Omkörning på avfarts höger sida.. och tjafs efteråt.. (bild)

Rquired Allmänt envis
23 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Imponerande tålamod du har, jag hade stannat, och när han klivit ur bilen kört därifrån. Sedan hade jag ringt polisen oavsett om han följt efter igen (troligt) eller låtit mig vara och gett dem registeringsnummret samt berättat historien i korta drag.

Markera att han betedde sig aggressivt, nästan så du skall överdriva.Att polisen ger sig iväg och letar är väl inte så sannolikt, men de kommer hålla utkik efter honom.

Och när/om de stoppar honom så får du för det första en liten "hämnd" på idioten och för det andra så är det erfaren person som stoppar vad som nästa gång faktiskt kan vara en påverkad eller störd (kort sagt, riktigt farlig) person och inte en självgod fegis med mamma bakom sig smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rock-Star
23 maj 2010 · 2 982 Inlägg

Vitamin skrev:
Imponerande att du kunde hålla dig lugn

impad jag med. hade jag varit i din sits så hade hans morsa fått vittna

jag förespråkar inte våld men det finns fan gränser och han gick över den ganska tidigt.

Senast redigerat av Residence (23 maj 2010)

Volvo_Mannen Volvoskadad
23 maj 2010 · 6 017 Inlägg

KHRacing skrev:

mr_right skrev:
Idag så körde jag hem från säffle till Karlstad. ( hade en vän med mig i bilen /mästare i thaiboxning och trännat i ca 15 år,  och jag har tränat karate i 13 år)

Enda jag reagerade på var detta:
Vad fan har detta överhuvudtaget med saken att göra ?
varför nämna detta föutom att skryta ?

*undrar*

idioter till förare finns detg mer än överallt, det borde du veta :-)

sjysst att du kunde hålla dig lugn dock.

Jag skulle tro att han syftar på att han och hans kompis utan större bekymmer skulle kunnat golva killen i andra bilen. Något alla kanske inte klarar av..?

Jonas
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
23 maj 2010 · 461 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

KHRacing skrev:

mr_right skrev:
Idag så körde jag hem från säffle till Karlstad. ( hade en vän med mig i bilen /mästare i thaiboxning och trännat i ca 15 år,  och jag har tränat karate i 13 år)

Enda jag reagerade på var detta:
Vad fan har detta överhuvudtaget med saken att göra ?
varför nämna detta föutom att skryta ?

*undrar*

idioter till förare finns detg mer än överallt, det borde du veta :-)

sjysst att du kunde hålla dig lugn dock.

Jag skulle tro att han syftar på att han och hans kompis utan större bekymmer skulle kunnat golva killen i andra bilen. Något alla kanske inte klarar av..?

du gissade rätt, jag tog inte emot skitet för att jag kunde inget göra,  dvs.

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
volvoErik
23 maj 2010 · 9 Inlägg

tycker det inte var mer än rätt att hans bil gick sönder.
ett oförståndigt och ohyffsat sätt att bete sig på annars

Volvo xc70 "summum" (2008)
KHRacing
23 maj 2010 ·

Volvo_Mannen skrev:
Jag skulle tro att han syftar på att han och hans kompis utan större bekymmer skulle kunnat golva killen i andra bilen. Något alla kanske inte klarar av..?

högst troligt är det så, MEN - alla känner inte till alla eller vet vad de har i skuffen/baksätet.
istället för killens morsa så kunde det vatt ett gängtalibaner som hade bazokas.... :-9 ironi)

HansN83 x40
24 maj 2010 · 1 209 Inlägg

KHRacing skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Jag skulle tro att han syftar på att han och hans kompis utan större bekymmer skulle kunnat golva killen i andra bilen. Något alla kanske inte klarar av..?

högst troligt är det så, MEN - alla känner inte till alla eller vet vad de har i skuffen/baksätet.
istället för killens morsa så kunde det vatt ett gängtalibaner som hade bazokas.... :-9 ironi)

bra fantasi, lollollollol visst fan att d kan hända.. big_smile

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Hamilton
24 maj 2010 · 8 864 Inlägg

Jag är mest förundrad över att man ens tar sig tid till att stanna och slösa bort 10min av sitt liv som man aldrig får igen på sånt här dravel.

Fotograf på tierpidag.se
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
24 maj 2010 · 461 Inlägg

Hamilton skrev:
Jag är mest förundrad över att man ens tar sig tid till att stanna och slösa bort 10min av sitt liv som man aldrig får igen på sånt här dravel.

hellre och lägga 10 min  och lösa ut situationen än gå resten av tiden och kolla över axeln.  ( eller hur man nu säger det)

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Volvo_Mannen Volvoskadad
24 maj 2010 · 6 017 Inlägg

mr_right skrev:

Hamilton skrev:
Jag är mest förundrad över att man ens tar sig tid till att stanna och slösa bort 10min av sitt liv som man aldrig får igen på sånt här dravel.

hellre och lägga 10 min  och lösa ut situationen än gå resten av tiden och kolla över axeln.  ( eller hur man nu säger det)

Helt rätt tänkt, fler borde tänka som dig!

Jonas
2-8Injection
24 maj 2010 · 120 Inlägg

Jobbig situation! Man tror inte det finns sådana människor.. förstår inte varför han inte bara körde om, om han nu hade så bråttom. Ännu konstigare att han ville slösa massa tid på att prata massa skit!

Låter som du gjorde det bästa möjliga av läget i alla fall=)

Vikner
24 maj 2010 · 40 Inlägg

Jag måste verkligen berömma dig för ditt lugna tålamod!
Förstår mig inte på vissa (ursäkta uttrycket)  "invandrade" som kör sådär och inte kan behärska sig i trafiken trots sina dåliga dagar.
Hmm. Säger bara.
Hej då körkortet om det fortsätter sådär och en farbrorblå står i närheten!

Men jag ger dig en stor applåd som håller dig så lugn som du gjorde!

ZonaX Svetsare
24 maj 2010 · 3 150 Inlägg

2-8Injection skrev:
Jobbig situation! Man tror inte det finns sådana människor.. förstår inte varför han inte bara körde om, om han nu hade så bråttom. Ännu konstigare att han ville slösa massa tid på att prata massa skit!

Låter som du gjorde det bästa möjliga av läget i alla fall=)

Utan att låta rasistisk eller trycka ner nån här men är det ändå inte typiskt för "nyinvandrare"? Kan knappt svenska och kaxiga som bara fan!  Tjabbar bara för tjabbets skull och eventuellt få slå nåt slag så han bryter knogarna som han sen ska skryta om för sina "bröder".  Glömmer aldrig gymnasiets "iv-våning". Dom kan ju bete sig som en vettig människa förfan.

Och sen omkörningen i sig var ju helt rubbad.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
JohanW
24 maj 2010 · 212 Inlägg

Imponerande tålamod smile
Har själv hamnat i liknande situationer och tyvärr vid alla tillfällen liknande klientel inblandade. Det intressanta är att ju lugnare man själv är ju mera aggressiva blir personerna i fråga, blev bland annat mordhotad för ett tag sedan för att jag åkt ner i ett parkeringsgarage, blev tjaffs utan någon som helst anledning.

Vid ett annat tillfälle nyligen blev det massa tjaffs på grund av personen i fråga gjorde en U-sväng framför mig över dubbelt heldraget (han kom inte runt helt utan fick backa och hålla på) Då tyckte han att jag ställde mig för nära och blev skitförbannad när jag påpekade hur olämpligt det var med en U-sväng på platsen wink

Mini JCW (2016)
Muttley
24 maj 2010 ·

Hade skrattat han rakt upp i ansiktet och dragit upp rutan och iskallt kört från platsen och sketit i att käfta smile.

Sådant folk med ett jävla temperament i trafiken borde direkt fråntas körkort.

Muttley
24 maj 2010 ·

ZonaX skrev:

2-8Injection skrev:
Jobbig situation! Man tror inte det finns sådana människor.. förstår inte varför han inte bara körde om, om han nu hade så bråttom. Ännu konstigare att han ville slösa massa tid på att prata massa skit!

Låter som du gjorde det bästa möjliga av läget i alla fall=)

Utan att låta rasistisk eller trycka ner nån här men är det ändå inte typiskt för "nyinvandrare"? Kan knappt svenska och kaxiga som bara fan!  .

Ordentligt aggressiva tar alltid upp för att försöka trycka ner folk, att de knullar våra kvinnor och systrar bla bla bla.

Andromeda Rumpmas
24 maj 2010 · 3 860 Inlägg

Du visar prov på en storligen imponerande självbehärskning. Det är sådana som skulle må bra av en Propp(tm) och får säkert smaka en sådan så småningom när de ger sig på någon med mer "normal" stubin.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
24 maj 2010 · 461 Inlägg

Jag tackar er allihopa

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Noiseprojekt
24 maj 2010 · 1 523 Inlägg

Råkade ut för en liknade händelse för några år sen..
Satt o körde kompisens Kadett 1200, 70 på 70-väg började närma oss en fartkamera så vi tog det lugnt.
Då kommer det upp en S40 t4 i bakspegel som fick bromsa.
Dock gjorde jag tvärtom än dig, jag la mig vid den heldragna linjen.
Efter lite "biljakt" i laglig fart så började killen i S40 blinka och blev allmänt pissed, efter några minuter så fick han nog och drog om oss.

När vi närmade oss stan så stod han på en fick som också var heldragen, alltså stoppförbud
Allt eftersom vi kom närmare honom så såg vi att han och hans fyra invandrarkompisar var på väg ut i vägen och skulle ha tag i oss.
När dom inte fick det, började han jaga oss i stan (RV50, motala) och som ni vet har inte en kadett med 1,2 liter motor nån större chans mot en t4..

Måttligt skraja eftersom ingen av oss 3 i bilen är/var direkt stora emot dom fem invandrarkillarna...
Dock polisanmälde vi dom...

även detta en IQ-befriad

volvoentusiasten
25 maj 2010 · 4 005 Inlägg

Tycker även jag att du var rejält imponerande lugn.

Själv hade jag nog inte stannat utan ringt efter Polis om ngn hade förföljt mig så länge.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang