Polisen ringde strax efter 4 inatt. Upphittad 150m från garaget på en privatparkering. Men mätaren visade att dom kört 7-8 mil.
Låset på förarsidan totalpaj, och under ratten var det rena kaoset. Ser dock ganska professionellt ut. Dom har inte stulit något i bilen alls, inte ens en påse med verktyg som stog i baksätet. Och heller inte min bilstereo som jag hade HOPPATS på att dom tog för den slutade fungera förra veckan

Däremot har dom lämnat massa prylar... ficklampa, arbetshandskar, en kniv. Nästan så man funderar om dom använt den till något inbrott eller liknande. Men fördömer den tanken lite, för bagageluckan hade aldrig vart öppnad... så särskilt mkt grejjer hade inte fått plats.
Har inte hunnit kolla skicket på motor och sånt.. ska försöka få tebax den i garaget nu, så man kan börja undersöka ordentligt. Någon som vet hur man tjuvkopplar?

Cylindern för tändningen är ju urkopplad, så det blir antingen tjuvkoppling eller bogsering (känns lite onödigt att jaga dit nån polare för 150m)
Självrisken täcker troligen knappt skadorna om det bara är det jag upptäckt hitils... men skönt att den inte tagit mer stryk (OBS: inte startat den ännu som sagt)
Passade på att plocka med mig rotorn när jag var där imorse, så nu kan inte en jävel passa på att sno den under dagen i alla fall

Nu får man väl säkert parkeringsböter istället... kanske skulle ringa vaktbolaget?
Återkommer när jag tittat nogrannare!