5361
Sök

Tips på baslådetyp till kombi?

1 658 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Nu har jag ett par frågor till er ljudkunniga! smile Det är såhär att jag tänkte bygga en smidig låda att ha i min Volvo 945. Tidigare så körde jag med en STOR portad låda med en 18" Rockford Fosgate punch. Dock så ska jag ha in en barnvagn i skuffen inom snar framtid så platsen behövs verkligen.

Har funderat på att bygga en låda och sätta på sidan bakom hjulhuset mot skuffluckan. Har en CDT Audio 10" som spelade väldigt bra i min förra sedan, dock i sluten låda. Är väl portad som gäller i kombi? hur som helst så krävde den basen bara 20liters lådvolym så den vore smidig att köra med.

Har även funderat på att bygga en låda i reserhjulsbaljan där det finns riktigt mycket plats och bygget av en stor låda är möjlig utan att vara ivägen. Hur blir det egentligen med att ha basen/basarna spela uppåt?

Tacksam för svar smile

/David
Senast redigerat av Munkis (24 maj 2010)

Superhedde
255 Inlägg
24 maj 2010
Lämplig lådprincip har ingenting med bilen att göra utan elementets parametrar. Om din bas fungerade bra i 20liters sluten låda i förra bilen så kommer den göra det i din kombi också. Oavsett om du spelar basen uppåt, åt sidan bakom hjulhuset eller bakåt så kommer det fungera bra. Montera basen där du själv finner det lämpligt. smile

Mvh Mattias Hedin
Senast redigerat av DJ_Hedde (24 maj 2010)

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer

1 658 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
DJ_Hedde skrev:
Lämplig lådprincip har ingenting med bilen att göra utan elementets parametrar. Om din bas fungerade bra i 20liters sluten låda i förra bilen så kommer den göra det i din kombi också. Oavsett om du spelar basen uppåt, åt sidan bakom hjulhuset eller bakåt så kommer det fungera bra. Montera basen där du själv finner det lämpligt. smile

Mvh Mattias Hedin

Härligt! tack för hjälpen smile

Sök