5196
Sök

Köpråd: Saab 9-3 AERO -00

2 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
#1
Tjenare alla,

Det är så här att jag är påväg att köpa en 9-3 AERO -00,
men är lite osäker på mil antalet, bilen har gått 18000 mil och full servicebok, han söker 75000kr för bilen.
Är det värt pengarna och är det något som jag ska tänka på när jag köper bilen.
Hoppas på svar snabbt.

Mvh

Ocelot

1 639 Inlägg
18 juni 2006
#2
Är väll ingen fara med miltalet om bilen är välskött...
Dock så råkar ju en del ecopower motorer ut för haveri p.g av felkonstruktion, men den lär ju vara bytt i så fall...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
18 juni 2006
#3
det är skicket som avgör priset tycker jag. vet inte vad 9-3 aero ligger på, men är den fin och det känns rätt så varför inte?

man lever bara en gång så lev väl!

2 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
#4
mrcelica skrev:
Är väll ingen fara med miltalet om bilen är välskött...
Dock så råkar ju en del ecopower motorer ut för haveri p.g av felkonstruktion, men den lär ju vara bytt i så fall...

Tack för snabbt svar!
Hur vet jag viken typ av motor som sitter i den, det har diskuterats om T5 och T7 motorer och att T7:an har förlängd motor garanti om man har full service + kvitton.
Har jag rätt eller fel, har inte så stor kunskap om det, så lite feedback hade inte varit fel.

SAAB-Dåre
192 Inlägg
18 juni 2006
#5
18k mil , fin inredning , inge rost , allt som det ska , skulle ältt betala 80.000:-

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

SAAB-Dåre
192 Inlägg
18 juni 2006
#6
Ocelot skrev:
mrcelica skrev:
Är väll ingen fara med miltalet om bilen är välskött...
Dock så råkar ju en del ecopower motorer ut för haveri p.g av felkonstruktion, men den lär ju vara bytt i så fall...

Tack för snabbt svar!
Hur vet jag viken typ av motor som sitter i den, det har diskuterats om T5 och T7 motorer och att T7:an har förlängd motor garanti om man har full service + kvitton.
Har jag rätt eller fel, har inte så stor kunskap om det, så lite feedback hade inte varit fel.

Det står ECOPOWER på ventilkåpan wink T5 = 2.0T , T7 = 2.3T , rätta mej om jag har fel!

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

Moderator+
1 081 Inlägg
18 juni 2006
#7
_CheezeBall_ skrev:
Det står ECOPOWER på ventilkåpan wink T5 = 2.0T , T7 = 2.3T , rätta mej om jag har fel!

Ja inte ett rätt.

Ecopower har det stått på ventilkåpan sedan uhm 92 eller något. Det har dock INGET med saken att göra, dom bilar som lider av problemen har styrsystemet T7 och finns i både 2.0t, 2,3t och 2,3T.

T7 kom på 9-3 f.r.o.m 2000 (förutom viggen som har T7 alla år). 9-5 har haft det alla år, dock ska enligt uppgift inte 03> lida av problemen. OBS 9-3SS har inte heller dessa problem.

Har du en fullservad bil som är servad vid RÄTT mil och tidpunkt så har du en 8 årig motorgaranti från saab som täcker en del skador som KAN uppkomma. Jag tycker dock inte motorproblemen ska skrämma dig, det är inte så allvarligt som det låter. Dessutom är Saab långt ifrån ensamma om problemen, Audi, Toyota, VW, Lexus och fler har samma problem.


Här finns MASSOR att läsa om saken.
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml

Mvh

Vem jag?

381 Inlägg
18 juni 2006
#8
Hejsan! Jag har en Saab 9-3 Aero -01 till salu. Mil 13400mil full service bok. Pm eller ring mig på 0708533343.



Sök