6501
Sök

Återhämtning efter gymmet! vad föredrar du?

509 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Vad käkar ni efter gymmet? Gainer! whey 80 lr liknande? vad tycker ni är bäst och ge mest resultat?

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
31 maj 2010
On golden standard dricker jag efter ett träningspass=)

453 Inlägg
31 maj 2010
Superdtm skrev:
On golden standard dricker jag efter ett träningspass=)

Den vann årets bästa protein (Y) ska vara bra.
Själv kör jag innan träning animal pump sen efter anabolic halo, ska egentligen ha protein upp till det men nu inför sommaren försöjer man ju blir lite mer slim smile Och mitt protein är weider med ett av dom bästa proteinpulverna på marknaden, synd bara det är så dyrt

Men det funkar fin fin och anabolic halo är något av det godaste jag druckit! blir som is i strupen efter man druckit! Den med lite is på sommaren hehe.wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
31 maj 2010
Dricker 10g aminosyror (bcaa) före och efter passet, sen blir det en massa mat inom en timme efter. Funkar alldeles utmärkt. Alternativt kan man ta 15-20g bcaa att dricka under själva passet. Xtend från scivation smakar saft, bcaa-fx från gymvaruhuset är billigt men smakar skit (går dock att blanda med fun light).

<3 Japs
680 Inlägg
1 juni 2010
Jag kör WHEY-80 efter passet smile Kör inget innan så (förutom Keso på e.m fikat), har så mkt energi ändå ^^

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

648 Inlägg
1 juni 2010
Rage Xtreme före passet och efter Gainer pro alternativt mat eller båda tongue

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 juni 2010
Mat fungerar alldeles utmärkt om man inte vill äta proteinpulver. Proteinpulver är bara mat i pulverform, och det tar jag för att öka proteinintaget. Gainer är i regel proteinpulver med tillsatt kolhydrat i stora mängder, oftast maltodextrin då det är skitbilligt samt lite vitaminer och mineraler. Det lönar sig bättre att köpa en säck maltodextrin och blanda med proteinpulver för att få sig en egentillverkad gainer. Komplettera med en vitamintablett. Det är smidigt att dra i sig efter passet om det dröjer ett par timmar tills man äter. Att trycka i sig en massa flytande kolhydrater under annat tillfälle än efter passet är inte nödvändigt om man inte kör en medveten satsning att gå upp i vikt och har svårt att äta tillräckligt för att åstadkomma det. Kolhydrater är dock nödvändigt för återhämtningen efter ett pass, liksom protein är nödvändigt för att upprätthåla proteinbalansen.

Protein och kolhydrater är mat i pulverform. Det fungerar som det är tänkt. Sedan finns det en uppsjö av andra kosttillskott som riktar sig till tränande med mer eller mindre fantasifulla namn, som i bästa fall ger placeboeffekt.
Testoboosters och liknande är bara skräp. Forskning har inte kunnat påvisa några signifikanta resultat. De enda som fungerar är t ex gamla Jungle Warfare, som innehöll prehormoner och därmed dopingklassades i Sverige på mycket goda grunder. Pengar i sjön således. Men det mesta går att sälja med mördande reklam heter det ju. Sedan kan folk säga att tillskott x och y funkade i alla fall för mig, men man ska inte underskatta placeboeffekten. Dock är det inte värt 500 spänn i månaden för placebo, och sedan hade de personer som lovordade tillskott x knappast deltagit i en dubbel blindstudie där man jämförde styrkeökningar och muskelbiopsier kontra placebo. De påståendena tar jag lugnt med en nypa salt och nickar och ler. smile

Det som fungerar är fria aminosyror (EAA,BCAA) om det tas omedelbart före passet. Tas det efter passet eller så mycket som en timme före passet har det lika massiv effekt som ett glas vatten.
Kreatin är det mest potenta kosttillskottet, och också bland de billigaste. Det ger en ökning av muskelmassan med runt 1-2% jämfört med placebo. Betänk då att det brukar sägas att det bara går att lägga på upp till 2 kg muskelmassa/år (torrvikt) för en odopad individ med goda förutsättningar. Kreatin ökar ju främst muskeluthålligheten genom att öka andelen glykogen i musklerna.
Koffein är billigt och bra, och är den mest effektiva, kanske enda effektiva, ingrediensen i de flesta pre-workouttillskott. En stor dos koffein piggar upp avsevärt efter en lång dag på jobbet.

:-)
367 Inlägg
1 juni 2010
EAA är det bästa du kan få i dig efter ett träningspass smile

10g före och 10g efter.

Vilket jag kör wink

2 594 Inlägg
1 juni 2010
skälv kör man med en stor stark före och en efter

453 Inlägg
1 juni 2010
Ejan skrev:

Hur funkar rage xtreme för dig? valde mellan det och animal pump. blev animal men hur funkar rage för dig hört det ska vara jävligt bra smile

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
1 juni 2010
whey-80 efter passet. ibland även innan passet som ett snabbt mellanmål smile

1 723 Inlägg
1 juni 2010
Eaa och kreatinpyruvat före och proteinpulver efter passet. Äter nåt mer eller mindre vettigt när jag kommer hem.

1 723 Inlägg
1 juni 2010
Ejan skrev:

Rage = Rännskita De Lux wink

Men den kittlande känslan är skön. Av produkten, inte av rännskitan. big_smile

453 Inlägg
1 juni 2010
Något som funkade bra på mig, det var anabolic caps från wnc elle vad dom heter. om du över doserar dom lite då körde 3 innan 3 efter bara det i 2-3 veckor ganska hård träning med 2 dagar ledig varje vecka, gick från 17,5 hantlar till 28 hantlar i bröst, där man ligger platt bänken, sen ökad jag även lite i allt möjligt, men bäst i  bröst.

Men dom är väldigt dyra, då jag läst runt lite och wnc under doserar dessa, så ska man ha bäst ska man ligga på 5 innan 5 efter men då 60st kostar (189kr) så blir det dyrt!!

:-)
367 Inlägg
1 juni 2010
falloutboy skrev:
Eaa och kreatinpyruvat före och proteinpulver efter passet. Äter nåt mer eller mindre vettigt när jag kommer hem.

Varför proteinpulver efter passet när du intagit EAA före?

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 juni 2010
kreatinpuryvat = eaa ? nope, det är bara en variant av kreatin. Eaa före och protein efter går bra, eaa före och eaa efter är ännu bättre. Resten av dygnet funkar vanlig proteinrik mat utmärkt. Precis när man vaknar kan även eaa vara bra.. Men sen finns diskussioner om eaa eller bcaa är bäst.. råder delade meningar. själv använder jag bara eaa med fördelningen 2:1 mellan aminosyrorna.

-Michael skrev:
falloutboy skrev:

1 723 Inlägg
1 juni 2010
-Michael skrev:
falloutboy skrev:

det var gratis och bättre än inget? smile

sen ger proteinpulvret näring efter passet, vilket eaa inte gör. visst du boostar proteinsyntesen men alla tester visar om jag inte har fel att det är före som gäller med eaa. efteråt är inte fullt lika viktigt iom att den anabola effekten håller i sig. jag är av den uppfattningen att det egentligen är så små skillnader så vi svenssons märker inte av det. Jag skulle säkert kunna skippa allt och få samma resultat. men det känns ju bättre med tillskott och då får det bli så.

och iom att jag är påväg ner i vikt så föredrar jag protein och inte gainer, sen om det spelar nån roll vete fan.
Senast redigerat av falloutboy (1 juni 2010)

648 Inlägg
1 juni 2010
Timjoh skrev:
Ejan skrev:

Hur funkar rage xtreme för dig? valde mellan det och animal pump. blev animal men hur funkar rage för dig hört det ska vara jävligt bra smile

Det funkar precis lika bra som Rage LTD eventuellt lite mer pump och pepp med Xtreme..ska du köpa rage så tar du givet Xtreme då den är nyast och till samma pris.

648 Inlägg
1 juni 2010
falloutboy skrev:
Ejan skrev:

Rage = Rännskita De Lux wink

Men den kittlande känslan är skön. Av produkten, inte av rännskitan. big_smile

hehe No "shit" lol  iaf om man drar i sig fulla dosen i snabb takt...men har märkt att man klarar magen bättre om man blandar ut det med tex Bravo juice eller dylikt och intar det i lite långsammare takt.

42 Inlägg
1 juni 2010
Kör 10g EAA innan och 10g EAA + 0.8g snabb kolhydrater per kg/kroppsvikt efter tex maltodextrin

Sök