7400
Sök

Hjälp med Photoshop problem

Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Bilderna blir konstiga när man öppnar dom i photoshop:

http://i48.tinypic.com/2eq3m09.jpg

Men om man zoomar in till fullskala så ser de normala ut.

Någon som vet vad problemet är.

Har testat flera olika photoshops

Jonas

Norrlänning
643 Inlägg
13 juni 2010
Finns ju hur mycket som helst som kan spöka i PS.
Generellt brukar ju bilder bli lite fucked när man inte har ett jämnt zoomtal, typ 50, 25, 12.5% osv.
Men inte så pass som på din bild, du har inget konstigt rutnät på? (ctrl+, för att stänga av/sätta på, om jag inte missminner mig)

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
13 juni 2010
Om du vill så kan jag testa den hos mig och se om det blir samma problem.
Hör av dig på PM så får du min mailadress.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
14 juni 2010
Ser ut som en skadad bildfil, alternativt något som kan ha med det som "gutfucker" skriver. Ojämna zoomtal brukar göra så att bilderna ser lite skumma ut. Och har man dessutom ett "grid" på över det, så det det ännu värre ut också.

Men somsagt... det ser eventuellt ut som en skadad bildfil också. Och det KAN vara så att filerna ser normala ut när man tittar på dom i Windows bildvisning och liknande. T.ex hade vi en STOOOOR Canon CLC5151 som vid scanning levererade "trasiga" TIFF:ar. Dom såg bra ut i Windows bildvisning. Men när man öppnade dom i Photoshop; Som har en mer verklig profilvisning o.s.v, så blev bilderna helt utdragna och såg totalförstörda ut... ungefär som din bild.

Hoppas du löser det! Maila originalet till mig på jacobjohansson86@live.se annars så kan jag se om jag kan hjälpa dig!

Sök