The Nizmo 350Z Project - Film från Gatebil Mantorp

JimNiZmO
8 juni 2010 · 42 Inlägg



The Nizmo 350Z Project
Dags att börja dela med sig av vad vi pysslar med. Som framgår är det en 350Z med en hel del prestanda på G. Självklart är detta inte bara prestanda utan en helhet, dvs utsida/insida/prestanda.
Byggs för att gå fort och gå på tvären! Det är så vi gillar det! lol

Projektet har redan hunnit ganska långt och snart står bilen på gatan redo att användas. Vi bloggar om projektet parallellt med projekttrådarna. Du hittar bloggen här: http://trefemtiz.blogg.se
I bloggen hittar du alla filmer, alla uppdateringar och dessutom i lite större format än här... tongue

Ses snart för mer uppdateringar!

Senast redigerat av JimNiZmO (6 juli 2010)

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
G-Bruno ArtDirector
8 juni 2010 · 462 Inlägg

Detta blir ruskigt spännande att följa, helt klart en av de proffsigaste presentationen av ett projekt någonssin i sverige... tummen upp

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Rinnegan Malleus Malificarum
8 juni 2010 · 2 401 Inlägg

Ser att någon har haft tråkigt och lekt med editeringsprogram. Dock så såg det förbannat bra ut.

Ska följas.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
JimNiZmO
8 juni 2010 · 42 Inlägg

Hehe cool - det är faktiskt inget hemmasnickeri utan all film i detta görs på "allvar". Läs mer om det i bloggen... smile

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
KaptenKrook
8 juni 2010 · 12 Inlägg

Jezuz christ super stock!

Bara filmen fick mig att få rysningar och gåshud! Det här ska följas!

Kapten Krook
Aerodynamik ...
8 juni 2010 · 7 120 Inlägg

Nissan med turbo? Count me in! smile

JimNiZmO
8 juni 2010 · 42 Inlägg

Härligt! Vi kommer att uppdatera hela tiden - men bloggen kommer alltid att ligga ett steg före! Så vill ni se det allra senaste så gå in på http://trefemtiz.blogg.se!

Där finns redan nu mer film och mer bilder att ta del av!

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
JimNiZmO
9 juni 2010 · 42 Inlägg

http://www.oepmedia.se/nizmo/rims_gorg.jpg

Nu har nya fälgarna (Rays, G-Games) kommit på plats också, plus så klart de nya däcken från Toyo. Bilens utseende förändrades rejält och om man jämför vikten på dessa fälgar och de förra är det stor skillnad, dessa är betydligt lättare. lol

Förresten vore det nice om G.org fixade så att Youtubeklippen fyller ut hela bredden i forumet. Bara ett litet önskemål!smile

Senast redigerat av JimNiZmO (9 juni 2010)

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
JimNiZmO
9 juni 2010 · 42 Inlägg

Dags för lite mer film!

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
JimNiZmO
13 juni 2010 · 42 Inlägg

En bra vecka har passerat och i fredags när vi körde den i bänken levererade bilen en bit över 600 hästar och drygt 820 Nm - på hjulen! Det gillar vi och det bästa av allt är att det är långt kvar innan vi är klara, dvs mer kraft väntar!

Snart kommer nya uppdateringar, några finns redan i projektbloggen!

Senast redigerat av JimNiZmO (13 juni 2010)

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
Aerodynamik ...
13 juni 2010 · 7 120 Inlägg

Blev mycket bättre med de nya fälgarna och grattis till effekten! Lär vara rätt skoj smile

Ajfa
13 juni 2010 · 158 Inlägg

proffsigt filmat smile

JimNiZmO
13 juni 2010 · 42 Inlägg

Tack!big_smile
ja jag har haft fälgarna liggandes ett tag och har bara väntat på rätt tillfälle att ta på dom!

så ni som komenterat mina fälgar på dvs bloggar, ja mer behöver man inte säga wink

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
JimNiZmO
13 juni 2010 · 42 Inlägg

http://www.oepmedia.se/nizmo/bunke_gorg.jpg

Vi fick slut på plats där behållaren till spolarvätskan sitter, och jag vägrar åka utan en sådan funktion. Det fick helt enkelt lösas genom att custombygga en ny behållare i metall och montera den i mitten längst fram, lite högre upp. Problem är ju till för att lösas! cool

Hoppas på rejäla framsteg effektmässigt veckan som nu kommer. Tyvärr har inte den nya växellådan dykt upp ännu men det är också på G - och den är inte att leka med. Specialbeställd för just den här bilen. lol

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
JimNiZmO
13 juni 2010 · 42 Inlägg

hoppas dashloggern kommer till veckan:D

Senast redigerat av JimNiZmO (13 juni 2010)

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
JimNiZmO
15 juni 2010 · 42 Inlägg

http://www.oepmedia.se/nizmo/intake_proj.jpg
Det nya insuget. Foto: Dan Aichberger, Turbo Center Stocholm

Förra säsongen hade jag ett insug i kolfiber, riktigt snyggt var det. Nu när vi har bytt till dubbelturbo och dragit iväg ytterligare i effekt testkördes bilen med insuget i kolfiber. Vi kan säga så här, det höll inte. Gavlarna brast på det. cool

Därför har Turbo Center specialbyggt ett nytt insug, det som är på bilden. Cosworth-gavlar och nu håller det utmärkt för all effekt! big_smile

Parallellt med jobbet kring motor och effekt väntar vi nu på den nya dashloggern, nya specialbyggda lyktor och den nya växellådan. En del av det borde dyka upp den här veckan. smile

Senast redigerat av JimNiZmO (15 juni 2010)

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
evo_krolle BMR
15 juni 2010 · 1 513 Inlägg

fräsig vagn.. bygger du något sj på bilen???

JimNiZmO
15 juni 2010 · 42 Inlägg

Så här va det!

Jag börja pilla först själv sen så räckte inte tiden eller kunskapen till så då tog jag kontakt med turbocenter!

Men det e ju så bilbyggarna behöver kunder för att överleva och om det inte var för alla som pilla på sina bilar hemma själv i garaget så hade inte utvecklingen och bilkulturen se ut som den gör i dag!smile

Så tack alla volvo 740-trimmare=) Ni har min fulla respekt!

Senast redigerat av JimNiZmO (15 juni 2010)

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
JimNiZmO
15 juni 2010 · 42 Inlägg

Idag har varit en bra dag! Bilen upp i bänken igen och nu jädrar rör det på sig!

Dagens bromsning gav att bilen nu ger 814 hk och 1060 Nm! Och dessutom ett riktigt bra register där nästan all effekt kommer vid drygt 4000 varv och håller sedan utan dippar kurvan ut! Inte bara en massa effekt alltså, utan även körbarhet och register, det som räknas! big_smile

Senast redigerat av JimNiZmO (15 juni 2010)

Mvh Jim
Läs det senaste i projektbloggen: trefemtiz.blogg.se
Nissan 350Z (2004)
Tias88 OEM Rox
15 juni 2010 · 245 Inlägg

Shit, nice projekt! Jag är ju lite halvt/halvt anti Japs hehehe, det finns alltid mycket bra potential i dom! Är det 814hk på hjulen? Sjuka siffror! Bra jobbat smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang