5418
Sök

Luktborttagare?

Kocken
487 Inlägg
16 juni 2006
Trådstartare
Hade en burk färgförtunning som läckte i bilen men gjorde rent mattan som det spilldes på och vädrade ur bilen ett par timmar, men det luktar fortfarande som fan...vad ska man göra?

Leg. Spådam
816 Inlägg
16 juni 2006
Wunderbaum

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

134 Inlägg
16 juni 2006
Åk in på micro o fråga dom efter ett lukt bortagar medel på flaska..mina skor luktar som nya efter att  jag sprutat i d medlet i dom..o dom har jag använt varje dag i över 1år!!tongue

Kocken
487 Inlägg
16 juni 2006
Trådstartare
Merclone skrev:
Wunderbaum

vill få bort lukten....inte dölja den

Leg. Spådam
816 Inlägg
16 juni 2006
Mrajax skrev:
Åk in på micro o fråga dom efter ett lukt bortagar medel på flaska..mina skor luktar som nya efter att  jag sprutat i d medlet i dom..o dom har jag använt varje dag i över 1år!!tongue

Bra tips, funkar helt okej, men det är lite skillnad på fotsvett och färgförtunning :S Men kör på det, och sen lufta lufta lufta!

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

sixten
252 Inlägg
16 juni 2006
vad heter de då... ställ in en burk hmm... är de amoniak? låt den stå några timmar/dygn, ta ut den och de luktar lite sånt i nån dag sen är allting borta. brukar funka rätt bra på inrökta bilar...

hmm... kanske inte menar amoniak, ättika. kommer inte på vad de heter men de finns nånting, fråga mor din hon vet säkert vad jag menar wink luktar skit vidrigt gör de iaf...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
Kocken
487 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
xisten skrev:
vad heter de då... ställ in en burk hmm... är de amoniak? låt den stå några timmar/dygn, ta ut den och de luktar lite sånt i nån dag sen är allting borta. brukar funka rätt bra på inrökta bilar...

hmm... kanske inte menar amoniak, ättika. kommer inte på vad de heter men de finns nånting, fråga mor din hon vet säkert vad jag menar wink luktar skit vidrigt gör de iaf...

jo det är amoniak...sett de på tv. Men fick då också höra att efter någon vecka kommer lukterna tillbaka....det var insider på TV3 som visade det. Handlade om folk som säljer bilar och säger att de är nyare än de är.

1 079 Inlägg
17 juni 2006
Det kan vara svårt att göra rent en matta, kan ju ha sugits upp rätt duktigt under, ättika brukar fungera där folk rökt och så men förtunning det vetifan om det rår på. Du får försöka med att lyfta på mattan spreja klädseltvättskum och dammsuga, vädra några dagar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Sök