EmilHammarlund skrev:
Pratade med en som ägt en 316 E36. Låg spoiler och lättare än en Volvo bak gjorde den olämplig på vintern? Dessutom extremt dyra delar? Även på sommaren är det bra om inte bilen är för låg.
Inga rätt där, E36 är inte lätt i baken som en gammal Volvo utan neutral. Visst, det är en bakhjulsdriven bil så det går att köra brett om man vill men provocerar man inte är det en stadig bil även vintertid.
Och framkomligheten är kanon, trots att min är sänkt tog den sig fram hela den gångna vintern utan att köra fast en enda gång, och min bruksbil håller sig inte till plogade asfaltsvägar utan hamnar gärna på oplogade grusvägar utanför stan i olika ärenden.
En E36 utan M-paket* är dels högre, och köper du en med ASC kväver detta hjulspinn i dess linda. Kort och gott en mycket rolig och bra vinterbil, även om man säkert kan hitta en som är snäppet vassare,
Och reservdelspriserna har tragglats igenom flera gånger, söker du på forumet hittar du några exempel. Och även om det inte når samma nivå som din Volvo kan man knappast kalla det dyrt heller.
Tolkar det som om någon inte var så nöjd med sin Bmw, men vad han jämför med vet jag inte...
*Min bil har inget M-paket men är sänkt motsvarande ett sådant.
Senast redigerat av Rquired (7 juli 2010)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.