5384
Sök

Bra guide för att lära sig bygga tex ljud med glasfiber?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Tänkte kolla om det fins någon bra sida man kan ha som guide för att lära sig bygga med blasfiber, vart man köper allt man behöver, vad man ska tänka på
Och hur man går tillväga.

Är bra sugen på att bygga baslåda i skuffen och bygga om dörrarna men skulle behöva lära mig mycket innan man vågar gå lös på bilen och skulle som sagt vilja göra det själv.

Någon som har nå bra tipps på sidor eller liknande man kan läsa sig till det mesta?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
jo vars en liten hjälp iallafall tongue har faktiskt aldrig hört talas om hönsnät och stereo bygge tongue men alla har väll sina finurliga ideer. släng gärna in mer bara, fidor från andra forum eller sidor eller vad som hellst som man kan ha till hjälp för detta ändamål.

Kanske flera som kan ha nytta av denna tråd oxå? smile

stRaend
21 maj 2010
tror alla läser guiden och ställer sina frågor där, med tanke på att den är klistrad längst upp i denna forumdel?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
21 maj 2010
stRaend skrev:
tror alla läser guiden och ställer sina frågor där, med tanke på att den är klistrad längst upp i denna forumdel?

den ligger nog där pga det tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
stRaend skrev:

Skulle du kunna börja riva och bygga ljud av att enbart läsa den? tongue inte vet jag om jag känner mig tillräckligt vetande om hur man gör.

stRaend
21 maj 2010
Om jag nu inte skulle förstå hur han menar så skulle jag nog skriva i den redan existerande tråden och inte skapa en helt ny med frågor om den första tråden.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
21 maj 2010
alla börjar någonstans, ingen som kan det utan att ha provat. följer man instruktionerna på hur man ska göra när man plastar. (vilket står på burken) blandningen, glasfibermatta. pensla. osv.

ser man bilder, tips, osv. vilket de finns flera trådar om, projekt, google, osv. så finner man svar. samt så kan man fråga på stället där man inhandlar det. sen får man pröva lite på fleecetyg t.ex. se hur de fungerar innan man prövar på nå mer seriöst. för de är ändå mkt jobb som ska till med slipning osv.

och ja, det kunde jag.. har gjort de flertal gånger. dock måste man ju inse att inget är lätt innan man prövar, och man blir bättre på de ju mer man gör det smile
Senast redigerat av pattilatti2 (21 maj 2010)

16 197 Inlägg
21 maj 2010
Dark_Angel skrev:
pattilatti2 skrev:
stRaend skrev:

Skulle du kunna börja riva och bygga ljud av att enbart läsa den? tongue inte vet jag om jag känner mig tillräckligt vetande om hur man gör.

man lär sig ALDRIG om man inte vågar testa...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök