5255
Sök

Slutenlåda fast basen inte är rekomenderad för slutenlåda - T215D2

591 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Hej

Jag fick erbjudande att köpa lite bilstereo saker av en kompis till jävligt bra pris så jag kunde inte låta bli.

I köpet följde det med en 15" bas Rockford Power T215D2. Och det är nu mitt problem kommer. Jag har en Volvo 740 sedan som ni kanske ser. Det kommer bli jävligt bökigt att få in en 15" i bakluckan på denna bil. Så tanken va att bygga en låda i reservhjulsbaljan. Men på Rockford hemsida finns inga ritningar på slutenlåda till denna bas. Bara portade. Vad händer om jag bygger en slutenlåda ändå till denna bas?. Kan den ta skada av det?. Eller hur hade ni gjort?.

I värsta fall får jag väl försöka sälja eller byta bort den här mot en mindre i samma klass. Den följde ju med i köpet. Eller kapa bort plåt och bygga om i bagageutrymmet men det känns väl lite overkill. Samtidigt är ju även 15" lite stor för mig som till mestadels bara lyssnar på rock också.

//Jens.

16 197 Inlägg
27 maj 2010
den basen går att köra slutet men de spelar såååå mycke bättre portat.. ja tycker att du ska sälja/byta den mot 10 elle 12" basar så att du får in dom under hatthyllan.. 10" e ju att föredra.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 maj 2010
Vad har du å driva den med? Den kräver sjuka mängder effekt..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

591 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Tokken skrev:

Fick med ett Rockford Power T8002 samt en konding.

16 197 Inlägg
27 maj 2010
744tic skrev:
Tokken skrev:

du fick me andra ord me saker som kostarde 12.000 när du köpte bilen..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fattig student
1 282 Inlägg
27 maj 2010
Ska du neråt landet så kan du få byta den mot mina tre rfp1830 10:or tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 maj 2010
744tic skrev:
Tokken skrev:

Vilket inte är i närheten vad den besten kräver effektmässigt.. Nu pratar vi upp mot 2kW ren effekt MINST.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

stRaend
27 maj 2010
evilaudio skrev:
744tic skrev:
Tokken skrev:

du fick me andra ord me saker som kostarde 12.000 när du köpte bilen..tongue

han köpte detta separat av en kompis wink bilen hade han redan

591 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Jo precis. Köpte 1st 5.25 Rockford Power kit system , 4st Rockford Power 6.5 coax samt denna bas och två slutsteg varav ena är ett t8002 och det andra är ett t4004. Sen fick jag med en cd-spelare av märket Pioneer modell DEH-P88RS. Samt alla kablar , kondensator och grejjer som han haft i sin v40.

Edit: Har setat och funderat nu. Basen är ju en T215D2 dvs två talspolar med 2x2ohm då kan jag koppla den som 1ohm eller 4ohm. 1ohm klarar ju inte steget i bryggat läge = fail. Och köra basen i 4ohm ger ju steget bara 400w rms = också fail. Hade ju varit bättre med en T215D4 isf. Vet inte hur polaren tänkte när han köpte dessa grejjer. För man kan väl inte köra en talspole på varje kanal? så det blir 2ohm eller blir det fortfarande 4ohm?. Vore ju kul att få steget att lämna så mkt effekt som möjligt.
Senast redigerat av 744tic (29 maj 2010)

Sök