Hjälp med att hitta roliga sommarbilar.

Markus_C Kart & Mätningstekniker
18 juni 2006 · 701 Inlägg

Är i fart med att byta bil. Vill ha en sommarbil som man kan ta ut på helgerna och köra lite med. Dvs ingen året runt bil, gärna något som sticker ut lite, dvs ingen bil som alla andra har. Har inte haft myllighet att spara så mycket nu när man precis har slutat skolan så budgeten är begränsad till 120-130 tusen. Gärna en cab men det fungerar med tak också.

heli
18 juni 2006 · 112 Inlägg

MG TF är ju inte sådär jättevanlig. Går ju att hitta en riktigt ny sån för de pengarna du vill lägga. Enligt mig en mycket snygg bil! Tydligen ska väl inte vara någon större fara med reservdelar heller..

Känns ju iaf betydligt ovanligare än Miata och co.

Markus_C Kart & Mätningstekniker
18 juni 2006 · 701 Inlägg

Har titta lite på MG man värkar kunna få en –04 om man har tur för de pengarna. Men hur rolig är den att köra 160hk är gö inte mycket att hänga i granen men å andra sidan så väger den inte så mycket.

Fredrik.Gustavsson
18 juni 2006 · 2 123 Inlägg

För dom pengarna kan man ju få en ordentlig Mercedes, Bmw, Volco C70 m.m
Tänker man sportigare finns det Mustang Gt 94-01, Audi TT.
Hittade den här Mercan efter en snabb koll.
http://www.blocket.se/vi/8495892.htm?ca=12_s
Verkade vara både sportig och bekväm enligt mitt tycke.

mrcelica
18 juni 2006 · 1 639 Inlägg

Markus_C skrev:
Är i fart med att byta bil. Vill ha en sommarbil som man kan ta ut på helgerna och köra lite med. Dvs ingen året runt bil, gärna något som sticker ut lite, dvs ingen bil som alla andra har. Har inte haft myllighet att spara så mycket nu när man precis har slutat skolan så budgeten är begränsad till 120-130 tusen. Gärna en cab men det fungerar med tak också.

Sån Celica som jag har med cab är inte fel, och du lär inte hitta en likadan i första taget !
http://www.6gc.net/photo/member/4181/2

Annars en Mr2'a...

Med tak skulle jag helt klart köpa en GT-Four, det kan gå att hitta en BPU'ad till runt 300 hk för under 150k..

Senast redigerat av mrcelica (18 juni 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
JohnnyN Rutinerad medlem
18 juni 2006 · 1 938 Inlägg

Jag skulle lägga en tung röst på den senaste mercan big_smile

Markus_C Kart & Mätningstekniker
18 juni 2006 · 701 Inlägg

calibra_nox skrev:
Jag skulle lägga en tung röst på den senaste mercan big_smile

Ja den va fan inte dum ska åka och titta på några sådana.  Hur är de prestandamässigt?

g_racing
18 juni 2006 · 6 Inlägg

193hk

Rock
18 juni 2006 · 4 Inlägg

Amen jag skulle ju lägga mina pengar på en Lupo GTI wink
Skojjigt bil att köra men tyvärr finns det inte så gott om dom...! perfekt ;D
kostar inte skjortan heller ... tongue

-=Diesel=- Mer rök för pengarna
Markus_C Kart & Mätningstekniker
19 juni 2006 · 701 Inlägg

Vågar man köpa en MG cab nu när företaget inte finns längre? Någon som vet hur det är med garantier och reservdelar? MR2 utav nyare modell hur roliga är de att köra?

Heavens_Gate
19 juni 2006 · 543 Inlägg

Jag hade satsat på en alfa 156 gta eller den med mindre v6:an i.. den roligaste bilen jag nånsin ägt och kört.. Gta:n e väl snäppet dyrare än vad du hade tänkt dig men den går ju så in helv*te.. 250 hk och leka + att den e ruggigt snygg med men smaken e väl som arslet..
http://www.blocket.se/vi/8468208.htm?ca=15_s

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Markus_C Kart & Mätningstekniker
2 juli 2006 · 701 Inlägg

Pengarna ramlar in fortare än jag beräknat och höjer därför taket till 200.000:-

Vad får man betala för en fin S2000? Är det en bil som kan vara värt att ha. Är väldigt sugen på en EVO 6 men vågar man köpa en sådan? Man vet trots allt hur man själv skulle köra den bilarna blir inte precis yngre om man säger så.

Markus_C Kart & Mätningstekniker
2 juli 2006 · 701 Inlägg

Om ni hittar annonser söder om Stockholm som värkar intressanta för mig, där de är intresserade utav byte så för ni gärna tipsa.

Albertoo
2 juli 2006 · 538 Inlägg

min c70? big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang