2708
Sök

Pigga upp en volvo 140 -74

100 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Hade tänkt pigga upp min 140 men inte med för mycket.
hade tänkt mig att plana och porta toppen och sedan sätta dit en d eller k kam och sen köra på en SU förgasare. Blir de menlöst eller lär jag få något ut av de?

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.

Montör
664 Inlägg
14 juni 2010
Jag har ingen erfarenhet av just denna bil/motor, men jag tycker absolut inte att det låter meningslöst. Dessa ändringar bör göra en markant märkbar skillnad i motoreffekt och vridmoment. smile

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
14 juni 2010
porta plana, S-kam, kör dubbla gasare gärna dellorto med trattar

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

8 267 Inlägg
14 juni 2010
Wikstromm skrev:
porta plana, S-kam, kör dubbla gasare gärna dellorto med trattar

Lär väl vettigt bortsett från S-kammen, ska man bara bygga om så den går lite bättre så är den inget att ha, skillnad om man skulle bygga en rally/folkracemaskin med lite värre grejjer.

Blyfot
829 Inlägg
14 juni 2010
Om du vill ha lite bättre knuff i en b20 så tycker ja du borde iaf satsa på dubbla su. Åkte med en b20 med dkam och portat och planat och lättat sväng hjul och sånt.. Men de gick aldrig bra utan spikade mest. Tills den fick dubbla su. de var som dag och natt.

"bara en mor kan älska en sån son"

100 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Okej, har dubbla SU och en R kam liggandes hemma men är så svårt att få tag i gas reglage till den och R kammen känns alldeles för mastig för de lilla ja hade tänkt.

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.

Blyfot
829 Inlägg
14 juni 2010
R-kamen är inte ens rolig att åka med. Nja antingen bygger du ett eller du kollar du runt lite 140klubbens köp och sälj del

"bara en mor kan älska en sån son"

Sök