2346
Sök

S60 Styling tips?

53 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Tjenare big_smile

Nu är det så att jag har köpt mig en s60 som jag har tänkt att styla!. Kan ni komma med tips på lite snygga kjolpaket etc. Är mycket tacksam för svar:).

Det jag hade tänkt mig är

Kjolpaket
ögonlock fram/bak
dioder i fram/bakkjol
Vinge både tak och bagage luckan
grill

Kom gärna med fler tips smile Jag har redan fälgar och tonat rutorna jag har även vinge bak men funderar på att byta big_smile.

Kom gärna med tips på hemsidor där jag köper alla saker smile

Jag lägger snart upp bilen ska bara ta lite bra foton smile

Mvh Jesper

Speed FMK
849 Inlägg
16 juni 2010
Hur duktig är du på att bygga med kjolpaket? Är du amatör så rekommenderar jag volvos egna. Bra passform och riktigt snyggt. Är du duktig på glasfiber så är det kitet jag har på min ganska snyggt i min smak. Dock är det mycket jobb för att få det på plats.

Årsmodell på din s60?

Mvh Ludde

53 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Tjena smile ne amatör kan jag nog inte kalla mig tongue. det är en 01a. Det är blue powers kjolpaket ? är det så svår monterat ?

Speed FMK
849 Inlägg
16 juni 2010
Zernik skrev:
Tjena smile ne amatör kan jag nog inte kalla mig tongue. det är en 01a. Det är blue powers kjolpaket ? är det så svår monterat ?

Okej. smile Nja, själva monteringen är ganska enkel men passformen på det är riktigt usel. Det krävs mycket slipjobb, omgjutning av fästen osv osv. Titta gärna in på min projektlogg om du vill. smile

Mvh Ludde

53 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Okej det låter inte så kul tongue vet du något med lite bättre passform för jag var väldigt nära på att beställa att betälla inferno paketet på bluepower tongue

Speed FMK
849 Inlägg
16 juni 2010
Zernik skrev:
Okej det låter inte så kul tongue vet du något med lite bättre passform för jag var väldigt nära på att beställa att betälla inferno paketet på bluepower tongue

Bluepowers paket har ingen vidare passform något av dem. Har fått för mig att realcars paket är bättre och även evolve, men tydligen kräver även dessa en hel del jobb. Det enda jag vet med riktigt bra passform är volvos egna.

Mvh Ludde

53 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Okej har du någon aning var man köper volvos egna eller vad dom kostar ?smile

Speed FMK
849 Inlägg
16 juni 2010
Zernik skrev:

Ska du ha äkta volvo så är det antingen blocket eller hos volvo själva som gället. Paketet monteras som ett "add-on" över orginalstötfångarna. Tror att paketet kostar totalt runt 11000kr. Dyrt, men man får vad man betalar för. smile

3 860 Inlägg
17 juni 2010
Tycker du ska vara försiktig med att byta vingen om det är en org som sitter. Volvos org vinge är enligt mig bland det snyggaste som finns o ha på.

Samma med och montera dioder, var o vilka typer av dioder har du tänkt dig?

Men bodykit, antingen Evolves http://www.elevatecars.com/s60/exterior … ynamic-Kit

Eller Iridium från realcar.se

Inga ögonlock enl mig, byt lycktorna till de som jag har,  från 05-

En volvo ska stylas på rätt sett, inte se ut som en bil från Fast and the Furious! wink

Sänk den!!!

Att byta grill tycker inte jag behövs ifall du inte ska byta hela fronten, alltså ska du ha volvos bodykit så kör på org grill me.

Här kan du också hitta en del kanske... http://www.samsteffansson.se/

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

53 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
Zernik skrev:

Ska du ha äkta volvo så är det antingen blocket eller hos volvo själva som gället. Paketet monteras som ett "add-on" över orginalstötfångarna. Tror att paketet kostar totalt runt 11000kr. Dyrt, men man får vad man betalar för. smile

Ja det är väll så jag har redan deras addon kjol bak men behöver ju resten då tongue men om man har tur kanske man kan fynda begangnat smile

53 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
spokenratt skrev:
Tycker du ska vara försiktig med att byta vingen om det är en org som sitter. Volvos org vinge är enligt mig bland det snyggaste som finns o ha på.

Samma med och montera dioder, var o vilka typer av dioder har du tänkt dig?

Men bodykit, antingen Evolves http://www.elevatecars.com/s60/exterior … ynamic-Kit

Eller Iridium från realcar.se

Inga ögonlock enl mig, byt lycktorna till de som jag har,  från 05-

En volvo ska stylas på rätt sett, inte se ut som en bil från Fast and the Furious! wink

Sänk den!!!

Att byta grill tycker inte jag behövs ifall du inte ska byta hela fronten, alltså ska du ha volvos bodykit så kör på org grill me.

Här kan du också hitta en del kanske... http://www.samsteffansson.se/

Ja men bara så synd att alla dom är så dyra evolve kosta 20k och addon kjolarna var riktigt dyra dom med sad men man får väll vad man betalar för smile

3 860 Inlägg
17 juni 2010
Ja så är det ju klart, att man får vad man betalar för. Men volvos sport paket till s60 är riktigt snyggt me, har lite svårt för läppen där fram bara men där har ju SAM någon form av addon som är bättre, enl mig då wink

Autotech

53 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
spokenratt skrev:
Ja så är det ju klart, att man får vad man betalar för. Men volvos sport paket till s60 är riktigt snyggt me, har lite svårt för läppen där fram bara men där har ju SAM någon form av addon som är bättre, enl mig då wink

ja smile. jag är väldigt inne i stylingfabrikens kjolpaket dom är nära gbg ochså så lätt att hämta smile http://www.stylingfabriken.se/cgi-bin/i … p;Visn=Std

3 860 Inlägg
17 juni 2010
Zernik skrev:
spokenratt skrev:

ja smile. jag är väldigt inne i stylingfabrikens kjolpaket dom är nära gbg ochså så lätt att hämta smile http://www.stylingfabriken.se/cgi-bin/i … p;Visn=Std

Om jag ska vara helt ärlig!!?? så är den hemsk på en volvo... men det är min personliga åsikt.. o som sagt smaken som röven, klöven!

Autotech

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
16 juli 2010
Köpte mitt paket på realcar och passformen var 99%. Behövde bara slipa ytterst lite vid lyktorna för att få 100% passform... Så jag kan starkt rekomendera deras paket.. vill du vara lite extra unik så plasta in en extra läpp i fronten, för den känns rätt tom efter ett tag.. tycker jag i alla fall... och passa på att gör a2 hål där bak ifall du har planer på dubbla utblås.. alltid lättare att göra allt sånt innan det är lackat... smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Sök