiber spelglar +plus det som bilen kosta.

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
viccoA
15 juni 2006 · 3 110 Inlägg

Jag försöker lägga ner så lite som möjligt, tongue
Just nu står nya fälgar och ny hu på önskelistan. Men är sugen på att plocka ur ett par hundra hästar till ur maskinen. Mycket man vill, sen känns det rätt surt. Man får vara glad om man får tillbaka 20% av pengarna man lagt ner på styling vid försäljning. smile

Katamso Superstar
16 juni 2006 · 511 Inlägg

Audifantast skrev:
mmm ¨ålelr med! kusinen köpt en färdig stylad Calibra och han får BARA bra kritik vart han än går...Han får en massa blickar på snat men han berättade att inget av dessa kan han ta emot o känna att det värmer...men nu först när han lackat front, bytt framlyktor, board, och lite annat utanför och sedan har han även fixat dator i bilen me touch screen...först NU kan han säga att allt gott som sägs om den börjar kännas som dom menar han...kan VERKLIGEN inta vara roligt att ha en bil där en annan stylat färdigt bilen :S

Ja näe men det e ju sant... vet man väl med sej själv, hur kul kan det vara att få beröm för nåt man inte gjort själv? Känns ju inte äkta. Det e ju när man jobbat o slitit som man värkligen känner sej stolt!


mvh

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Audifantast Fartälskare
17 juni 2006 · 390 Inlägg

mmm det e ju så......  ska försöka göra så mycket av arbetet på min bil själv...lämnar in toningen o lackningen men resten gö jag själv=)

Speedparts That´s why.......
hoppidoppi
17 juni 2006 · 9 Inlägg

bara fälgar och sänkning kostar ju upp emot 20 lax för billigare fälgar och däck tycker det är det första man ska göra om man vill ha en snygg bil och det syns direkt

plattan i mattan
Saab 93 se (2001)
SoL Eigenbrötler
17 juni 2006 · 1 237 Inlägg

jag har lagt 30000:- totalt på bilen, det inkluderar inköp av bil, och stereo och lack osv...

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
mrcelica
17 juni 2006 · 1 639 Inlägg

hoppidoppi skrev:
bara fälgar och sänkning kostar ju upp emot 20 lax för billigare fälgar och däck tycker det är det första man ska göra om man vill ha en snygg bil och det syns direkt

Du kan få fina fälgar inkl däck för runt 10k....

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Audifantast Fartälskare
17 juni 2006 · 390 Inlägg

Hittade ett paketpris me alufälgar te min för 6700:- då var det 17" lågprofilsdäck....fälgen var fkatist riktigt fin...inte så man hoppar till men ändå fina. Däckena var monterade på fälgen och balanserade

Speedparts That´s why.......
vitafaran
17 juni 2006 · 142 Inlägg

Audifantast skrev:
men ska ej ha wide boddy kit på min wink men ska inköpa 17" fälgar och kjolpaket inna  vintern och då har jag lagt ut 21 000:- sedan nästa år så blir det toning som jag lämnar in, lackning, dekaler, och mycket små styling som man kan göra när allt e "klart". Imorgon ska jag åka till en kompis i trollhättan o köpa utblås 4,5"... sen när jag har råd blir det 2,5" system från kat o raacing kat. räknat lite på det och när den e klar i mina nuvarande planer kommer det gått på nånstans runt 45 000-50 000:- då e det me lackning o allt nämnt ovan inräknat...kjolpaketet går bara på 5500 så det e inte dyrt...hittade det på dreamcar.nu...men sedan får man ju räkna in helförsäklring, skatt, garage avgift, service, och allt för att hålla kärran rullande och inte minst bensin! men som sagt så e detta första bilen...ska ha den som ett 2 års projekt....

asså att du orkar att lägga ut pengar på en audi 90 tongue bättre o ta dom där 50 tusen du hade tänkt att lägga ut o köpa en riktig bil som redan är snygg från början.

ajja alla har ju sin egen smak hmm

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang