1658
Sök

940elfläkt, Självstart, inkoppling?

502 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Tja.
jag har spenderat några timmar i solen med att byta till min stora 940 kylare i min 745a 16v -90.
allt lirar bra förutom självstarten av fläkten. Hur får jag det att funka? Jordar jag fläktens original styrström till dess relä'er så får jag på ena sladden halv fart och på andra full fart. Men jag vill att fläkten ska starta automatiskt endast när det behövs. Hur kopplar jag in allt då?

jag har en tempgivare i övre höger hörn av kylaren, Kan jag använda den till något?

Min bil har ac som ej fungerar. Kan jag sno styrström (eller rättare sagt styr jordning) från något där?

Mvh Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 juni 2010
klarrre skrev:
Tja.
jag har spenderat några timmar i solen med att byta till min stora 940 kylare i min 745a 16v -90.
allt lirar bra förutom självstarten av fläkten. Hur får jag det att funka? Jordar jag fläktens original styrström till dess relä'er så får jag på ena sladden halv fart och på andra full fart. Men jag vill att fläkten ska starta automatiskt endast när det behövs. Hur kopplar jag in allt då?

jag har en tempgivare i övre höger hörn av kylaren, Kan jag använda den till något?

Min bil har ac som ej fungerar. Kan jag sno styrström (eller rättare sagt styr jordning) från något där?

Mvh Daniel

det är den "överblivna" temp givare du ska använda som styrning av fläkten

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

502 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
men jag har ingen "övergiven", Utan bara den som egentligen styr ac kylarens fläkt. Kan man på något sätt tjuvkoppla den så man får iaf 1 hastighet på min fläkt?

Ac styrningen på den är ju jordad med en sladd och "styr" ström med en sladd. Sätter jag min ena styrström till fläkten där ac fläktens kontakt satt fungerar det ändå inte.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Sök